6+1 گام 100%عملی برای سرخطی زدن در بورس

سرخطی زدن در بورس

سرخطی زدن در بورس یکی از کارهایی که برای بسیاری از معامله گران اهمیت بالایی دارد. بورس ایران به نوعی طراحی شده است که عملا اجازه سفارش گذاری تنها در یک محدوده قیمتی وجود دارد. در این حالت زمان هایی که فشار عرضه یا تقاضا زیاد است عملا شما نمی توانید سهمی را که می خواهید بخرید یا از یک سهم خارج شوید. معمولا در این چنین زمان هایی صف های چند میلیونی با هزاران سفارش جلوی شما قرار دارد و به نظر نمی رسد تا آخرین لحظه بازار نیز نوبت به سفارش شما برسد.

سرخطی زدن در بورس بدین معنی است که شما کاری کنید که سفارش ما چه در خرید و چه در فروش در ابتدای صف باشد. یعنی جزو نفرات اول باشید. در این حالت احتمال این که سفارش شما تکمیل شود زیاد می شود. اما سرخطی زدن در بورس کار چندان ساده ای نیست. در ادامه سعی می کنیم چند ترفند سرخطی زدن را به شما آموزش بدهیم. این آموزش سرخطی زدن تا جای ممکن به نوعی طراحی شده است که بتواند کارایی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

برای سرخطی زدن در بورس سحرخیز باشید

 

بازار بورس ایران طبق آخرین قوانین از ساعت 9 صبح شروع می شود و تا ساعت 12 و نیم ادامه پیدا می کند. شما می توانید از ساعت یک ربع مانده به 9 سفارش های خودتان را در سامانه ثبت کنید. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که قبل از ساعت 8 و 45 دقیقه پشت سیستم باشید. چند صدم ثانیه تاخیر در ثبت سفارش می تواند شما را هزاران سفارش عقب بیاندازد. بنابراین در اول گام سعی کنید از ساعت 8 و نیم آماده باشید و اینترنت خودتان را از نظر سرعت امتحان کنید.

[irp posts=”20213″ name=”27 فیلتر بورس: فیلترهای مهم و کاربردی + فیلتر حرفه‌ای نوسان گیری (آپدیت اردیبهشت1400)”]

 

6+1 گام 100%عملی برای سرخطی زدن در بورس
سرخطی بورس

 

سعی کنید از کارگزاری خلوت استفاده کنید

 

بر اساس قانون محدودیتی برای استفاده از کارگزاری های مختلف برای یک کد بورسی وجود ندارد. از این رو سعی کنید برای سرخطی زدن در بورس از کارگزاری های کمتر معروف و خلوت تر استفاده کنید. کارگزاری هایی مانند فارابی، مفید، آگاه و … که مشتریان و کاربران میلیونی دارد نه تنها چند ثانیه بلکه گاها چند دقیقه در سفارش گذاری تاخیر دارد. از این رو عملا شما نمی توانید موفق به زدن سرخطی شوید.

البته احتمالا بدانید که کارگزاری ها برای مشتریان خاص خودشان به صورت اختصاصی اقدام به سرخطی زدن می کنند. معمولا مشتریان نسبتا مطرح و البته کله گنده می توانند به راحتی با استفاده از این نوع خدمات که توسط همین کارگزاری های معروف نیز ارائه می شود در خرید سهم های عرضه اولیه سرخطی بزنند.

برخی از کارگزاری ها نیز وجود دارند که برای جذب مشتری و کاربر این خدمات را به صورت عمده به مشتریان خودشان ارائه می دهند. این نوع کارگزاری ها به نظر می توانند گزینه مناسبی برای شما باشد. استفاده از این کارگزاری ها برای ارسال سریع و ثبت فوری سفارش نیز بسیار کارآمد است.(در ادامه پیشنهاد میکنم مقاله گین در بورس چیست و کارگزاری سهام را هم مطالعه نمایید)

همچنین برای سرخطی زدن در بورس باید از اینترنت پر سرعت استفاده کنید. این یک قانون است. البته عده ای نیز معتقد هستند که به جز اینترنت پر سرعت شما باید از سرورهای مجازی نیز استفاده کنید. این کار می تواند شانس شما را برای کسب رتبه خوب بیشتر کند.

