خروج کامل چین از بازار ارزهای دیجیتال

خروج کامل چین از بازار ارزهای دیجیتال

حکومت چین طی ماه های گذشته سیاست سرکوب گرانه ای را در قبال بازار ارزهای دیجیتال در پیش گرفته است. بر اساس همین سیاست ها بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال از چین خارج شده اند و امکان فعالیت در این کشور را از دست داده اند. همچنین در ادامه این سیاست ها به نوعی می توان گفت که فعالیت کاربران چینی در این بازار جرم تلقی شده است. بر همین اساس انتظار می رفت که با خروج کاربران و ماینرهای چینی بازار دچار مشکل و رکود اساسی شود.

 

[irp posts=”46345″ name=”700 هزارمین بلاک شبکه بلاکچین بیت کوین هم استخراج شد!”]

همین اتفاق نیز رخ داد. در واقع طی خارج شدن کاربران و صرافی های چینی از بازار مسئله نقل و انتقال بیت کوین و ماینینگ آن دچار مشکل شد و به نوعی بازار را در یک رکورد تاریخی فرو برد. اما رفته رفته بازار توانست خودش را پیدا کند و ماینرهای جدید توانستند این خلا را به نوعی پر کنند. موید این نکته آماری است که روز گذشته وزارت دارایی چین ارائه کرده است. بر اساس این آمار حدود 80 درصد از فعالیت های کاربران چینی در بازار ارزهای دیجیتال از بین رفته است.

 

[irp posts=”42626″ name=”از حمله 51 درصدی بلاک چین چه میدانید؟؟!! آشنایی با رمز و راز حمله 51%”]

 

به نوعی می توان گفت که کاربران چینی به طور کامل از بازار خارج شده اند. این در حالی است که بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین توانسته است با این مسئله کنار بیاید و از بحران خود عبور کند. امروز بیت کوین در کانال قیمتی 40 تا 45 هزار دلار نوسان می کند و توانسته موقعیت خوبی در جنگ اوکراین و روسیه برای خود ایجاد کند. بنابراین عملا می توان گفت که خروج چین از این بازار صدمه چندانی وارد نکرده است و بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال از اولین چالش مهم و اساسی خود سربلند خارج شدند.

 

[irp posts=”30398″ name=”چین و بیت کوین در جنگ با دلار”]

منبع:
https://cointelegraph.com/news/china-s-share-in-bitcoin-transactions-declined-80-post-crackdown-pboc

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.