نحوه خرید بورس اوراق بهادار، از خرید اوراق بهادار پیش از زمان سررسید در جدول چه می‌دانید؟

خرید اوراق بهادار قبل از زمان سررسید در جدول

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به‌تازگی وارد بازار بورس اوراق بهادار شده‌اید، احتمالاً اصطلاح خرید اوراق بهادارپیش اززمان سررسید در جدول را بارها شنیده‌اید و یا برایتان سؤال شده است که منظور از خرید اوراق بهادارپیش اززمان سررسید در حل جدول چه چیزی می‌تواند باشد؟ اگر دوست دارید در مورد خرید اوراق بهادار بانک مسکن، اطلاعاتی کسب کنید، کافی است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله سعی می‌کنیم که سؤالات احتمالی شما را در مورد خرید اوراق بهادارپیش اززمان سررسید در حل جدول بگوییم!

اوراق مشارکت چیست؟

اولین سؤالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که اصلاً اوراق مشارکت یا بهادار چه هستند! بر اساس قانون مصوب شده در مجلس شورای اسلامی، تعریف اوراق مشارکت یا بهادار عبارت است از:

“اوراق بهادار بانام یا بی‌نامی است که به‌موجب قانون یا مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین و برای تأمین بخشی از منابع مالی موردنیاز طرح‌های عمرانی- انتفاعی دولت مندرج در قوانین بودجه سالانه کشور یا برای تأمین منابع مالی لازم برای تهیۀ مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی توسط دولت، شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و مؤسسات عام‌المنفعه و شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های مذکور، شرکت‌های سهامی عام و خاص و شرکت‌های تعاونی تولید منتشر می‌شود و به سرمایه‌گذارانی که قصد مشارکت در اجرای طرح‌های یادشده را دارند از طریق عرضه عمومی واگذار می‌گردد.” (درباره مقاله همه‌چیز در مورد خرید عرضه اولیه از معرفی تا اطلاع‌رسانی برای خرید هم بدانید)

بر طبق تعریف بالا، همان‌طور که احتمالاً شما هم متوجه شده‌اید، اوراق مشارکت، یکی از زیرمجموعه‌های اوراق بهادار است. برای این‌که بتوانید اقدام به خرید اوراق مشارکت کنید، لازم است که حتماً یک کد بورسی داشته باشید! پس برای خریداوراق بهادارپیش اززمان سررسیددرجدول، نیاز دارید که حتماً اقدامات لازم برای دریافت کد بورسی خود را انجام دهید.

در این زمینه یک نکته مهم وجود دارد که معمولاً به آن توجه نمی‌شود و آن‌هم این است که قیمت اوراق مشارکت، مدت سرمایه‌گذاری و … کاملاً شفاف و مشخص است. شما باید در زمان انتشار این اوراق، اقدام به خرید اوراق بهادار قبل از سررسید در حل جدول کنید. اگر شما نتوانید اقدام به خرید اوراق بهادار بانک مسکن و یا دیگر اوراق مشارکت در زمان معین کنید، احتمالاً فرصت سرمایه‌گذاری مخصوص خود را از دست می‌دهید. در ادامه چند ویژگی اساسی و مهم این اوراق را باهم بررسی می‌کنیم!

 

[irp posts=”19059″ name=”اوراق بدهی در بورس چیست؟ از اوراق بدهی چه می‌دانید؟”]

 

خرید اوراق بهادار بانک مسکن
خرید اوراق بهادارپیش اززمان سررسید در حل جدول – از اوراق بهادار در جدول

ویژگی‌های اوراق مشارکت چیست؟

اگر قصد خرید اوراق بهادارپیش اززمان سررسید در جدول را دارید، باید بدانید که چه ویژگی‌هایی دارند؟ در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این اوراق را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

تاریخ سررسید معین و مشخص‌شده

اولین ویژگی یک اوراق مشارکت این است که باید در آن تاریخِ پایان دوره سرمایه‌گذاری به‌وضوح مشخص‌شده باشد چراکه طبق قانون وضع‌شده در تعریف این اوراق بهادار، این موضوع موردتوجه بوده است. در این زمینه باید بدانید که در تاریخ سررسید، شرکت یا سازمان فروشنده اوراق مشارکت، باید مبلغی معادل ارزش اسمی مشخص‌شده را به مشتریان خود پرداخت کند.(پیشنهاد میکنم مقاله شاخص قیمت را هم بخوانید)

