روش اطلاع از واریز سود سهام عدالت چیست؟

سود سهام عدالت

شاید پس از ثبت‌نام و دریافت سهام عدالت این سؤال برای شما وجود داشته باشد که « از کجا بفهمم سود سهام عدالت واریزشده؟» سازمان خصوصی‌سازی به‌طور رسمی از سامانه واریز و اطلاع از سهام عدالت رونمایی کرد که بتواند یک مرجع معتبر در رابطه با کسب اطلاعات لازم سهام عدالت و پرداخت سود سهام عدالت باشد. از کار با این سامانه آشنایی دارید؟ اگر پاسخ شما به این سؤال منفی است پس تا پایان همراه ما در این مطلب بمانید تا به‌روشنی و قدم‌به‌قدم با مراحل سود سهام عدالت آشنا شوید.

در این مقاله میخواهیم در مورد اینکه “چگونه از واریز سود سهام عدالت مطلع شویم” یا “از کجا بفهمم سود سهام عدالت واریز شده” برای شما توضیح دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

• استعلام مبلغ واریز سود سهام عدالت
• ریز جزئیات اطلاعات نمایش داده‌شده در صفحه‌ی صورت‌وضعیت
• نحوه دریافت شماره شبا بانک برای پرداخت سود سهام عدالت
• نکات پایانی و جمع‌بندی

استعلام مبلغ واریز سود سهام عدالت

بسیاری از افراد با این سؤال که « از کجا بفهمم سود سهام عدالت واریزشده » به سراغ متصدیان بانک یا افراد مطلع می‌روند اما ممکن است پاسخ مفیدی نیابند. سامانه استعلام و پیگیری سهام عدالت بهترین مرجعی است که برای اطلاع از سود سهام می‌توان به آن مراجعه کرد.

برای ورود به سامانه و کسب اطلاعات لازم از سود اختصاص‌یافته مراحلی را باید طی کنید که در ادامه تمامی مراحل آن، از صفرتا صد استعلام سود سهام عدالت، آموزش داده‌شده است:

 

مراحل استعلام سود سهام عدالت چیست؟

1. در مرحله‌ی اول ابتدا بایستی برای ورود به سامانه سهام عدالت یک مرورگر انتخاب کنید.
بهتر است به خاطر داشته باشید که به خاطر مشکل در شناسایی آی‌پی‌های خارج از ایران بهتر است از فیلترشکن برای ورود به سایت استفاده نکنید.

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که اساسا برای پیگیری سهام عدالت تنها و تنها از طریق کد ملی خودتان می توانید اقدام کنید. بنابراین برای وارد شدن به سامانه سهام عدالت حتما کد ملی خودتان را همراه داشته باشید.

برای ورود به سامانه سهام عدالت می توانید از لینکhttps://samanese.ir   استفاده کنید. در همان لحظه ورود به چنین صفحه ای رو به رو خواهید شد:

مراحل استعلام سود سهام عدالت چیست؟
چگونه از سهام عدالت خود باخبر شویم

پس از ورود به سامانه، برای استعلام پرداخت سود سهام عدالت بر روی دکمه ورود به سامانه کلیک کنید. منتظر ورود به صفحه باشید.

2. بعد از ورود، پنجره‌ی مربوط به شرایط کار نمایش داده می‌شود. تیک گزینه‌ی «مطالب فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم» را سبز کنید تا دکمه‌ی «ادامه» برای رفتن شما به مرحله‌ی بعدی پرداخت سود سهام عدالت فعال بشود.(پیشنهاد میکنم، مقاله مفاهیم پایه در بازار فارکس را مطالعه کنید)

 

روش اطلاع از واریز سود سهام عدالت چیست؟
از کجا بفهمم سود سهام عدالت واریز شده؟

3.صفحه‌ی بعد مرحله‌ی شناسایی است. در این صفحه کد ملی خود را همانند شکل درخواستی در کار سفید وارد و تائید کنید.
فرم درست ورود شماره‌ی ملی بدون خط تیره است. اگر در ابتدای شماره کد ملی شما صفر وجود دارد باید آن را به‌طور کامل و وارد کنید جهت استعلام مبلغ واریز سود سهام عدالت باید کد واردشده را تائید و سپس به مرحله‌ی چهارم بروید.(توصیه میکنم در ادامه مقاله ثبت نام در بورس جهانی را بخوانید)

صفحه‌ی بعد مرحله‌ی شناسایی است. در این صفحه کد ملی خود را همانند شکل درخواستی در کار سفید وارد و تائید کنید.

