سود سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار چقدر است؟

سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار

همه افرادی که به دنبال درآمدزایی از بازار بورس هستند، به این فکر می‌کنند، میزان سود سرمایه گذاری در بورس چقدر است و برای داشتن یک درآمد بالا چگونه باید اقدام به مدیریت سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار کنند؟ اگر برای شما هم مهم است که از این بازار سرمایه، پول به دست آورید، لازم است که تمرکز کنید و خودتان وارد این فرایند شوید!

امروز سعی می‌کنیم برای تمام علاقه‌مندانی که به مقدار جزئی یا کلی وارد بازار بورس سرمایه شده‌اند به‌صورت کامل مسئله میزان درآمد ماهیانه از بورس را بررسی کنیم. اگر احتمالاً شما هم از این مسئله اطلاعات کافی به دست آورید، خواهید توانست که به‌زودی میزان درآمد و سودی که از ورود به این بازار برای شما حاصل می‌شود را چند برابر کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا هرآن چه که در این زمینه لازم است بدانید را برای شما بازگو کنیم.

قبل از پرداختن به سرمایه‌گذاری در بورس به این موارد توجه کنید!

در اکثر کشورهای دنیا که بازار سرمایه فعال است، توجه به این نکته که دامنه نوسانی قیمت به چه صورت است، می‌تواند مهم باشد. این‌که در یک روز قیمت سهام یک شرکت ۱۰۰ هزارتومان باشد و فردای آن روز قیمت به ۱۰ هزارتومان کاهش پیدا کند، احتمالاً شما هم متوجه خواهید شد که سرمایه شما به‌صورت کامل به ۱۰ درصد کاهش پیداکرده است.

این موضوع باعث می‌شود که شما زیاندهی شدیدی را تجربه کنید و دچار مشکلات بزرگی در زمینه بازار سرمایه شوید. در اکثر بازارهای دنیا، این موضوع بررسی می‌شود که نوسان قیمت چقدر است و نباید از چه مقداری بیشتر باشد! طبق بررسی‌های انجام‌شده دامنه نوسانی قیمت سهام بورس و فرابورس (که در دیگر مقالات به‌صورت کامل آن را بررسی کرده‌ایم) حدود ۵ درصد است!

این موضوع به آن معناست که هرکسی که قادر به مدیریت سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار است، می‌داند که دامنه نوسان قیمت یک سهام ۱۰۰ هزارتومانی، ۹۵ تا ۱۰۵ هزارتومان خواهد بود! حال اگر برخی از سهم‌ها دارای پتانسیل‌های افزایش چند برابری داشته باشند، باید روزانه ۵ درصد مثبت باشند.

[irp posts=”19326″ name=”معرفی انواع بازار بورس اوراق بهادار”]

حداقل میزان سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار چقدر است؟

ازجمله سؤالات متداول مشتریان این است که حداقل میزان سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار چقدر است! این سؤال ازآن‌جهت که برای ورود به بازار سرمایه، یک سؤال اساسی است، باید بر اساس قانون شرکت بورس به آن پاسخ داد. بر طبق قانون موجود در شرکت بورس اوراق بهادار، میزان و حجم معامله انجام‌شده در شرکت بورس اوراق بهادار، حداقل ۵۰۰ هزارتومان (معادل ۵ میلیون ریال) است!

شما می‌توانید برای ورود به بازار سرمایه از طریق معاملات حضوری و یا تلفنی، عدد 500 هزارتومان (معادل ۵ میلیون ریال) را در نظر بگیرید. شما وقتی توانستید که با این میزان سرمایه، اطلاعات خود را در مورد شیوه انجام معاملات، شیوه محاسبه میزان سود و زیان و … آشنا شوید، نوبت آن است که حالا وارد بازار معامله با سرمایه‌های کلان‌تر شوید.(پیشنهاد میکنم مقاله پول هوشمند در بورس و مقایسه کارگزاری مفید و آگاه را هم مطالعه کنید)

چرا باید در بورس سرمایه‌گذاری کنید؟

سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار

آیا سرمایه‌گذاری در خوب است؟ چرا باید سرمایه‌ام را در بورس درگیر کنم؟ حقیقت این است که پاسخ این سؤالات کاملاً به شما و دیدگاهتان نسبت به بورس بستگی دارد! هرچقدر که دیدگاه شفاف‌تر و بهتری نسبت به موضوع بازار سرمایه داشته باشید، بهتر خواهید توانست که خودتان را برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در بازار سرمایه قانع کنید. برای این‌که در این زمینه تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید، چند توصیه زیر را برای شما آماده کرده‌ایم:

(توصیه میکنم در ادامه مقاله نرخ تورم را هم بخوانید)

سود سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار

• تنها قسمتی از سرمایه و پول خود را وارد بورس کنید که برای آن برنامه و یا پلن خاصی ندارید! (این موضوع مخصوصاً برای اوایل شروع سرمایه‌گذاری در بازار بورس، ضروری و مهم به نظر می‌رسد!)
• با بالا رفتن اطلاعات و سطح دانشتان، سرمایه خود را در شرکت بورس افزایش دهید! (تنها افرادی می‌توانند از سرمایه‌گذاری خود در بورس سود کسب کنند که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند!)
• این ذهنیت را داشته باشید که سرمایه‌گذاری و کسب سود در بازار سرمایه لحظه‌ای نیست و نباید احساسی عمل کنید! شما باید صبور باشید و منتظر نتیجه نهایی باشید!(در ادامه مقاله بازار بورس چین،روسیه و ترکیه را هم مطالعه کنید)

 

سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار یک راه بسیار عالی برای درآمدزایی است و شما می‌توانید از این راه به سودهای بالایی دست پیدا کنید. این نتیجه درخشان درگرو شناخت بورس اوراق بهادار و راه‌های سرمایه‌گذاری در آن است. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بورس اوراق بهادار سعی می‌کنند با شناخت بورس، منطقی و درست تصمیم بگیرند. البته نگران نباشید مثل هر حرفه دیگری در بورس اوراق بهادار نیز راه و روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با اتکا به آن‌ها محکم‌تر قدم بردارید.(در ادامه مقاله تفاوت اوراق قرضه با اوراق مشارکت را هم بخوانید)

به این راه و روش‌ها استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس گفته می‌شود و شما دیگر لازم نیست که طبق احساسات یا گفته‌های دیگران که امکان خطای آن‌ها بسیار است، دست به انتخاب بزنید. شما با یادگیری استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس می‌توانید مثل یک سرمایه‌گذار کارکشته در بورس اوراق بهادار اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. در این متن به این موضوع بسیار مهم خواهیم پرداخت و به این پرسش پاسخ خواهیم گفت که:

• با چه روش‌هایی می‌توان سهام مناسب را برای سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار پیدا کرد؟
• چه انواعی از استراتژی سرمایه گذاری در بورس وجود دارد؟

با چه روش‌هایی می‌توان سهام مناسب را برای سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار پیدا کرد؟

هر چند که روش‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد، در اینجا به دو تحلیل بنیادی و تکنیکال خواهیم پرداخت:

1. تحلیل بنیادی بازار بورس اوراق بهادار

در این نوع از تحلیل صورت‌ها و گزارش‌های مالی شرکت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و با وضعیت فعلی شرکت مقایسه می‌شود. حال از این تحلیل می‌توان پیش‌بینی کرد که وضعیت شرکت در آینده به چه صورتی خواهد بود.(در ادامه مقاله آیا بیت کوین قانونی است را هم بخوانید)

این تحلیل هم به دو صورت انجام می‌گیرد که یکی از این دو تحلیل کیفی و دیگری تحلیل کمی است. همان‌طور که از نامشان هم مشخص است. در تحلیل کمی نتیجه پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌ها به صورت عددی بیان می‌شود و بیشتر عملکرد مالی شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در تحلیل کیفی وضع مدیریتی و سازمانی شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد که قابل بیان در قالب اعداد نیست.

2. تحلیل تکنیکال بازار بورس اوراق بهادار

تمرکز اصلی تحلیل تکنیکال بر روی رفتارهای بازار است و در این روش الگوی قیمت‌های سهام شرکت در طول زمان بررسی می‌شود. البته این الگو می‌تواند بر روی نمودارهای مختلفی سنجیده شود که از آن‌ها می‌توان به میانگین متحرک قیمت‌ها، حجم معاملات باز و مواردی از این قبیل اشاره کرد. بر اساس تحلیل که از روند این نمودارها به دست می‌آید. می‌توان اتفاقات آینده را حدس زد.

