ریپل در اولین دادگاه پیروز شد

اخبار

ریپل که مدتی است مشکلات حقوقی را تجربه می‌کند و با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مشکلاتی دارد، توانست نخستین پیروزی خود در این جنگ را به دست آورد. دادگاه به ریپل اجازه داده است تا به اسناد و مدارکی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا وجود دارد، دسترسی داشته باشد.

در این اسناد به رویکرد کمیسیون نسبت به تعریف ارزهای دیجیتال و همچنین به ریپل اشاره‌شده است و بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان، این اولین پیروزی ریپل به‌حساب می‌آید که بسیار مهم و تأثیرگذار نیز خواهد بود.

[irp posts=”29906″ name=”آمریکا دلار چاپ می کند، بیت کوین گران می شود؟”]

بر اساس گزارش کوین تلگراف ازاین‌پس ریپل به اسنادی که کمیسیون بورس آمریکا در آن‌ها به ارزهای دیجیتال و رویکردها در مورد این ارزها و تعاریفی که برای این ارزها دارد پرداخته است، دسترسی داشته باشد. ریپل با دسترسی به این اسناد و مدارک می‌تواند موضع قدرتمندتری بگیرد و قطعاً در ادامه‌ی مسیر این دعوای حقوقی کمک بزرگی به آن‌ها خواهد کرد.

سارا نتبرن که دستیار قاضی رسیدگی به پرونده‌ی ریپل است، این اجازه با به ریپل داده تا در روند تأمین اسناد و ادله، از صورت‌جلسه‌ها و یادداشت‌های موجود در کمیسیون بورس امریکا استفاده کند. نتبرن در رابطه با این موضوع گفته است که البته نیازی به بررسی ایمیل کارکنان این کمیسیون نیست و ریپل از اسناد ثبت‌شده در کمیسیون استفاده خواهد کرد. همچنین هر دو طرف این پرونده می‌توانند نسبت به این رأی اعتراض کنند. در ماه دسامبر، کمیسیون بورس آمریکا، از ریپل، مدیرعامل و رئیس این شرکت شکایت کرده‌اند و دلیل این شکایت کسب 1.8 میلیارد دلار از طریق عرضه‌ی بدون مجوز است. از همان ابتدای کار ریپل اعلام کرد که حاضر است در دادگاه در برابر این اتهام پاسخگو باشد و اشتباه بودن آن را ثابت کند. آن‌ها در دفاعیه‌ی خود اعلام کرده‌اند که ریپل مانند اتریوم و بیت کوین است که این ارزها ازنظر کمیسیون بورس آمریکا در دسته‌ی کالا قرارگرفته‌اند. همچنین یکی دیگر از موارد مطرح‌شده توسط ریپل آن است که چرا کمیسیون پس از 8 سال به فکر شکایت از ریپل افتاده است؟!

 

[irp posts=”29945″ name=”کاربران آیفون نسبت به دزدی 600 هزار دلاری بیت کوین معترض شده‌اند!”]

وکیل مدیرعامل ریپل با اشاره بر این‌که حدود صلاحیت این کمیسیون تنها مربوط به اوراق بهادار است، اعلام کرد که اگر آن‌ها بتوانند اثبات کنند ریپل مانند بیت کوین و اتریوم است، به‌طورکلی این پرونده مختومه خواهد شد. ازآنجایی‌که طرح این شکایت 8 سال طول کشیده است نیز وکلای ریپل اعتقاددارند که با استفاده از همین موضوع می‌توان مدارکی برای متناقض بودن رفتار و تصمیم‌های کمیسیون ارائه کرد و پرونده را به سود ریپل به پایان رساند.

در طرف دیگر نیز وکیل کمیسیون بورس آمریکا می‌گوید ریپل به‌جای توضیح رفتار غیرقانونی خود، به دنبال استفاده از مدارک کمیسیون است تا بتواند از این شیوه حرفی در دادگاه بزند. وی در ادامه گفت:
اقدامات تبلیغاتی ریپل مسئله‌ای است که باید روی آن متمرکز شویم.

قاضی نتبرن نیز در این جلسه اعلام کرده است که پخش صحبت‌های این جلسه برخلاف قوانین است و هرکس به هر نحوی این کار را انجام دهد، مجازات خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید نتیجه‌ی یکی از مهم‌ترین دادگاه‌های اقتصادی دنیا چه خواهد شد و درنهایت چه تأثیری بر ریپل و بازار ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت؟!

 

منبع: https://arzdigital.com/ripple-wins-access-to-sec-discussions-on-defining-crypto/

 

[irp posts=”29387″ name=”بعد از استخراج همه‌ی بیت کوین ها، چه اتفاقی می‌افتد؟!”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.