ارزش اسمی چیست؟ چرا ارزش اسمی اهمیت دارد؟

به مبلغ و عددی که باید توسط شرکت یا سازمان فروشنده اوراق مشارکت به خریداران در زمان مشخص‌شده که تاریخ سررسید نام دارد، تعلق بگیرد، ارزش اسمی می‌گویند! این ارزش اسمی بر اساس یکسری شاخص و ویژگی باید تعیین‌شده و مشخص گردد. اگر در رابطه شاخص سؤال دارید، به مقاله شاخص بورس چیست مراجعه کنید.

 

[irp posts=”20213″ name=”12 فیلتر بورس: فیلترهای مهم و کاربردی + فیلتر حرفه‌ای نوسان گیری”]

 

خرید اوراق بهادار قبل از سررسید در حل جدول
خرید اوراق بهادارپیش اززمان سررسید در جدول – خرید اوراق بهادار در جدول

 

نرخ سود اسمی چیست؟ چرا باید به آن توجه کنید؟

از دیگر ویژگی‌های یک اوراق مشارکت که باید برای خرید اوراق بهادار قبل از زمان سررسید حتماً به آن توجه داشته باشید، نرخ سود اسمی است! در این زمینه عددی که به‌عنوان نرخ سود اسمی تعیین می‌شود که باید به‌صورت دوره‌ای به خریدار تعلق بگیرد. در این زمینه حتماً مدنظر داشته باشید که هرچقدر میزان سود بالاتر باشد، شما می‌توانید عدد بیشتری را درنهایت دریافت کندی.

قیمت فروش از دیگر ویژگی‌های اوراق مشارکت

ویژگی و مشخصه دیگری که باید قبل از خرید اوراق بهادار قبل از سررسید در جدول باید به آن توجه داشته باشید، قیمت فروش است! قیمت فروش وقتی به کار شما می‌آید که قصد داشته باشید، اوراق خریداری‌شده را پیش از زمان سررسید به فروش برسانید! در این زمینه باید مدنظر بگیرید که معمولاً قیمت فروش با توجه به عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، پس تعجب نکنید.

نتیجه‌گیری: آیا من هم می‌توانم اقدام به خرید اوراق بهادار قبل از زمان سررسید در جدول کنم؟

آخرین نکته‌ای که مطرح می‌شود، این است که آیا شما می‌توانید اقدام به خرید اوراق بهادار بانک مسکن، مهر و یا دیگر بانک‌ها کنید و سود قابل‌توجهی به دست آورید؟ حقیقت این است که این موضوع امکان‌پذیر است، اما باید برای این کار حتماً از یک یا چند مشاور خبره در این زمینه کمک بگیرید.

در این مقاله ما در مورد خرید اوراق بهادارپیش از سررسید در جدول و خرید اوراق بهادارپیش از سررسید در حل جدول به شما توضیح دادیم،شما می توانید در بخش نظرات سؤالات، تجربیات و حرف‌های خود را راجع به موضوع اوراق مشارکت، شیوه خرید آن‌ها و … را با ما مطرح کنید. این کار باعث می‌شود که دیگر علاقه‌مندان به بورس، قادر باشند از تجربیات شما استفاده کنند.

[irp posts=”19785″ name=”5 ترفند برای تشخیص صف خرید در بورس یا فروش”]

 

میداس سرمایه محصولی به نام آموزش فیلتر نویسی مقدماتی را برگزار میکند،پیشنهاد میکنم به این صفحه محصول سَری بزنید 🙂

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
راحله
راحله
2 سال قبل

خرید اوراق بهادارپیش اززمان سررسید در حل جدول یعنی چی اصلا؟ من متوحه نشدم…

نجات ایران
نجات ایران
4 ماه قبل
پاسخ به  راحله

به آن بای بک میگویند که از دو کلمه ی انگلیسی بای(خریدن) و بک(قبل، پیش) تشکیل شده است

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.