 

سرخطی زدن در بورس
ترفند سرخطی در بورس

 

سفارش خودتان را خورد کنید

 

یکی از مهمترین نکاتی که در آموزش سرخطی زدن باید به آن توجه داشته باشید این است که سفارش یکپارچه قرار ندهید. زمانی که شما چندین سفارش را به صورت همزمان ثبت کنید احتمال این که چند سفارش شما موفق باشد زیادتر می شود. در کلام ساده تر با خورد کردن سفارش شما احتمال رسیدن به درصدی از موفقیت را افزایش می دهید این در حالی است که با ارسال یک سفارش یکپارچه عملا درصد موفقیت شما کاهش می یابد.

در نظر داشته باشید که برای اینکار شما باید از چند دقیقه قبل از شروع سفارش گذاری پیش نویس های خودتان را آماده کرده باشید. بهتر است این پیش نویس ها به صورت برابر نباشند. بهتر است سفارش های نامتقارن و نابرابر آماده کرده باشید. به محض این که ثانیه شمار کارگزاری در عدد 58 قرار گرفته ارسال همه پیش نویس ها را بزنید. برخی از این پیش نویس ها در همان ابتدا رد می شوند. زیرا زودتر ارسال شده اند اما تعدادی دیگر احتمالا در رتبه های خوبی از صف قرار می گیرند.

6+1 گام 100%عملی برای سرخطی زدن در بورس
آموزش سرخطی زدن در بورس

 

خلاصه ای از ترفند سرخطی زدن

 

بنابراین اگر بخواهیم گام های گفته شده در مورد سرخطی زدن در بورس را به صورت خلاصه بیان کنیم می توانیم این گونه بگوییم که:

1- اینترنت پر سرعت تهیه کنید و اگر امکان تهیه سرور مجازی را دارید آن را از قبل راه اندازی کنید.
2- سراغ کارگزاری خلوت اما مطمئن بروید. برخی از کارگزاری ها با وجود این که خلوت هستند اما در ارائه خدمات بسیار ضعیف عمل می کنند.
3- از ساعت 8 و 30 دقیقه در صفحه کارگزاری آماده باشید.
4- چند پیش نویس از سفارش خودتان آماده کنید. سعی کنید این پیش نویس ها به نوعی تنظیم شود که با یک دیگر برابر نباشند و به صورت نامتقارن پخش شده باشد.
5- راس ثانیه 58 اقدام به ارسال همه پیش نویس ها کنید. در نظر داشته باشید که در تمامی کارگزاری ها امکان ارسال همه پیش نویس ها به صورت همزمان وجود دارد.
6- منتظر باشید!

همانطور که گفتیم شما می توانید با استفاده از خدمات برخی از کارگزاری ها از آن ها بخواهید که آن ها به جای شما سرخطی زدن در بورس را انجام دهند. در این حالت احتمال موفقیت چند ده برابر می شود. به هر حال سرعت آن ها بالاتر است و البته دسترسی کامل تری به هسته معاملاتی دارند و می توانند سفارشات را سریع تر از هر کس دیگری ثبت کنند.

با توجه به این نکته گفته شده می توان به این نتیجه رسید که هر چقدر هم شما سریع تر باشید نمی توانید کارگزاری های مختلفی مانند مفید را پشت سر بگذارید. پس عملا به نظر نمی رسد این کار چندان عملی باشد!

 

[irp posts=”40510″ name=”چرا نباید در بازار بورس حرص و طمع داشت ؟ + روش‌های کنترل حرص و طمع در بورس”]

 

سرخطی زدن در بورس
ساعت سرخطی زدن در بورس چیست

 

یک ترفند ساده برای سرخطی زدن در بورس

 

شاید این خبر برای شما خوشحال کننده باشد که برای یک سری از سهم ها در شرایط قیمتی خاص می توان ترفند سرخط زدن خاصی به کار برد که بسیار ساده است و نیاز به هیچ اینترنت پر سرعت و … ندارد.

