چگونه در متاورس سرمايه گذاري کنيم؟ آموزش 0 تا 100

سرمایه گذاری در متاورس

متاورس يکي از جديد ترين و شايد جذاب ترين مفاهيم در دنياي اقتصاد و سرمايه گذاري باشد. سرمايه گذاري در متاورس امروز به عنوان يک عامل سودآور در بازار شناخته ميشود اما به سبب جديد بودن اين مفهوم بسياري از معامله گران و سرمايه گذاران دوست ندارند وارد اين فضا شوند. بنابراين براي اين که بتوانيم بهتر مفهوم سرمايه گذاري در دنياي متاورس را درک کنيم، بايد ابتدا خود مفهوم متاورس را متوجه شويم.

متاورس چيست؟

بياييد کمي ساده تر در مورد متاورس صحبت کنيم. در بسياري از سايت هاي داخلي و خارجي سعي شده است مفاهيم و تعاريف مختلفي براي اين دنياي جديد استفاده شود اما هر کدام از اين تعريف ها به تنهايي مي تواند باعث شود که متاورس پيچيده تر از آن چيزي که هست نشان داده شود.

اگر علاقه مند به دنياي کارتون يا دنياي فيلم هاي علمي تخيلي باشيد به خوبي مي توانيد با مفهوم متاورس کنار بياييد. در دنياي علمي تخيلي يا کارتون ها ما با مفاهيمي رو به رو هستيم که در دنياي امروز خارج از توانايي انسان شناخته مي شود و در اين فضا با چندان قدرت تکنولوژي رو به رو هستيم که احتمالا انسان ها تا قرن هاي آتي امکان رسيدن به آن را نخواهند داشت.

مسئله اي که وجود دارد اين است که در اين فيلم ها و کارتون ها اين تکنولوژي ها يا توانايي هاي انساني ساخته يا توليد نمي شود، بلکه به صورت مجازي به نمايش گذاشته مي شود. هر چقدر اين ساخت مجازي قوي تر و واقعي تر اتفاق افتاده باشد، مخاطب راحت تر با آن کنار مي آيد.

متاورس دقيقا با همچنين ايده اي به دنياي امروز ما معرفي شده است. متاورس دنياي مجازي است که تقريبا همه چيز در آن ممکن است و شما مي توانيد هر توانايي که تا به امروز نداشتيد را به دست بياوريد بدون آن که تکنولوژي مربوط به آن ساخته شود. نکته اي که باعث مي شود متاورس از فيلم هاي کارتوني و علمي تخيلي متمايز شود اين است که شما در اين دنيا مي توانيد خودتان زندگي کنيد! يعني با استفاده از گجت هايي مي توانيد وارد دنياي متاورس شويد و در آن کارهايي را که مي خواهيد انجام دهيد. بنابراين براي کاربر کاملا واقعي خواهد بود.

نکته بسيار مهمي که بايد به آن توجه داشته باشيد اين است که متاورس يک برنامه يا يک پلتفرم نيست، بلکه يک دنياي جديد است که پلتفرم ها و برنامه هاي مختلف در آن اجرا مي شود. در واقع Metaverse را بايد مانند مجموعه اي از تمام پلتفرم هاي مختلف مجازي مانند انواع ارزهاي ديجيتال بدانيم. اين نکته بسيار مهم است که مي تواند مفهوم سرمايه گذاري در متاورس را براي ما روشن تر کند.

 

[irp posts=”51744″ name=”اپل در متاورس سرمایه گذاری می کند!”]

 

خرید و فروش در دنیای متاورس

سرمايه گذاري در متاورس به چه معني است؟

بنابراين تا به اينجا دانستيم که متاورس نه يک برنامه يا يک پلتفرم بلکه يک دنياي جديد براي تمامي پلتفرم هاي و برنامه هايي است که در حوزه مجازي فعاليت مي کنند يا دوست دارند وارد اين دنيا شوند.
به طور مثال چند روز گذشته شرکت نايکي به عنوان توليد کننده انواع محصولات ورزشي اعلام کرد که اولين نمونه از کفش هاي مجازي خود را توليد کرده و اين کفش ها در متاورس آماده عرضه مي باشند.