[irp posts=”19172″ name=”عرضه اولیه سهام چیست؟! لیست عرضه اولیه‌های سال 99″]

 

مبلغ واریز سود سهام عدالت
مهم‌ترین نکات استعلام سهام عدالت – چگونه بفهمیم سهام عدالت واریز شده

4. بعد از واردکردن کد ملی، یک مرحله‌ی راستی آزمایی پیش‌ روی شماست که ثابت می‌کند ربات نیستید. برای این اثبات باید تصویر عدد مشخص‌شده که برای شما نمایش داده‌شده، در کادر مشخص و به‌صورت انگلیسی وارد کنید.

روش اطلاع از واریز سود سهام عدالت چیست؟
راستی آزمایی

5. در این مرحله و با توجه به زمان مشخصی که برای ثبت‌نام در نظر گرفته می‌شود، باید در هر کادر و قسمت، اطلاعات درخواستی شناسایی خود را وارد سامانه مبلغ واریز سود سهام عدالت کنید. اطلاعات درخواستی شامل:

استعلام مبلغ واریز سود سهام عدالت
نام و نام خانوادگی

• نام و نام خانوادگی

روش اطلاع از واریز سود سهام عدالت چیست؟
نام پدر

• نام پدر

استعلام واریز سود سهام عدالت از کدام سامانه؟
سال تولد

• سال تولد

روش اطلاع از واریز سود سهام عدالت چیست؟
شماره شناسنامه

• شماره شناسنامه

6. این مرحله در اطلاع و پرداخت سود سهام عدالت، باید درستی اطلاعاتی که قبلاً وارد کرده‌اید یک‌بار دیگر مرور و تائید کنید. در صورت وجود هرگونه اشکالی در واردکردن اطلاعات برای اطلاع از سود سهام عدالت، می‌توانید به‌آسانی از گزینه‌ی اصلاح استفاده کنید و در صورت نبودن نقص در اطلاعات، گزینه‌ی تائید انتخاب شما خواهد بود.

استعلام واریز سود سهام عدالت از کدام سامانه؟
تائید صحت اطلاعات، صفحه گزارش سود سهام عدالت ثبت‌شده

7. بعد از طی کردن مرحله‌ی بررسی و تائید صحت اطلاعات، صفحه گزارش سود سهام عدالت ثبت‌شده به نام شما نمایش داده می‌شود و به‌راحتی می‌توانید اطلاعات لازم و پاسخ مربوط به سؤال « از کجا بفهمم سود سهام عدالت واریزشده » را پیدا کنید.(در ادامه اگر میخواهید آموزش فیلتر نویسی مقدماتی را بگذرانید، این دوره را تهیه کنید)

روش اطلاع از واریز سود سهام عدالت چیست؟
pl.sahamedalat – چطور بفهمیم سود سهام عدالت واریز شده

ریز جزئیات اطلاعات نمایش داده‌شده در صفحه‌ی صورت‌وضعیت

 

سهام عدالت
سهام عدالت در بورس – استعلام واریز سهام عدالت

در این صفحه اطلاعاتی نمایش داده می‌شود که می‌توانید با خواندن و بررسی آن‌ها از مبلغ واریز سود سهام عدالت ثبت‌نامی خود اطلاع پیدا کنید.
ارزش سهام متعلق به شما باارزش ریالی آن نمایش داده می‌شود و همچنین در یک جدول مشخص‌شده، مقادیر سود واریزی به‌حساب در مراحل و زمان‌های مختلف با جزئیات نوشته‌شده است. تاریخ آخرین سودی که به‌حساب شما واریزشده هم جز اطلاعاتی است نمایش داده می‌شود.