احتمالا شما هم در بازار سهم هایی را دیده اید که یکباره از منفی شروع به رشد می کنند و تبدیل به صف خرید می شوند. در این حالت عملا احتمال این که این سهم شروع به رشد کند و این صف خرید را چند رو با خود همراه داشته باشد معمولا وجود دارد. اما نکته ی پنهان داستان، قیمت پایانی سهم است.

معمولا وقتی این چنین سهم هایی صف خرید می شوند عملا دیگر معامله ای در آن ها به صورت جدی رخ نمی دهد و قیمت پایانی در نیمه قرمز باقی می ماند، اگر این چنین سهمی را پیدا کردید خوشحال باشید، زیرا شما قرار است نفر اول صف فردا باشید! (اگر میخواهید درباره صف خرید بورس امروز بدانید این مقاله را بخوانید)

زمانی که قیمت پایانی پایین تر از صفر تابلو باشد به این معنی است که ماکزیموم قیمت تابلو فردا کمتر از ماکزیموم تابلوی امروز است. در کلام ساده تر حداکثر قیمت فردا امروز در رنج سفارش گذاری وجود دارد!

پس شما در در دقایق آخر بازار که احتمالا دیگر قیمت پایانی جا به جا نشود شروع به سفارش گذاری در حداکثر قیمت فردا کنید. قبل از ارسال سفارش اعتبار این سفارش را افزایش دهید و آن را بر روی گزینه معتبر تا لغو قرار دهید. در این حالت شما سفارشی را امروز ثبت کردید که فردا قرار است برای آن دیگران سرخطی بزنند. به همین راحتی شما می توانید سرخطی زدن در بورس را انجام دهید.
البته دقت داشته باشید که در این کار باید قیمت پایانی کمتر از صفر تابلو باشد!

 

6+1 گام 100%عملی برای سرخطی زدن در بورس
سرخطی زدن در بورس – نحوه سرخطی زدن در بورس

 

سرخطی بورس به چه معنی است؟

احتمالا این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که اصلا سرخطی به چه معنی است و چرا سرخطی بورس اهمیت بالایی دارد؟ سرخطی بورس یکی از مفاهیم خاص بورس تهران است که تقریبا در هیچ بازار دیگری وجود ندارد. از این رو شما نمی توانید این مفهوم را در کتاب های اقتصادی و مفاهیم آکادمیک پیدا کنید.

سرخطی و نیاز به دانستن انواع ترفند سرخطی در بورس ایران به نوعی نشات گرفته از مسئله ای به نام صف است. در واقع ریشه تمامی این مسائل در محدود بودن دامنه نوسان قیمتی سهم هاست. غالب سهم ها در بازار اصلی بورس تنها می توانند بین منفی 5 تا + پنج نوسان داشته باشند. یعنی یک سهم حداکثر می تواند 5 درصد مثبت یا منفی نوسان قیمتی در یک روز معاملاتی تجربه کند.
از طرف دیگر این قیمت ها مسلما بر اساس سیستم عرضه و تقاضا تعیین می شود. یعنی با توجه به سفارش گذاری های خریداران و فروشنده ها قیمت سهم به سمت مثبت با منفی نوسان می کند.

هر فروشنده یا خریدار حق دارد در یک روز معاملاتی در دل این نوسانات سفارش های فروش یا خرید خود را به بازار ارائه بدهد. بر اساس قانون عرضه و تقاضا زمانی که یک خریدار قیمت بالاتری را پیشنهاد می دهد احتمال خرید خود را افزایش می دهد و بر اساس همین قانون زمانی که یک فروشنده قیمت پایین تری را به بازار ارائه می دهد احتمالا سریع تر از دیگران خریدار مورد نظر خود را پیدا می کند. اما این فروشنده ها و خریداران در بازار بورس ایران نمی توانند پیشنهاد هایی بیش از دامنه نوسان مشخص شده ارائه بدهند.

