سود سهام عدالت غير مستقيم چيست و چگونه آن را دريافت کنيم؟

سود سهام عدالت غیر مستقیم

سود سهام عدالت غير مستقيم يکي از مسائل بسيار مهمي است که امروزه بسياري از سهامداراني که مالک سهام عدالت هستند از آن اطلاع ندارند و نمي دانند دقيقا چگونه بايد سود سهام عدالت غير مستقيم را دريافت کنند.
همانطور که همه ما به خوبي مي دانيم آزادسازي سهام عدالت از تاريخ نهم دي ماه سال 1398 اتفاق افتاد و خبر آن نيز به صورت رسمي از طريق اخبار و رسانه ها به مردم اطلاع داده شد. دولت با هدف قوي تر کردن فعاليت مردم و اقشار گوناگون جامعه در بازار سرمايه بورس، آزادسازي سهام عدالت را انجام داد.

به بياني ديگر بايد بگوييم که سهام عدالت در سال هاي گذشته تنها به افراد کم درآمد جامعه تعلق يافته بود و اين موضوع باعث شده بود تا اقشار متوسط و بالاي جامعه نقش کمرنگي در جريان اين سهام داشته باشند، دولت با آزادسازي سهام عدالت سعي کرد تا تمامي اقشار جامعه را وارد بازار سرمايه بورس کند.

بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده در سال هاي اخير بسياري از افراد ي که از جريان سود سهام عدالت غير مستقيم و سود مستقيم آن بي اطلاع بوده اند، دچار اشتباهاتي در بازار سرمايه شدند که آسيب ها و ضرر و زيان هاي مالي نسبتا سنگيني را براي آنها در پي داشته است، به همين خاطر به همه مالکان سهام عدالت توصيه مي شود که در ابتدا اطلاعات جامع و کاملي را در مورد سود سهام عدالت غير مستقيم و سود مستقيم بدست آورند.

سود سهام عدالت غیر مستقیم چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟
آزادسازی سود سهام عدالت

تعريف سود سهام عدالت غير مستقيم و تفاوت آن با سود سهام عدالت مستقيم

پس از آنکه جريان آزادسازي سهام عدالت مطرح شد، بسياري از مردم تصميم به فروش سهام خود گرفتند و دولت نيز روش هاي مستقيم و غير مستقيم را براي واريز سود سهام عدالت براي آنان درنظر گرفت تا افراد بتوانند بدون دغدغه و از روشي آسان سود سهام خود را به راحتي با استفاده از روشي که متناسب با شرايط آنها است، دريافت کنند.

سود سهام عدالت غير مستقيم با روش مستقيم داراي تفاوت هايي است که نميتوان آنها را ناديده گرفت. يکي از مهم ترين ويژگي هاي آزادسازي سهام عدالت به صورت مستقيم آن است که فرد به راحتي و بدون آن که هيچ گونه واسطه اي وجود داشته باشد ميتواند مالکيت سهام عدالت خود را در دست داشته باشد. بنابراين کاملا طبيعي است که تنها کسي که وظيفه نگهداري و مديريت اين سهام را بر عهده دارد، خود مالک است و هيچ کس ديگري در اين ميان نمي تواند بدون اخذ اجازه از مالک در جريان مديريتي سهام او دخالت داشته باشد.

کساني که روش مستقيم را به جاي اخذ سود سهام عدالت غير مستقيم انتخاب مي کنند در واقع مي توانند سهام عدالت خود را بدون واسطه از شرکت سرمايه گذاري خارج کنند و مسئوليت تمامي مسائل مربوط به آن را به صورت شخصي بر عهده گيرند. در روش مستقيم مالکيت سهام به طور تمام و کمال بر عهده مالک است.

 

[irp posts=”22656″ name=”آموزش تابلو خوانی و بازار خوانی + شناسایی سهام برتر در بازار”]

 

جريان سود سهام عدالت غير مستقيم به گونه ديگري است. در اين روش فرد متقاضي آزادسازي سهام عدالت را انجام مي دهد تا مديريت و مسئوليت آن به شرکت سرمايه گذاري استاني واگذار شود. در اين روش نيز مالک هنوز مالکيت سهام خود را بر عهده دارد اما مسئوليت نگهداري و حفظ اين سهام بر شرکت هاي سرمايه گذاري تعلق مي يابد.
شرکت هاي سرمايه گذاري استاني در مقابل دولت و مالکاني که روش اخذ سود سهام عدالت غير مستقيم را انتخاب کرده اند، وظيفه دارند تا صورت هاي مالي، روند جريان سود سهام عدالت در سال گذشته را در هيات مديره مورد بررسي قرار دهند و نتايج آن را اعلام نمايند.