شماره شبا بانکی که قبلاً توسط شما ثبت‌شده و سود سهام عدالت به آن واریز می‌شود هم در اطلاعات نمایش داده‌شده‌ی این صفحه است.
اگر علاقه‌مند به تغییر کارت‌بانکی و شماره‌ی شبای خود باشید، می‌توانید شماره شبای جدید بانک را وارد کنید. (لازم به توضیح است که شماره شبای بانکی باید حتماً به نام مشمول سهام باشد و در هر سهام یک‌بار شماره شبای بانکی ثبت می‌شود.)

 

[irp posts=”19290″ name=”دریافت کد بورسی | راهنمای کامل ثبت‌نام کد بورسی (سجام)”]

 

نحوه دریافت شماره شبا بانک برای پرداخت سود سهام عدالت چگونه است؟

1. مراجعه حضوری به کلیه شعب بانکی حساب خود
2. دریافت شماره شبا بانکی از خودپرداز بانک حساب خود
3. مراجعه به آدرس اینترنتی بانک حساب خود

روش اطلاع از واریز سود سهام عدالت چیست؟
چگونه بفهمیم سود سهام عدالت واریز شده

استعلام واریز سود سهام عدالت از کدام سامانه؟

 

در همان ابتدای ورود به سامانه سهام عدالت پیامی زیر دکمه ورود به سامانه نوشته شده است: ” با توجه به آزادسازی سهام عدالت در راستای ابلاغیه مورخ 1399/2/9 مقام معظم رهبری، کلیه اطلاعات مربوط به سهامداران سهام عدالت اعم از میزان ارزش دارایی، اطلاعات هویتی، میزان سود دریافتی بابت عملکرد سال مالی 1398 به بعد، اطلاعات بانکی مربوط به شماره شبا و …. به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه منتقل گردیده است. لذا زین پس جهت روئیت اطلاعات فوق به لینک سهام عدالت در سایت www.sejam.ir مراجعه فرمایید. “

یکی از مسائل و مشکلاتی که در مورد استعلام واریزی سهام عدالت وجود دارد این است که عملا مشخص نیست که کدام سامانه اطلاعات دقیق و به روزی را به ما نشان می دهد.
در کلام ساده تر تا کنون سه سامانه کاملا مجزا برای سهام عدالت معرفی شده است. اولین سامانه به آدرس https://samanese.ir راه اندازی شد. مراحل آزادسازی سهام عدالت و مشاهده سود های واریزی توسط این سامانه انجام می شد. هنوز این سامانه پابرجا است و اگر بر روی لینک بالا کلیک کنید می توانید وارد آن شوید. اما نکته ای که وجود دارد اولا دیگر امکان آزاد سازی وجود ندارد و از طرف دیگر اطلاعاتی که در این سامانه قرار دارد قدیمی است و بیشتر از سال 96 را پشتیبانی نکرده است.

در واقع شما در این سامانه نهایتا می توانید متوجه شوید که سهام اطلاعات خود را آزاد کرده اید یا نه و این که می توان تا سال 96 استعلام واریزی سهام عدالت را از این سامانه دریافت کرد.
اما اگر بخواهیم استعلام واریز سود سهام عدالت برای سال های اخیر را به دست بیاوریم باید از کدام سامانه استفاده کنیم؟ در کلام ساده تر از کجا بفهمیم سهام عدالت واریز شده و چقدر واریز کرده اند.

از کجا بفهمیم سهام عدالت واریز شده
چگونه از واریز سود سهام مطلع شویم

 

چگونه از واریز سهام عدالت خود مطلع شویم؟

در سال های اخیر اخبار و اطلاعات پیرامون سهام عدالت و سود واریزی آن بسیار است. پس اگر قرار باشد سودی واریز شود مسلما از چند مدت قبل در اخبار و اطلاعیه ها می توان رد پای آن را جست و جو کرد، اما از کجا بفهمیم سهام عدالت واریز شده؟

در سال 99 الزام استفاده از سامانه سجام باعث شد که بسیاری منتظر استفاده از سامانه ذی نفعان بازار سرمایه برای مشخص کردن اطلاعات سهام اطلاعات باشند. در واقع از آن جایی که تمامی سهام های سهامداران در این سامانه قابل مشاهده و پیگیری است و تمامی اطلاعات به روز در آن وجود دارد تصور می شد که از طریق این سامانه بدانیم سهام عدالت واریز شده یا نه.

