ریزش ناگهانی بیت کوین چه تأثیراتی داشت؟ سرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟!

ریزش ناگهانی بیت کوین چه تأثیراتی داشت؟ سرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟!

در شرایطی که چندهفته‌ای بود بازار ارزهای دیجیتال بسیار پررونق و رو به رشد بود و در این مسیر بیت کوین یکی از بهترین شرایط را داشت، در طی چند ساعت شاهد یک ریزش بزرگ از بیت کوین بودیم که سرمایه و دارایی افراد زیادی را تحت تأثیر قرارداد!

 

[irp posts=”21999″ name=”پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2022″]

 

ریزش بیت کوین چقدر به سرمایه‌گذاران ضرر زد؟

بیت کوین در 24 ساعت حدود 17 درصد سقوط کرد و رفتاری غافلگیرکننده از خودش نشان داد. در بازار سرمایه‌گذاری اصطلاحی به نام لیکوئید شدن داریم که این ریزش بیت کوین منجر به لیکوئید شدن 5.6 میلیارد دلار در این بازار شد! زمانی که یک سرمایه‌گذار با استفاده از اهرم بر روی یک ارز سرمایه‌گذاری کند بازار در خلاف جهت تحلیل وی حرکت کند، او تمام سرمایه‌ی خود را از دست خواهد داد و به این صورت لیکوئید شدن رخ می‌دهد.

در استفاده از اهرم، درواقع صرافی‌ها به سرمایه‌گذاران پول قرض می‌دهند تا بر روی یک ارز سرمایه‌گذاری کنند. افراد زیادی با استفاده از اهرم بر روی رشد بیشتر بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده بودند و با سقوط ناگهانی و بزرگی که در قیمت بیت کوین رخ داد، معادل مبلغ 5.64 میلیارد دلار لیکوئید شد. زمانی که در یک بازار معاملاتی، میزان اهرم تعیین‌شده و یا تعداد معامله گران زیاد باشد، یک تغییر جزئی می‌تواند منجر به لیکوئید شدن حجم زیادی از سرمایه شود.

 

[irp posts=”24844″ name=”قیمت بیت کوین به زیر 48 دلار سقوط می‌کند اما آیا بازار درخطر است؟”]

 

دومین تراکنش بزرگ امسال، یکی از علت‌های ریزش بود!

زمانی که در سال 2020 بیت کوین یک سقوط بزرگ 4000 دلاری داشت، کمی پیش از آن یک تراکنش 2000 بیت کوینی انجام شد که نشان‌دهنده‌ی انتقال سرمایه‌ی یکی از سرمایه‌گذاران کلان این ارز داشت. در روز گذشته نیز درست قبل از شروع ریزش بیت کوین، 2700 بیت کوین منتقل شد. این انتقال بزرگ احتمالاً ترس زیادی به سرمایه‌گذاران منتقل کرده است و منجر به بزرگ‌تر و شدیدتر شدن این ریزش شده است. نظر تحلیل گران درباره این موضوع این‌چنین است:

یک جهش ۱۱ درصدی در مبادلات ورودی وجود داشت که اصلاح قیمت بیت کوین را از سقف تاریخی ۵۸,۳۰۰ دلار آغاز کرد. کاوش بیشتر در داده‌ها نشان داد یک شخص مسئول دومین تراکنش بزرگ بیت کوین در سال جاری است که ۲,۷۰۰ توکن را وارد کیف پول و بلافاصله اقدام به فروش کرد. همین شخص در ماه مارس سال گذشته دقیقاً هم‌زمان با اصلاح پنجشنبه سیاه، ۲,۰۰۰ بیت کوین وارد کرد. این شخص در یک سال، به‌طورکلی ۷۳ تراکنش با حجم کلی ورودی ۹۱,۹۳۵ واحد بیت کوین انجام داده و به فاصله پس از چند دقیقه اقدام به انتقال همه آن‌ها کرده است.

درهرصورت با نگاهی به این بازار و روندی که در پیش است، می‌توان امید زیادی به آینده‌ی بیت کوین داشت. همیشه رشد و اصلاح در بازارهای سرمایه‌گذاری وجود دارد و این ریزش را هم می‌توان به‌عنوان یک اصلاح بزرگ در نظر گرفت. زمانی که بیت کوین در مقابل اخبار منفی و … مقاومت می‌کند و ریزشی در آن مشاهده نمی‌شود، می‌توان باقوت قلب زیادی به‌روشنی مسیر آن نگاه کرد. اگر علاقه مند به آشنایی به سگویت و کسب درآمد میلیونی با بیت کوین و همینطور کیف پول بایننس هستید حتما این مقاله را بخوانید تا اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

 

[irp posts=”24824″ name=”ایلان ماسک می‌گوید قیمت بیت کوین و اتریوم بالاست!”]

 

منبع:

https://arzdigital.com/5-64-billion-liquidated-in-24-hours/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.