در روش اخذ سود سهام عدالت غير مستقيم، کار افراد کمي راحت تر است و انسان ميتوانند سود سهام خود را به صورت يکجا دريافت کنند. مسئله اي که باعث مي شود متقاضيان اخذ سود سهام عدالت غير مستقيم بتوانند سود سهام خود را در مدت زماني کوتاه تر و به صورت يکجا بدست آوردن آن است که شرکت هاي سرمايه گذاري استاني، سود فروش سهام را به آنها واريز مي کنند.

نحوه پرداخت سود سهام عدالت غير مستقيم اينگونه است که اگر افراد تا تاريخ معين شده توسط دولت يعني اول اسفند ماه سال 1400 سهام عدالت خود را نفروخته باشند و اقدامي در اين راستا انجام نداده باشند به راحتي مي توانند پس از مدتي سود 550 هزار توماني را از دولت دريافت کنند و اين مبلغ سود سهام عدالت غير مستقيم است که به حساب آنها واريز مي گردد.

 

[irp posts=”22196″ name=”ارزش بازار سهام ،اثر متغیرهای کلان اقتصادی بر سهام بانک‌ها”]

 

سود سهام عدالت غیر مستقیم

توقف و آزادسازي سهام عدالت

روش اخذ سود سهام عدالت غير مستقيم را به طور کامل توضيح داديم و با ان اشنا شديم. اکنون مي خواهيم در مورد جريان توقف و آزادسازي سهام عدالت صحبت کنيم تا قبل از هرگونه اقدامي، اطلاعات نسبي در رابطه با اين موضوع داشته باشيد.
هنگامي که آزادسازي سهام عدالت توسط تصميم دولت صورت گرفت، قرار بر آن بود که عرضه به صورت بلوکي باشد اما حقيقت آن است که فروش آن به صورت بلوکي صورت نگرفت و سهام مذکور همانند ديگر نمادهاي که در بازار سرمايه اي بورس وجود دارند ( فروش خرد) انجام شد.
اين موضوع باعث بوجود امدن مشکلات متعددي شد و به همين دليل هم در آبان ماه سال گذشته، فروش سهام عدالت به طور کامل متوقف گرديد، به دليل آثار منفي و فشارهاي وارد شده به بازار سرمايه، فروش اين سهام به صورت خرد و همانند ديگر نمادهاي بازار بورس، ممنوع اعلام شد.

 

سوالات متداول

 

1-فروش سهام عدالت در اينده به چه نحو خواهد بود؟
رييس سازمان بورس اعلام کرده است که در صورت آغاز مجدد فروش سهام عدالت، ديگر از روش فروش بلوکي استفاده خواهد شد تا از پيامدهاي منفي ناشي از فروش خرد سهام عدالت جلوگيري شود.

2-در روش مستقيم اخذ سود سهام عدالت، افراد چگونه مي توانند سود خود را دريافت کنند؟
کساني که روش مستقيم را براي دريافت سود سهام عدالت خود انتخاب مي کنند بايد در ابتدا تقاضاي اخذ سود خود را ثبت کنند و سپس منتظر باشند تا فروش اين سهام طبق روند عادي انجام گيرد تا در نهايت پس از گذشت مدت زماني مبلغ به حساب شخصي آنها واريز مي گردد.

3-براي ثبت نام دريافت سود سهام عدالت بايد به کدام سايت ها مراجعه کنيم؟
براي ثبت نام و دريافت سود سهام عدالت سامانه جامع اطلاعات مشتريان (سجام) يا سايت سهام عدالت مراجعه کرد. (برای ثبت نام سهام عدالت به این مقاله مراجعه کنید.)

[irp posts=”31418″ name=”فروش سهام تسلا به صورت توکن!”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.