چگونه در متاورس زمين بخريم؟

خرید خانه در متاورس

خريد زمين در متاورس يکي از مفاهيمي است که اين روزها سر و صداي زيادي در فضاي مجازي و البته فضاي اقتصادي جهان ايجاد کرده است. اولين سوالي که به ذهن مي رسد اين است که آيا اين خريد مي تواند سودآور باشد؟ سوال مهم ديگر اين است که اساسا چگونه مي توانيم از يک فضاي غير واقعي و مجازي زمين خريداري کنيم و تا چه اندازه اين مالکيت رسمي خواهد بود؟ به بيان ساده تر چگونه مي توانيم مالکيت خود را بر خانه يا زمين خريداري شده اثبات کنيم؟ در ادامه مي خواهيم به اين دست از سوالات پاسخ دهيم با ما همراه باشيد.

متاورس را مي شناسيد؟

اولين گام و پيش نياز براي درک مفاهيم گفته شده و پاسخ به سوالات بالا اين است که بدانيم اساسا متاورس چيست و چگونه رفتار مي کند؟ وقتي از مفهوم خريد خانه در متاورس صحبت مي شود، در حال صحبت از چه مفهومي هستيم؟

سال گذشته بود که زاکربرگ مالک فيسبوک متاورس را به دنيا معرفي کرد و پس از آن نام شرکت فيسبوک را به متا تغيير داد. زاکربرگ با يک ويديو نسبتا جنجالي متاورس را به دنيا معرفي کرد.

بگذاريد کمي ساده و روان در مورد متاورس صحبت کنيم. متاورس يک برنامه خاص يا يک پلتفرم نيست. در واقع شما نمي توانيد متاورس را دانلود کنيد و يا براي استفاده از آن جاي خاصي برويد. متاورس يک دنياي جديد در کنار دنياي واقعي ماست. در واقع متاورس مجموعه اي از تمامي برنامه ها و پلتفرم هايي است که در دنياي مجازي وجود دارد و شما به واسطه واقعيت افزوده از آن استفاده مي کنيد. متاورس تنها کاري که کرده اين بود که توانسته مجموعه اي از اين برنامه ها را کنار يک ديگر قرار دهد و به نوعي اين امکان را فراهم آورده است که انسان را به طور کامل وارد دنياي مجازي کند.

شما در متاورس مي توانيد توانايي هايي داشته باشيد که در واقعيت امکان پذير نبودند. به طور مثال شما مي توانيد در متاورس پرواز کنيد يا در ثانيه اي از کشوري به کشور ديگر برويد. بنابراين پيش بيني مي شود متاورس بتواند جذابيت هاي زيادي براي کاربران خود داشته باشد. همين پيش بيني باعث شده است بسياري از شرکت ها و برندهاي مطرح دنيا شروع به خريد زمين – موقعيت مکاني ثابت – در متاورس کنند.

در واقع متاورس امروز در مرحله رشد و تکميل شدن است. بسياري از برندها تحت پروژه هاي مختلف در اين حزوه فعال شده اند. نکته مهمي که بايد بدانيد اين است که هر آن چيزي که در متاورس اتفاق مي افتد بر اساس بلاکچين و دنياي بازار ارزهاي ديجيتال به دنياي واقعي مرتبط مي شود. يعني شما بر اساس ارزهاي ديجيتال مي توانيد ارزش پروژه ها و اتفاقات متاورس را محک بزنيد. بنابراين در مورد خرید زمین در متاورس نيز همچنين حالتي وجود دارد. در ادامه بيشت توضيح مي دهيم.

 

[irp posts=”51744″ name=”اپل در متاورس سرمایه گذاری می کند!”]

 

چگونه در متاورس زمین بخریم؟

خرید زمین در متاورس، چرا؟

اولين سوال جدي که بايد به آن بپردازيم اين است که اساسا چرا خريد زمين و خانه در متاورس مي تواند جذاب يا سودآور باشد؟ همانطور که در بالا بيان کرديم متاورس در جديدي به آينده بشريت محسوب مي شود و همين موضوع کافي است تا جذابيت کافي براي کاربران داشته باشد.