پس در دنياي متاورس شرکت ها و برندهاي مختلفي مي توانند حضور داشته باشند. اين نکته بسيار مهم براي درک خريد و فروش در دنياي متاورس است. بگذاريد کمي ساده تر سرمايه گذاري در متاورس را توضيح دهيم.

وقتي در دنياي امروز از سرمايه گذاري صحبت مي شود چه مفاهيمي به ذهن شما مي رسد؟ فرض کنيد يک فضايي شنيده است که سرمايه گذاري در زمين بسيار سودمند است. زماني که اين فضايي از شما بپرسد که سرمايه گذاري در زمين به چه معني است چه خواهيد گفت؟

زمينه ها و موقعيت هاي مختلفي در زمين وجود دارد که يک فضايي يا هر انسان ديگري مي تواند در آن سرمايه گذاري کند. به طور مثال شما مي توانيد وارد بازار طلا شويد و يا اين که سراغ سرمايه گذاري در بازار بورس تهران برويد! به هر حال همه اين بازارهاي اقتصادي و سرمايه گذاري موقعيت هايي براي سرمايه گذاري در زمين محسوب مي شود. عين همين مثال براي سرمايه گذاري در متاورس وجود دارد.

شما در دنياي متاورس نيز اين امکان را داريد که بر روي انواع زمينه هاي مختلف سرمايه گذاري کنيد. در واقع بايد قبول کرد که هنوز دنياي متاورس به طور کامل تکامل پيدا نکرده است. از اين رو بهترين گزينه براي سرمايه گذاري در متاورس رفتن سراغ پروژه هايي است که در اين دنيا فعاليت مي کنند. پروژه هايي مانند ديسنترالند، سند باکس، تتا نتورک و … هر کدام به تنهايي در حال توسعه مفاهيم مختلفي در دنياي متاورس هستند.

نکته بسيار مهم اينجاست که تمامي اين پروژه ها داراي کوين يا توکن در بازار ارزهاي ديجيتال هستند. بنابراين اگر فکر مي کنيد پروژه اي در دنياي متاورس موفقيت آميز خواهد بود مي توانيد روي توکن يا کوين آن سرمايه گذاري کنيد. در ادامه به چرايي اين موضوع خواهيم پرداخت.( در ادامه توصیه میکنم اگر میخواهید درباره خرید خانه در متاورس بیشتر بدانید این مقاله را حتما بخوانید.)

 

[irp posts=”51140″ name=”ایلان ماسک: متاورس، یک تب تکنولوژی است!”]

 

سرمایه گذاری در متاورس

راز سرمايه گذاري در دنياي متاورس

تا به اينجا به طور کلي با مفاهيم متاورس و سرمایه گذاری در متاورس آشنا شديم. حالا کمي مي خواهيم به شکل عملي و واقعي تر با اين مفاهيم آشنا شويم. در واقع مي خواهيم بدانيم چگونه مي توانيم يک سرمايه گذاري خوب در دنياي متاورس داشته باشيم.

همانطور که گفتيم شما براي سرمايه گذاري در دنياي متاورس بايد ببينيد که چه پروژه يا چه برندهايي در اين دنيا فعاليت مي کنند. اين پروژه ها يا برندها براي اجرايي شدن اهداف خود به جذب سرمايه نياز دارند و بازار ارزهاي ديجيتال اين امکان را براي آن ها و سرمايه گذاران فراهم کرده است که اين اتفاق را رقم بزنند.

بنابراين در غالب موارد شما بايد از طريق بازار ارزهاي ديجيتال و خريد و فروش توکن ها يا کوين هاي فعال در حوزه متاورس اقدام به سرمايه گذاري کنيد.
اما سوال بسيار مهم و نسبتا جذاب اين است که سراغ کدام پروژه يا توکن فعال در متاورس برويم؟ در واقع آيا همه اين پروژه ها موفقيت آميز خواهد بود؟ آيا تمامي اين توکن ها و کوين ها مي توانند سودآور باشند؟ مسلما خير. در دنياي جديدي مانند دنياي متاورس نيز همواره احتمال ضرر وجود دارد. بنابراين بايد استراتژي مناسبي براي سرمايه گذاري در متاورس داشته باشيم.(در ادامه مقاله توکن رایگان را هم بخوانید.)

