دلار بالا می‌رود، بیت کوین سقوط می‌کند

دلار بالا می‌رود، بیت کوین سقوط می‌کند

امروزه فرضیه‌ای مطرح‌شده است، مبنی بر اینکه اگر ارزش دلار نسبت به سایر ارزهای جهانی افزایش پیدا کند، طبق آنچه به‌واسطه DXY یا همان شاخص دلار محاسبه‌شده است، تأثیر این رشد بر روی بیت کوین منفی خواهد بود. برای چندین هفته گذشته، تحلیل‌گران و اینفلوئنسرها در تلاش بوده‌اند تا مردم را از این رابطه تضاد میان دلار و بیت کوین آگاه کنند که البته در ماه مارس 2021، این فرضیه به حقیقت پیوست. البته مهم نیست شما این ارتباط را به مدت 20 روز دنبال کنید یا 60 روز، به‌هرحال وضعیت در سه ماه اخیر برعکس شده است.

[irp posts=”29705″ name=”ارزش کل بازار بیت کوین به زیر یک تریلیون دلار کاهش یافت”]

طبق نمودارهای ارزیابی بازار، شاخص این ارتباط، از اواسط ماه مارس به بالای 50 درصد رسیده و این بدین معنا است که شاخص دلار و بیت کوین، هر دو روند مشابهی را دنبال کرده‌اند. طبق گزارش‌ها کوین تلگراف، گزارش ماه مه Consumer Price Index (CPI) نشان می‌دهد که تورم به 13 مین سال خود رسیده و Jerome Powell، رئیس بخش ذخیره دولتی، اعلام کرده که تورم ممکن است در زمان کوتاهی به بیش ازآنچه تصور می‌کنیم برسد. بااین‌حال، او اعلام کرد که حدسیات در مورد یک تورم طولانی‌مدت، دقیقاً درجایی قرار دارد که باهدف ما در تضاد است.

رشد دلار، باعث افت بیت کوین می‌شود.بازار به دولت بابت اینکه باعث شده ارزش دلار نسبت به سایر ارزهای جهانی بیشتر باشد، رأی اعتماد داده است. در این میان، بیت کوین 8 درصد افت داشته و در 18 ژوئن به قیمت 35300 دلار رسیده است که این موضوع خود تئوری ارتباط تضاد را اثبات می‌کند. گرچه صاحب‌نظران و افراد تأثیرگذار در این حوزه، علاقه‌مند به بررسی و ارزیابی حرکات یک‌روزه هستند، اما شخصی باید مدت‌زمان بیشتری را صرف بررسی کند تا به ظرفیت کامل تأثیرات شاخص DXY بر روی قیمت بیت کوین، پی ببرد.

[irp posts=”31869″ name=”اوج‌گیری بی‌سابقه بیت کوین و مفاد جدید صنعت و معدن برای ماینرها”]

نرخ هش بیت کوین نیز از نوامبر 2020 به پایین‌ترین حد خود رسیده است و دلیل آن‌هم این است که ماینرهای چینی در حال ترک این کشور هستند. به‌علاوه در 26 ماه مه، رئیس کمیسیون صرافی و امنیت ایالات‌متحده آمریکا، Gary Gensler، اعلام کرد که قانون‌گذاران در حال همکاری با یکدیگر هستند تا بتوانند شکاف‌هایی که در امنیت سرمایه‌گذاران در بازارهای رمز ارزی بوجود آمده را برطرف کنند. بدین سبب، بنظر می‌رسد که قانون‌گذاری‌های ایالات‌متحده آمریکا و سرکوب‌های مداوم در چین، تأثیر بسیار حیاتی درافت عملکرد اخیر بیت کوین داشته‌اند.

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

 

 

 

لینک منبع:https://cointelegraph.com/news/data-suggests-the-strong-us-dollar-makes-bitcoin-weaker-argument-is-flawed

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.