ریزش قیمت بیت کوین، رسیدن به ارزش واقعی یا ترس سرمایه گذاران؟!

ریزش قیمت بیت کوین

در مورد بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین تا به امروز دو گروه از فعالان اقتصادی نظرات متفاوتی به یکدیگر داشته و دارند. گروه اول معتقدند که بیت کوین فاصله زیادی با ارزش واقعی خود دارد و ارزش واقعی بیت کوین قطعا در قیمت های شش رقمی و بالای صد هزار دلار است. اما گروه دیگر معتقدند که بیت کوین تقریبا هیچ ارزشی ندارد و این بازار در ادامه تبدیل به بزرگترین فریب اقتصادی در طول تاریخ بشریت خواهد شد. اما حق با کدام یک است؟

 

[irp posts=”47179″ name=”بیت کوین در تگزاس تفنگش را درآورد!”]

بر اساس گزارش cointelegraph، شاخص ترس و طمع در هفته گذشته به عدد 27 رسیده است. این شاخص هر چقدر به عدد صفر نزدیک تر شود بدین معنی است که معامله های انجام شده به دور از ارزش واقعی بازار بوده و بیشتر بر اساس ترس یا طمع سرمایه گذاران است. از آن جایی که بازار در این هفته نیز نزولی بوده و با کاهش ده درصدی قیمت بیت کوین به عدد 43 هزار دلار رسیده، بر اساس این گزارش می توان به این نتیجه رسید که معامله گران در حال معامله بر اساس ترس هستند. یعنی صرفا به خاطر این که می ترسند سرمایه بیشتری از دست بدهند از بازار خارج می شوند.

 

[irp posts=”46989″ name=”جدیدترین واکنش دولت ها به ارزهای دیجیتال”]

اگر بخواهیم این شاخص را ملاک تحلیل بازار در هفته گذشته بدانیم می توانیم به این نتیجه برسیم که عملا ارزش بیت کوین بیشتر از 43 هزار دلار است و این معاملات تنها بر اساس ترس صورت گرفته است. اما در این بین نظر گروه دوم از فعالان بازار نیز جالب و شنیدی است. این دسته از افراد به طور کلی بیت کوین و بلاک چین را یک کلاهبرداری یا راهی برای کلاهبرداری می دانند و از آن جایی که به طور کلی این بازار را قبول ندارند، هیچ تحلیل یا شاخصی در آن را قبول نمی کنند. اما به هر حال آن چیزی که مشخص است این است که این بازار وجود دارد و در آن خرید و فروش در جریان است، پس می توان این بازار را تحلیل کرد!

 

[irp posts=”47052″ name=”ترکیه با ارزهای دیجیتال می جنگد!”]

 

منبع:

https://cointelegraph.com/news/fear-greed-index-suggests-bitcoin-s-price-is-undervalued

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.