براي پيدا کردن اين استراتژي به يک نکته توجه داشته باشيد. اساس بازار ارزهاي ديجيتال بر روي مفهوم ” کاربرد ” پايه گذاري شده است.
در واقع هرقدر يک کوين يا توکن بتواند کاربري بالايي داشته باشد همانقدر تعداد کاربران زيادي را به سمت خود جذب مي کند و اين يعني افزايش ارزش و قيمت آن توکن يا کوين. همين موضوع در دنياي متاورس وجود دارد.

در واقع شما بايد ببينيد که کدام پروژه يا برند مي تواند در دنياي متاورس کاربري بالاتري داشته باشد. بنابراين شما در گام اول بايد بدانيد که پروژه مذکور چيست و چگونه کار مي کند و دقيقا قرار است به چه هدفي برسد. اگر آن پروژه به نظر شما منطقي و قابل اعتماد باشد و اين احتمال را مي دهيد که بتواند موفقيت هاي خوبي به دست بياورد مي توانيد بر روي کوين يا توکن معرفي شده توسط آن سرمايه گذاري کنيد.

پس شما براي سرمایه گذاری در متاورس بايد ابتدا از بين پروژه هاي موجود سراغ پروژه اي برويد که واقع بينانه تر باشد و احتمال جذب کاربر و مخاطب بالايي داشته باشد. با شناسايي اين پروژه مي توانيد سرمايه گذاري خود را به واسطه خريد ارز يا توکن آن شروع کنيد.

نکته مهمي که بايد به آن توجه داشته باشيد اين است که اساسا سرمایه گذاری در متاورس بايد با ديد بلند مدت صورت بگيرد. شما نمي توانيد انتظار داشته باشيد که يک پروژه سريع به اهداف خود برسد. در واقع شما بايد با مطالعه وايت پيپر پروژه اهداف زماني آن را مورد توجه قرار دهيد و بر اساس اين اهداف سرمايه گذاري هاي خودتان را انجام دهيد. بنابراين همانطور که مي بينيد سرمايه گذاري کار چندان ساده اي نيست.

شما بايد سعي کنيد همه چيز را در نظر داشته باشيد تا بتوانيد به سودآوري خوبي برسيد. اين که فکر کنيد به سبب نو بودن دنياي متاورس سرمايه گذاري در متاورس در هر حالتي مي تواند سودآور باشد خيال خوشي بيش نيست.

 

سرمایه گذاری در دنیای متاورس
گام های موفقیت در سرمایه گذاری در متاورس چیست؟

 

[irp posts=”51873″ name=”اتحادیه اروپا: متاورس باید قانونمند شود”]

 

سوالات متداول

1- سرمایه گذاری در متاورس به چه معني است؟
پروژه ها و برندهاي مختلفي وارد دنياي متاورس شدند. سرمايه گذاري در متاورس بدين معني است که روي يک يا چند مورد از اين پروژه و برند ها سرمايه گذاري کنيد. آينده اين سرمايه گذاري با توجه به موفقيت يا شکست آن پروژه تعيين مي شود.

2- گام هاي موفقيت در سرمایه گذاری در متاورس چيست؟
به طور کلي شما بايد پروژه مذکور را به درستي بشناسيد و بدانيد که اساسا هدف پروژه چيست. برخي از اين پروژه ها براي جذب سرمايه سعي مي کنند فضاي غير واقعي و البته جذاب تري از خود نشان دهند. از اين رو سعي کنيد به درستي اين پروژه ها را شناسايي کنيد. با شناسايي درست پروژه مي توانيد سرمايه گذاري خوبي به واسطه خريد توکن يا ارز آن پروژه تجربه کنيد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زمین متاورسی
1 سال قبل

متشکر از مقاله مفیدتون، متاورس برای سرمایه گذاری بسیار جذابه، شاید از نظر برخی دارای ریسک باشه اما آگاهانه اگر تصمیم بگیریم و تحقیق کنیم نتایج خوبی میگیریم. در مقاله ای خوندم شما میتونید با خرید زمین در متاورس مراسماتی هم در زمین خودتون برگزار کنید و سود کسب کنید.

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.