از این رو احتمال این که تعداد بیشتری از خریداران یا فروشندگان در انتهای دامنه نوسان سفارش گذاری کرده باشند بیشتر می شود. این تعداد می توانند در خرید یا فروش یک صف ایجاد کنند. هر چه این صف ها طولانی تر باشد احتمال رسیدن سهم به خریداران انتهایی صف یا امکان فروش سهم برای فروشندگان انتهای صف کم و کمتر می شود. اینجاست که اول صف بودن می تواند بسیار مهم و در برخی مواقع سودآور باشد.

سریع ترین کارگزاری برای سرخطی

نحوه سرخطی زدن در بورس و یک مثال از اهمیت آن

 

بگذارید با یک مثال بسیار ملموس از اهمیت آموزش سرخطی زدن در بورس برای شما صحبت کنیم. احتمالا شما با مفهوم عرضه های اولیه آشنایی دارید. این عرضه ها معمولا تا چند ده درصد به صورت مستقیم و بدون چون چرا از لحظه عرضه سود دهی دارند.
اما نکته ای که وجود دارد این است که این عرضه معمولا به صورت محدود و مشخص بین سرمایه گذاران تقسیم می شود و شما نمی توانید به اندازه ای که می خواهید خرید انجام دهید. بسیار پیش آمده است که به سرمایه گذاران از یک عرضه اولیه تنها سهامی به ارزش 15 یا 10 هزار تومانی رسیده است. این سهم با رشد صد در صدی هم نمی تواند سود چندانی با این نوع سرمایه گذاری برای سهامداران خود داشته باشد.

اما سود اصلی زمانی است که شما بتوانید به ارزش سهام خودتان اضافه کنید. فرض کنید شما بتوانید به اندازه یک میلیارد تومان از این سهم در روز بعدی خریداری کنید. در این حالت با 100 درصد سود احتمالی گفته شده در بالا سرمایه شما به دو میلیارد تومان می رسد!

اما چالش اصلی که وجود دارد این است که تقریبا تمامی سهامداران و معامله گران در بازار بورس این ویژگی بازار عرضه های اولیه را به خوبی می دانند. از این رو دقیقا از اولین روز شروع بازار ثانویه برای این عرضه ها اقدام به سفارش گذاری های سنگین می کنند و همین داستان باعث ایجاد صف های طولانی می شود. از طرف دیگر احتمال رسیدن سهم به خریداران صف کم نیست. معمولا حقوقی به اندازه مشخصی سعی می کند سهم خود را در بازار ثانویه به فروش برساند. از این رو معمولا به چند درصد ابتدایی صف سه می رسد.

اما ریسکی که در مورد این نوع سهام و غالب سهم ها وجود دارد مسئله زمان است. اگر قرار باشد به شما بعد از 90 درصد سود سهم برسد، عملا هیچ فایده ای ندارد. مهم این است که شما از ایستگاه های اول وارد این سهم شوید و از سود اصلی آن لذت ببرید.
در ضمن هر چه از روزهای معاملاتی می گذرد احتمال عرضه بیشتر و تعداد متقاضیان کمتر می شود و این قدرت روند سهم را کاهش می دهد. بنابراین یک سرمایه گذار موفق کسی است که بتواند در روزهای ابتدایی وارد سهم شود. اما چگونه؟(در ادامه میتوانید مقاله خط روند را مطالعه نمایید)

سریع ترین کارگزاری برای سرخطی
ساعت سرخطی زدن در بورس 1400

ترفند سرخطی در بورس

 

در بالا با 6 ترفند مختلف سرخطی زدن آشنا شدید. اما شاید یکی از عملی ترین و مهمترین این ترفند ها همان مسئله کارگزاری باشد. کارگزاری شما مهمترین عامل در تعیین جایگاه صف شما محسوب می شود.
اگر قرار باشد سفارش شما با چند ثانیه یا حتی چند میلی ثانیه تاخیر ارسال شود عملا شما باید در بسیاری از موارد امید به دریافت سهم را نداشته باشید. از طرف دیگر سرمایه شما به عنوان اسلحه شما در بازار است. یعنی اگر قرار باشد شما در سرمایه خودتان را برای یک خرید سهم در صف معطل نگه دارید احتمالا از بسیاری از فرصت های بازار عقب می مانید.