 

[irp posts=”20680″ name=”پول هوشمند در بورس چیست؟ سه گام ساده تا تشخیص پول هوشمند”]

تحلیل بنیادی بازار بورس اوراق بهادار

چه انواعی از استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد؟

1. استراتژی سرمایه‌گذاری پلکانی

منظور از استراتژی خرید پلکانی این است که به جای این‌که شما حجم زیادی از سهام را با قیمت مشخصی در یک روز بخرید آن را در روزهای متفاوت و با قیمت‌های مختلفی بخرید. ویژگی این استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس بهادار این است که ریسک سرمایه‌گذاری شما کاهش پیدا می‌کند. به این صورت که اگر قیمت سهم افت شدیدی پیدا کند، شما کمتر ضرر می‌کنید و اگر افزایش پیدا کنید، طی روزهای آینده می‌تواند به سهام خود اضافه کنید.

2. استراتژی خرید و نگهداری سهام

استراتژی خرید و نگهداری برای کسانی است که می‌خواهند سهامی را بخرند و برای مدت طولانی آن را نگه‌دارند تا سهام رفته‌رفته ارزش واقعی خودش را نشان دهد. ویژگی این روش این است که هزینه‌های خرید و فروش سهم کاهش پیدا می‌کند و سود خالص سرمایه‌گذاری افزایش پیدا می‌کند.(در ادامه مقاله ارزش بازار سهام را مطالعه کنید)

3. استراتژی متنوع سازی

استراتژی متنوع سازی هم یکی از مشهورترین استراتژی‌ها در بورس اوراق بهادار است. این استراتژی به شما می‌گوید که نباید تمام پول خود را در یک سهام سرمایه‌گذاری کنید و باید دست به انتخاب‌های متنوع‌تری بزنید. ویژگی این استراتژی هم این است که ریسک سرمایه‌گذاری و از دست رفتن سرمایه‌های شما کاهش پیدا می‌کند و شما با ضرر یکی از سهام‌هایتان و سود دیگری می‌توانید سرمایه خود را حفظ کنید.

4. استراتژی سرمایه‌گذاری معکوس

در استراتژی معکوس سرمایه‌گذار در زمانی که بازار دچار رکود شده است، دست به خرید می‌زند. در این استراتژی سرمایه‌گذاران به دنبال شرکت‌هایی می‌گردند که آینده خوبی برای آن‌ها تصور می‌شود اما بازار به آن‌ها روی خوشی نشان نمی‌دهد. این شرکت‌ها، شرکت‌هایی هستند که به‌طور مدارم سوددهی دارند و شرکت‌های آسیب‌پذیری هم نیستند.

 

[irp posts=”19014″ name=”تفاوت بورس کالا و اوراق بهادار (+توضیحات کاربردی)”]

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید در سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار موفق باشید، بهتر است که برای خود یک استراتژی معاملاتی داشته باشید تا اسیر احساسات و جو بازار نشوید. به یاد داشته باشید که تنها در صورت انتخاب منطقی می‌توان در سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار موفق شد.
در این متن ابتدا به دو روش مختلف تکنیکال و بنیادی برای تحلیل سهام‌های مختلف پرداختیم و گفتیم که هر کدام از آن‌ها چه ویژگی دارند و ایده اصلی آن‌ها چیست. در بخش بعدی چند استراتژی سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار را معرفی کرده‌ایم و گفتیم که ایده هرکدام از آن‌ها چیست و هرکدام چه ویژگی‌هایی دارند که از میان آن‌ها می‌تواند به استراتژی سرمایه‌گذاری معکوس و استراتژی متنوع سازی اشاره کرد.

 

نتیجه‌گیری: آیا سود سرمایه ‌گذاری در بورس اوراق بهادار می‌تواند ماهیانه چند میلیون تومان باشد؟

هرچقدر که میزان مهارت شما در بازار سرمایه بیشتر باشد، درآمد بالاتری خواهید داشت! شما می‌توانید با خرید یک سهام ماهیانه ۱۰ تا ۱۰۰ درصد به سرمایه خود بیفزایید. توصیه می‌کنیم که قبل از هر اقدامی در بازار بورس، حتماً برای مدیریت سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. کسانی که می‌توانند به شما در این زمینه راهنمایی بدهند.

همچنین اگر شما هم دارای نظرات، تجربیات و یا سؤالاتی در زمینه بورس هستید، می‌توانید در بخش نظرات آن را با ما و دیگر افرادی که علاقه‌مند به بازار بورس هستند به اشتراک بگذارید. این کار برای یک تصمیم‌گیری بهتر به دیگران کمک می‌کند. (پیشنهاد میکنم مقاله سرمایه گذاری در بورس آمریکا و محاسبه سود مرکب را هم بخوانید)

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.