سران گروه هفت و تصمیم هایی درباره ارزهای دیجیتال

اخبار میداس سرمایه-سران گروه هفت و تصمیم هایی درباره ارزهای دیجیتال

روز گذشته ( 13 اکتبر ) سران گروه هفت ( متشکل از 7 کشور بزرگ اقتصادی و صنعتی دنیا ) در واشنگتن دیدار داشتند. یکی از دستور جلسات این گروه بررسی ارزهای دیجیتال – به خصوص ارزهای بانک مرکزی یا همان CBDC – بود. این گروه بعد از بحث و بررسی بیانیه ای مشترک در مورد ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی صادر کردند. در این بیانیه سران گروه هفت ارزهای دیجیتال را کمک کننده به ارز ملی و اقتصاد کشورها معرفی کرده و بر این موضوع تاکید کردند که نباید CBDC ها جای ارز ملی را بگیرد.

 

[irp posts=”48244″ name=”مک دونالد و ارزهای دیجیتال”]

 

گروه هفت که مهمترین و تاثیرگذارترین گروه اقتصادی در دنیا محسوب می شود از هفت کشور بزرگ و مطرح جهان کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و آمریکا تشکیل شده است. بنابراین تصمیمات این گروه می تواند آینده اقتصادی جهان را رقم بزند.

 

[irp posts=”48288″ name=”یکی دیگر از صرافی های بزرگ ترکیه تعطیل شد”]

 

جلسه روز گذشته سران هفت کشور اولین جلسه رسمی این گروه برای بررسی وضعیت ارزهای دیجیتال محسوب می شد که ظاهرا با یک نتیجه نسبتا خنثی به کار خود پایان داد. در واقع اگر بخواهیم این جلسه را آنالیز و بررسی کنیم متوجه می شویم که عملا سران هفت کشور سعی کرده اند راه تصمیم گیری های آینده را باز بگذارند. نه ارزهای دیجیتال را بی خاصیت و مضر معرفی کرده اند و نه به آن میدان بیش از اندازه داده اند. رفتار گروه هفت با ارزهای دیجیتال به شکلی است که گویی خود این گروه نیز منتظر آینده است تا بتواند تصمیم درستی درباره ارزهای دیجیتال بگیرد.

 

[irp posts=”48274″ name=”دولت چین: محدودیت ها بیشتر می شود”]

 

تنها چیزی که می توان به عنوان یک نتیجه مثبت از جلسه دیروز این گروه بیان کرد این بود که به طور رسمی ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی مورد پذیرش قرار گرفت و عملا تا چند سال آتی شاهد این خواهیم بود که هر کشور ارز دیجیتال خاص خود را طراحی و تولید کرده است. اما به نظر نمی رسد این خبر چندان ارزش فاندامنتالی برای بازار داشته باشد.

(اگر میخواهید بدانید صنعت ارز دیجیتال چگونه است این مقاله را مطالعه نمایید.)

 

منبع:
https://cointelegraph.com/news/g7-leaders-issue-central-bank-digital-currency-guidelines

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.