در ضمن این مسئله تنها در خرید یک سهم عالی وجود ندارد. بلکه بسیار دیده شده است که با یک حرکت حقوقی سهامداران یک پارچه اقدام به فروش سهم می کنند. در این حالت نجات از این وضعیت و احتمالا چند ده درصد ضرر تبدیل به اولین اولویت شما می شود. بنابراین در مورد فروش هم شما باید بتوانید از نحوه سرخطی زدن در بورس به درستی استفاده کنید.

اولین مسئله ای که باید به خاطر داشته باشید این است که چه در خرید و چه در فروش این کارگزاری است که مسئول ارسال سفارش های شما به هسته معاملاتی است. بنابراین اگر می خواهید در سرخطی ها موفق شوید همیشه سعی کنید از سریعترین و لزوما خلوت ترین کارگزاری ها استفاده کنید. در واقع بهترین کارگزاری برای سرخطی زدن یک کارگزاری خلوت و البته سریع است.

زمانی که یک کارگزاری می تواند خدمات خوبی به شما ارائه بدهد که تعداد مشتریان کمتری داشته باشد و عملا کمتر شناخته شده باشد. اما سوال این جاست که چگونه می توان سریع ترین کارگزاری برای سرخطی را پیدا کرد؟ پاسخ به این سوال کمی سخت است اما این را مسلم بدانید که شما نمی توانید نام کارگزاری خلوت برای سرخطی را در بورس پیدا کنید.

چرا که اگر این کارگزاری خلوت باشد و مشتری زیادی نداشته باشد مسلما تبلیغاتی هم ندارد و کمتر کسی آن را می شناسد. از طرف دیگر معمولا افرادی که کارگزاری های مانند مفید و آگاه و … را رها می کنند و سراغ انواع کارگزاری ناشناس می روند به خوبی می دانند که این کارگزاری مانند کارآمد است که نام آن را کسی نداد و کمتر کسی به مشتریان آن اضافه شود!

 

ترفند سرخطی در بورس
بهترین کارگزاری برای سرخطی

بهترین کارگزاری برای سرخطی زدن!

 

شاید شما از ما انتظار داشته باشید که نام یک یا دو کارگزاری را به عنوان سریع ترین کارگزاری برای سرخطی یا یک کارگزاری خلوت برای سرخطی معرفی کنیم.
همانطور که گفتیم عملا معرفی یک کارگزاری در این مقاله یا به صورت کلی در اینترنت برابر با شلوغ شدن آن کارگزاری و از بین رفتن کارایی آن است. از این رو معمولا اساتید و بزرگان سرمایه گذاری سعی می کنند جز در خلوت در مواقع ضروری نامی از این کارگزاری ها نبرند. ما نیز به این روند احترام می گذاریم و نامی از این کارگزاری ها نمی بریم.

اما به جز انتخاب بهترین کارگزاری و خلوت ترین آن ها همچنان باید کارهایی دیگری نیز انجام داد. از جمله این که شما باید ساعت سرخطی زدن در بورس 1400 را به خوبی بدانید. در واقع شما باید ساعت بازگشایی بازار را رصد کنید. برخی از مواقع ساعات بازار تغییر می کند و یا این که برخی از سهم ها به ساعاتی دیگر منتقل می شود. از این رو اگر می خواهید در سرخطی موفق باشید حتما ساعت سرخطی زدن در بورس 1400 را بدانید.

بهترین کارگزاری برای سرخطی
آموزش سرخطی زدن در بورس چیست

خلاصه کلام

ما در این مقاله سعی کردیم به شکل عملی و کاملی آموزش سرخطی زدن در بورس را برای شما داشته باشیم. البته به خوبی می دانیم که احتمالا شما به دنبال نام یک کارگزاری (مانند کارگزاری دانایان) به عنوان یک کارگزاری خلوت و سریع بودید! اما به هر حال آموزش سرخطی زدن در بورس مراحل مختلفی دارد و پیدا کردن نام یک کارگزاری تنها بخشی از آن است.

