داج کوین به ماه می‌رود

داج کوین به ماه می‌رود

شرکت تولیدی و لجستیک کانادایی Geometric Energy Corporation، در نظر دارد تا بر روی یکی از موشک‌های SpaceX که به سمت ماه پرتاب خواهد شد، بر مبنای داج کوین سرمایه‌گذاری کند. در روز یکشنبه شرکت Geometric Energy Corporation در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماهواره تبلیغاتی‌اش، با شروع اولین ربع سال 2022 و پرتاب موشک Falcon9 شرکت SpaceX، به ماه سفر خواهد کرد. محموله این موشک که 40 کیلوگرم وزن دارد، طوری طراحی‌شده است تا اطلاعات قمری-مکانی را از طریق دوربین‌ها و سنسورهای نصب‌شده بر روی آن و همچنین با استفاده از سیستم‌های محاسباتی و ارتباطی، به دست آورد.

[irp posts=”24449″ name=”آیا بیت کوین قانونی است؟ سیر تا پیاز قوانین بیت کوین در ایران”]

مدیرعامل شرکت Geometry Energy، Samuel Reid، گفت:” با به‌کارگیری داج کوین در چنین معامله‌ بزرگی، Geometry Energy و SpaceX داج کوین را به یک واحد اعتباری برای کسب‌وکارهای قمری در بخش فضایی، تبدیل کرده‌اند.” Tom Ochinero، جانشین بخش فروش و تبلیغات SpaceX نیز بیان کرد:” این مأموریت کارکرد ارزهای دیجیتالی را فراتر از مرزهای زمین برده و اساس تجارت بین سیاره‌ای را بنا می‌کند.” هیچ‌یک از این دو شرکت اشاره‌ای به چگونگی کاربرد داج کوین در این سفر فضایی نکرده‌اند. این سرمایه شاید شامل هزینه‌ای برای بخشی از توسعه محموله سفر موشک و یا سرمایه لازم برای پرتاب آن به سمت ماه باشد.

داج کوین اولین رمز ارزی است که به ماه سفر می‌کند.پیش‌تر نیز چندین سفر فضایی موردتوجه این سرمایه‌گذاری‌ها قرارگرفته بودند. سرمایه پروژه کاوشگر فضایی چینی Chang’e 4 که آخرین وسیله نقلیه‌ای بود که در سال 2019 به‌آرامی بر روی سطح ماه فرود آمد، 1.2 میلیارد یوان، در حدود 172 میلیون دلار، بوده است که به‌واسطه آن‌یک لندر 1200 کیلوگرمی و یک مریخ‌نورد 140 کیلوگرمی، به ماه فرستاده شدند.

[irp posts=”29218″ name=”آیا خرید بیت کوین برای بانک مرکزی فرانسه قانونی می‌شود؟”]

کاوشگر Lunar Atmosphere and Dust Environment کمپانی ناسا که ماهواره‌ای جهت چرخش به دور زمین در سال 2013 بود، محموله‌ای به جرم 49.6 کیلوگرم، به هزینه 280 میلیون دلاری را حمل می‌کرد. هنوز مشخص نیست که این سرمایه‌گذاری Geometric Energy چه مقدار برای این شرکت هزینه در برداشته است. گرچه طراحی شرکت SpaceX بسیار بهینه‌تر است، اما احتمال می‌رود که هزینه لازم برای یک محموله 40 کیلوگرمی، 225.8 میلیون دلار یا بیش از 388 میلیون داج کوین باشد.

این مقدار، 0.3 درصد کل منبع 129.5 میلیاردی داج کوین را شامل می‌شود. مؤسس شرکت SpaceX، ایلان ماسک، در توییتر خود اعلام کرد که داج کوین اولین رمز ارزی خواهد بود که اصطلاحاً به ماه سفر می‌کند. فعالیت‌های ایلان ماسک در فضای مجازی، تأثیر بسیار زیادی در رشد قیمت رمزارزها، بخصوص داج کوین داشته است.

[irp posts=”25926″ name=”از اصول اولیه بیت کوین چه میدانید؟ آشنایی با 7 حقیقت در مورد بیت کوین”]

لینک منبع:

https://cointelegraph.com/news/literally-to-the-moon-spacex-payload-funded-by-doge-plans-to-reach-lunar-orbit-in-2022

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.