اما از آن جایی که آزادسازی سهام عدالت خود داستانی عجیب دارد و این سهام به طور مستقیم وارد پرتفوی سهامداران نشده، نمی توان آن را در سامانه ذی نفعان بازار سرمایه پیدا کرد.
مدیران بازار سرمایه با راه اندازی سامانه ای جدید در دل سامانه سجام به نشانی https://pl.sahamedalat.ir/portfolio سعی کردند مدیریت سهام عدالت و سودهای واریزی آن را ساده تر کنند. البته در این سامانه تنها اطلاعات سود واریزی سال اخیر وجود دارد. بنابراین اطلاعات مربوط به سال های ما بین 96 تا 99 به نوعی در هیچ سامانه ای وجود ندارد! در کلام ساده تر اگر بخواهید بدانید در سال 97 برای شما سهام عدالت واریز شده یا نه؟ مشخص نیست که باید به کجا مراجعه کنید!

به هر حال در پاسخ به سوال چگونه از واریز سهام عدالت خود مطلع شویم؟ می توان گفت که تا به امروز ( مرداد ماه سال 1400 ) می توانید از سامانه https://pl.sahamedalat.ir/portfolio استفاده کنید. این سامانه آخرین اطلاعات در مورد سهام عدالت ( از جمله آخرین ارزش آن ) را به شما نشان می دهد.

 

ورود به سامانه پنل سهام عدالت ( سجام )

• با استفاده از لینک https://pl.sahamedalat.ir/portfolio با همچنین صفحه ای رو به خواهید شد:

روش اطلاع از واریز سود سهام عدالت چیست؟
ورود به سامانه پنل سهام عدالت ( سجام )

در این سامانه یک مرحله مهم به احراز هویت کاربران اضافه شده و آن چیزی جز دریافت پیامت اعتبار سنجی نیست. در واقع شما با وارد کردن کد ملی خودتان، سامانه پیامکی حاوی یک کد به خط همراه ارائه شده در زمان ثبت نام ارسال می کند. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که این خط همراه باید و باید به نام خودتان باشد. یعنی منطبق با کد ملی وارد شده باشد. در غیر این صورت سامانه کد اعتبار سنجی را برای شما ارسال نمی کند.

برای تغییر شماره همراه و ارائه شماره ای با نام خودتان می توانید از لینک ( تغییر شماره همراه ) که در تصویر مشخص است استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای تغییر شماره همراه باید مبلغی در سامانه پرداخت کنید و این که تایید شماره همراه جدید شما ممکن است تا حدودی زمان بر باشد.

• بعد از وارد کردن کد ملی و قبل از این که وارد مرحله ارسال کد اعتبار سنجی شوید، شما باید بای اثبات ربات نبودن و عدم استفاده از هوش مصنوعی کد نمایش داده شده در کادر را وارد کنید.

استعلام واریز سود سهام عدالت از کدام سامانه؟
کد اعتبار سنجی

• بعد از وارد کردن کد، پیامک حاوی کد اعتبار سنجی برای شما ارسال می شود. با وارد کردن کد ارسال شده در کادر زیر امکان ورود به صفحه اصلی مدیریت سهام عدالت را پیدا خواهید کرد:

استعلام واریز سود سهام عدالت از کدام سامانه؟
دارایی سهام عدالت و سود های واریز شده

توجه داشته باشید که شما در این صفحه تنها با دارایی سهام عدالت و سود های واریز شده از سال 99 به بعد را مشاهده خواهید کرد. اما نکته مهم دیگر این که همانطور که مشخص است در هیچ کدام از این سامانه ها اطلاع رسانی دقیقی بابت زمان واریز سود سهام عدالت وجود ندارد. تنها اخبار رسمی و سخنان مسئولین است که می تواند مشخص کند که سود سهام عدالت چگونه و چه زمان واریز خواهد شد.