در هر صورت ما در این مقاله سعی داشتیم ترفند های مختلف و تست شده ای را به شما آموزش بدهم که بتوانید بر اساس آن سرخطی های خوبی را تجربه کنید. اما یادتان باشد در این بازی سرمایه گذاران بزرگ و به نوعی نهنگ های بازار هستند که همیشه موفق می شوند. چرا که این افراد به واسطه خدمات بسیار ویژه برخی از کارگزاری های نسبتا مطرح در ایران توانایی این را دارند که همیشه در سر صف باشند. اما به هر حال نزدیک بودن به این افراد نیز خود می تواند برای سرمایه گذاران خرد یک سود بزرگ محسوب شود. پس سعی کنید انتظارات خودتان را متعادل کنید و بر اساس واقعیت ها استراتژی خودتان را بچینید.

 

سوالات متداول

1- آیا می توان برای سرخطی زدن در بورس به ربات ها و نرم افزارهای مختلف اعتماد کرد؟
نظر خاصی نمی شود در این باره داد. پیشنهاد ما این است که این کار را نکنید. این ربات ها و نرم افزارها اکثرا در نهایت یک کلاه برداری بیشتر نیستند و سرخطی زدن در بورس تنها یک ترفند برای جذب مشتری است.

2- کدام کارگزاری برای استفاده از خدمات سرخطی زدن در بورس مناسب است؟
به طور کلی کارگزاری های سبک و خلوت می تواند گزینه مناسبی باشند. شما می توانید از کارگزاری هایی مانند کارگزاری دانایان استفاده کنید. البته این تبلیغ نیست و تنها یک پیشنهاد صادقانه است.

3- درصد موفقیت سرخطی زدن در بورس چقدر است؟
اگر بخواهیم واقع نگرانه به موضوع نگاه کنیم درصد موفقیت سرخطی زدن در بورس برای کاربران و معامله گران عادی و عمومی بسیار پایین است. شرکت های کارگزاری این امکان را دارند که جلوتر از هر کاربر و هر سفارشی سفارشات اصلی خودشان را ثبت کنند.

البته این موضوع عملا عدالت در بازار را زیر سوال برده است اما در حالت کلی فعلا نمی توان کاری انجام داد. به هر حال شما با توجه به روش های گفته شده می توانید این کار را امتحان کنید. شاید شانس موفقیت شما خوب باشد و بتوانید از یک سهم فرار کنید یا یک سهم خوب با موقعیت عالی را به دست بیاورید.

در ادامه اگر میخواهید بدانید تعریف معامله گری چیست و درباره نرم افزار انتقال داده بورس، فیبوناچی در بورس و اصطلاحات بورس بیشتر بدانید حتما این مقاله را بخوانید.

 

[irp posts=”18744″ name=”تفاوت بورس و فرابورس چیست؟”]

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aria
aria
2 سال قبل

با درود
آیا منظورتان از بکارگیری کارگزاری برای زدن سرخطی عرضه اولیه در روزهای پس از عرضه , همان ثبت درخواست خرید در سامانه آفلاین کارگزاری در روز پیش است؟؟
آیا کارگزاری ها همه ی درخواستهای آفلاین مشتریان شون را تک به تک ثبت می کنند یا همگی را با هم و با یک کلیک در میلی ثانیه ابتدای تایم پیش گشایش بازار ثبت می نمایند ؟(اگر تک به تک باشد که این روش برای سرخطی مناسب نخواهد بود!!!)

آریا
آریا
2 سال قبل

سلام
ممنون از شما که .مطالب جدید وکاربردی میزارید
سپاس

ابوالفضل فاطمی
ابوالفضل فاطمی
2 سال قبل

میشه راهنمایی بفرمایید که خرید سرخطی عرضه اولیه چی هستش؟

زلذل
زلذل
7 ماه قبل

حالا شما یه کارگزارب خوب برای سرخی معرفی کن کسی نمی بینه

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.