تصور کنيد که شما به واسطه واقعيت افزوده ساعت ها در محيطي حضور داريد که نمي توانيد به صورت واقعي و فيزيکي آن را تجربه کنيد. مثلا شما دوست داريد به کشورهاي مختلف جهان سفر کنيد اما اين امکان را نداريد. متاورس مي تواند اين کار را به سادگي براي شما انجام دهد. همچنين دنياي متاورس احتمالا انقلاب مهمي در موضوع روابط انساني ايجاد کند. احتمالا زاکربرگ به دنبال اين است که در اين دنيا همه با يک زبان صحبت کنند اما به نحوي که کسي اذيت نشود و لازم نباشد زبان جديدي بياموزد.

به بيان ساده تر احتمالا در متاورس شاهد ترجمه سريع و آنلاين مکالمات خواهيم بود و اين بدين معني است که شما مي توانيد ساده تر و بسيار سريع تر با انسان هاي اين جهان هستي رابطه برقرار کنيد.
تمامي اين موارد در کنار برخي ويژگي هاي ديگر باعث شده است که عملا متاورس تبديل به يک جذابيت آتي براي انسان ها و کاربران شود و همين جذابيت کافي است تا سرمايه گذاران و معامله گران به سمت اين مفهوم کشيده شوند.

از طرف ديگر همانطور که گفتيم اقتصاد دنياي متاورس به بازار ارزهاي ديجيتال و بلاک چين وابسته است. بنابراين همانطور که اين بازار توانست در مدت زمان کوتاه سود هاي خوبي به سرمايه گذاران خود برساند پيش بيني مي شود که متاورس نيز همچنين آينده اي را داشته باشد. البته برخي ديگر از سرمايه گذاران متاورس را کلاه بزرگ اقتصادي مي دانند که به هيچ عنوان قرار نيست به سرانجام برسد. شما چه فکر مي کنيد؟

همچنين در خاطر داشته باشيد که برندهاي بزرگي مانند ال جي، سامسونگ، نايکي و .. وارد متاورس شده اند و فروشگاه هاي خودشان را راه اندازي کرده اند. اين سرمايه گذاري هاي عظيم مي تواند براي هر معامله گري جذاب و دوست داشتني باشد.

 

[irp posts=”51873″ name=”اتحادیه اروپا: متاورس باید قانونمند شود”]

 

 

خرید خانه در متاورس

چگونه در متاورس زمين و خانه بخريم؟

اما سوال مهمي که از ابتدا به دنبال پاسخ آن بوديم اين بود که خرید زمین در متاورس چگونه امکان پذير است؟ شما در دنياي واقعي مي توانيد فروشنده و زمين را مشاهده کنيد و بر اساس پروتکل هاي مختلف اين زمين را خريداري نماييد. اما اين داستان کمي در متاورس متفاوت است.

اساسا تصور اين که شما مالک زميني مجازي در دنيايي کاملا مجازي باشيد، کمي سخت و شايد خنده دار باشد. اما اين اتفاقي است که مي افتد.
پروژه اي تحت عنوان Decentraland – با توکن MANA در بازار ارزهاي ديجيتال – توانسته متاورس را قطعه بندي کند و به نوعي هر قطعه آن را با قيمتي مشخص به فروش برساند. بنابراين شما بر اساس اين پروژه مي توانيد محل مورد نظر زمين خود و اندازه اي که دوست داريد را خريداري کنيد.

نکته بسيار مهم اين جاست که برخي تصور مي کنند خريد توکن MANA به معني خرید زمین در متاورس است. توجه داشته باشيد که اين توکن متعلق به خود پروژه است و به نوعي ارزش پروژه را نشان مي دهد. به بيان ساده تر اين توکن نشان مي دهد که Decentraland تا چه اندازه کاربردي است و مورد توجه کاربران قرار گرفته است. اگر شما فکر مي کنيد اين پروژه مي تواند موفقيت آميز باشد مي توانيد با خريد توکن MANA در آن سرمايه گذاري کنيد.