 

نکات پایانی و جمع‌بندی نحوه اطلاع از سهام عدالت

نکاتی که لازم است در رابطه با استعلام و بررسی پاسخ « از کجا بفهمم سود سهام عدالت واریز شده » به این شرح است:
• این سامانه تنها برای افراد واجد شرایط و مشمولینی که قبلاً ثبت نام سهام عدالت را انجام داده‌اند کارایی دارد.
• اطلاعات درخواست شده در این سامانه باید به‌دقت و توسط خود شخص، بازماندگان، ولی وکیل یا قیم قانونی آن‌ها وارد شود.
• وارد نمودن شماره تلفن همراه معتبر در سامانه برای ثبت شماره شبای بانکی الزامي است، سازمان خصوصي‌سازي اجازه دارد در مواقع ضروري جهت اطلاع‌رسانی با شماره تلفن همراه اعلام‌شده از طريق پيامک يا تماس تلفني ارتباط برقرار نمايد.
• حداكثر زمان در نظر گرفته‌شده براي هر بار استفاده از سامانه 10 دقيقه است. پس از پايان زمان، باید مراحل ورود از ابتدا انجام شود.
• اگر که در مراحل شناسایی و استعلام مبلغ واریز سود سهام عدالت، بيش از سه بار اطلاعات هويتي نادرست وارد شود، دسترسي به سامانه تا 72 ساعت مسدود خواهد شد.
سؤالات و نظرات خود را دراین‌باره از ما بپرسید.(در ادامه توصیه میکنم مقاله بایننس چیست را مطالعه کنید)

 

[irp posts=”18888″ name=”محاسبه کارمزد بورس، کارمزد خرید سهام و بورس چقدر است؟”]

 

در این مقاله ما درمورد چگونه از واریز سهام عدالت خود مطلع شویم و اطلاع از واریز سهام عدالت صحبت کردیم ، همچنین اگر میخواهید درباره بازار آتی نقره هم بیشتر بدانید روی این لینک کلیک کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضاافشاری
رضاافشاری
3 سال قبل

شایعات دراین موردبیشترازواقعیت است.مبلغ وسودسهام عدالت سرازبیعدالتی دراورده وپادرهواست.کی داده کی گرفته .پیدا کنید پرتقال فروش را

رقیه فرامرزی
رقیه فرامرزی
2 سال قبل

سلام نمیدونم چرا منی که سهام عدالتم یک میلیون هستش چرا سود پانصد هزار تومانی واریز مییشه اونم اگه واریز شه

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام ایا مرحله دوم ۳۰ درصد واریز شده؟

نعیم
نعیم
2 سال قبل

سلام چطور استعلام واریز سود سهام عدالت رو بگیرم؟
ممنون از مقاله خیلی خوبتون

ع.م
ع.م
2 سال قبل

این سامانه واریزی های جدیدرانشان نمیده سالهای قبل رانشان میده به روزعمل نمی کنه

آنیتا
آنیتا
2 سال قبل

سلام
از کجا بفهمم سود سهام عدالت واریز شده
ممنون

علیرضا سهرابی
علیرضا سهرابی
2 سال قبل

سلام من سهام خود رادر پی پاد کارافرین ثبت کردم حالانمیدانم سودش را کجاواریز کردن میشه راهنمای کنید ممنون میشم

بهاره سادات سیدعلیان
بهاره سادات سیدعلیان
1 سال قبل

با سلام برگه سهام عدالتی که من دارم یک ملیون تومان هستش چرا سود سهام پانصد هزارتومان رو به من میدهند

اسمعلی نوری عجملویی
اسمعلی نوری عجملویی
1 سال قبل

سلام واریز سود سهام لیست استلام اومد چون فیلتر شکنم روشن بود درخواست خاموشی فیلتر شکنم شد دیگر پیامک برام نیومد

فرید کاووسی نیا
فرید کاووسی نیا
1 سال قبل

عالی

علی اصغر
علی اصغر
1 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید
تا مراحل قبلی سود واریز می شد ولی در این دوره سودی واریز نشده است از کجا باید پیگیری شود

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.