داستان خريد زمين کمي متفاوت تر است. شما براي خريد زمين در متاورس بايد وارد سايت https://decentraland.org شويد. اين سايت رسمي متعلق به اين پروژه است. با ورود به اين سايت به سرعت خواهيد فهميد که اين پروژه چيست و چه اهدافي را دنبال مي کند. در واقع خريد و فروش زمين مجازي در متاورس يکي از ده ها فعاليت اين پروژه محسوب مي شود.

شما مي توانيد با ثبت نام در اين سايت و انتخاب زمين و اندازه مورد نظر خريد خودتان را تکميل کنيد. براي پرداخت هزينه آن مي توانيد از ارزهايي مانند بيت کوين يا توکن MANA بهره ببريد. به اين نکته نيز توجه داشته باشيد که اساسا Decentraland يک بازي است و بر اساس واقعيت افزوده وارد دنياي متاورس شده است.

 

چگونه در متاورس زمین بخریم؟

مالکيت در دنياي متاورس

اما سوال مهم ديگر اين است که اساسا چگونه مي توان مالکيت خودمان در دنياي متاورس را ثابت کرد؟ يعني با تصور اين که زميني در متاورس خريداري شده چگونه مي توان مالکيت خودمان بر اين زمين را اثبات کرد.
براي اين کار از توکن هاي NFT استفاده مي شود. در واقع توکن هاي غير مثلي NFT به صورت يکتا توليد مي شود. يکتا و امن بودن توکن باعث شده است که اساسا بتوان به آن اعتماد کرد. در واقع شما با خرید زمین در متاورس يا خريد خانه در متاورس يک توکن غير مثلي با ارزشي برابر با ارزش خريداري شده دريافت مي کنيد.

اين توکن حاوي اطلاعاتي است که نشان مي دهد شما صاحب يک ملک يا زمين در متاورس هستيد. بدين ترتيب عملا مالکيت شما در زمين خريداري شده اثبات مي شود. مادامي که بازار ارزهاي ديجيتال و متاورس ارزش داشته باشد و بتوان به آن اعتماد کرد اين توکن ها نيز قابل اعتماد و اتکا هستند.

اگر میخواهید درباره پول های دیجیتال متاورس بیشتر بدانید حتما این مقاله را بخوانید.

خرید زمین در متاورس

 

[irp posts=”51125″ name=”متاورس، زمین بازی جدید چینی ها”]

سوالات متداول

1- آيا خرید زمین در متاورس کار منطقي و عقلاني است؟
پاسخ به اين سوال کار چندان ساده اي نيست. بسياري از سرمايه داران و ثروتمندان امروز همان کساني هستند که در سال هاي 2010 تا 2013 به بيت کوين اعتماد کردند. دقيقا در روزهايي که همين سوال مطرح بود. اما حتي با وجود اين که متاورس بر اساس ارزهاي ديجيتال و بلاک چين طراحي شده نمي توان به صورت صد در صد آن را موفق و سودآور دانست.

2- مهمترين نقطع ضف خريد خانه در متاورس چيست؟
مهمترين چالشي که براي خريد خانه و زمين در متاورس وجود دارد اين است که اساسا ارزش خانه و زمين شما به ارزش کل دنياي متاورس و بازار ارزهاي ديجيتال وابسته است. به بيان ساده تر زمين و خانه شما هيچ ارزش ديگري ندارد. اگر روزي سرمایه گذاری در متاورس يا ارزهاي ديجيتال پيدا نشود زمين شما تبديل به بي ارزش ترين چيز در عامل خواهد شد. اين نکته بسيار مهمي است که حتما بايد به آن توجه داشته باشيد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.