خروج بیت کوین از صرافی‌ها ادامه دارد!

خروج بیت کوین از صرافی‌ها ادامه دارد!

در روزهای اخیر و پس از نزول نسبی قیمت بیت کوین، روند صعودی به این ارز برگشته است و شرایط خوبی ایجادشده است. در اواخر سال 2020 اخباری منتشر شد که بر اساس آن‌ها، میزان بیت کوین موجود در صرافی‌ها به کمترین حد خود در 3 سال اخیر رسیده است. این روند در سال جدید هم ادامه پیداکرده است و از ماه اکتبر سال گذشته تابه‌حال، 189 هزار بیت کوین از صرافی‌ها خارج‌شده است.

ویلیام کلمنته در توییتر خود در رابطه با موضوع کاهش بیت کوین در صرافی‌ها صحبت کرده است و یک نمودار از شرکت تحلیل گلس منتشر کرد. طبق آمارهای شرکت گلس موجودی بیت کوین در صرافی‌هایی مثل بایننس، کوین بیس، هوبی و… در طول یک سال اخیر حدود 20 درصد کمتر شده است. در این میان بسیاری از افراد و تحلیل گران معتقد هستند که سرمایه‌گذاران در حال جمع‌کردن بیت کوین هستند و به همین دلیل موجودی بیت کوین کاهش‌یافته است.

[irp posts=”24802″ name=”حذف بیت کوین کش و بیت کوین اس وی از صرافی اوکی کوین!”]

برداشت‌های بزرگ اخیر!

دقیقاً در 144 روز پیش در اواسط ماه اکتبر، کوین بیس بیشترین میزان بیت کوین را داشت و اکنون نیز در این زمینه بیشترین مقدار را به خودش اختصاص داده است. در این میان اما اتفاقاتی رخ‌داده است و اعداد و ارقام جابه‌جاشده‌اند. در آن زمان کوین بیس 908 هزار بیت کوین داشت و با توجه به دارایی فعلی این صرافی، می‌توان فهمید که 34000 بیت کوین در این مدت از کوین بیس خارج‌شده است. در نمودار زیر می‌توانید رتبه‌بندی صرافی‌ها ازنظر دارایی بیت کوین را ببینید.

خروج بیت کوین از صرافی‌ها

[irp posts=”26717″ name=”هرکس می‌گوید بیت کوین مرده، اشتباه می‌کند!”]

یکی از تأثیرات خروج بیت کوین از صرفی ها، جابه‌جایی رتبه‌ی برخی از آن‌ها در جدول دارایی بیت کوین است به‌طوری‌که صرافی کراکن در اکتبر 2020 در رتبه‌ی هفتم بود و اما حالا توانسته است در جایگاه چهارم قرار بگیرد. بر اساس آمار و داده‌هایی که به‌دست‌آمده‌اند، از اواسط اکتبر تابه‌حال 189 هزار بیت کوین از 5 صرافی برتر دنیا خارج‌شده است و این موضوع نشان می‌دهد که مردم می‌خواهند ارزهای خود را در کیف پول‌های غیر نظارتی نگه‌دارند و احتمالاً تا مدت قابل‌توجهی قصد فروش ندارند!
از دیگر عوامل این موضوع می‌توان به انتقال بیت کوین نهنگ‌ها به کیف پول‌های ناشناخته اشاره کرد. بر اساس اطلاعات منتشرشده‌ی برخی منابع، انتقال‌های بزرگی انجام‌شده‌اند که می‌توانند مهر تأییدی بر کوچ نهنگ‌ها به کیف پول‌های ناشناخته باشد. در این میان یکی از بزرگ‌ترین تراکنش‌ها مربوط به یک نهنگ بود که 4953 بیت کوین را از کیف پول ناشناخته‌ای به یک کیف پول ناشناخته‌ی دیگر منتقل کرد! همچنین انتقال 3000 بیت کوین از صرافی بیت استمپ به یک کیف پول ناشناخته، از دیگر تراکنش‌های مهم بوده است. دلیل واضح و مشخصی برای این تراکنش‌ها بیان‌نشده است اما گمانه‌زنی‌هایی درباره آن‌ها وجود دارد. به‌عنوان‌مثال جابجایی دارایی صرافی‌ها، ورود و خروج نهادها از بازار بیت کوین و… ازجمله علت‌های احتمالی این تراکنش‌ها هستند.
اخبار بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی را از وب‌سایت ما پیگیری کنید. و در صورتی که نمیدانید مدت‌زمان انتقال بیت کوین به کیف پول چقدر است این مقاله را بخوانید.

[irp posts=”26193″ name=”نگرانی سرمایه‌گذاران از تثبیت بیت کوین زیر 50000 دلار”]

 

منبع:https://coinsara.com/bitcoin-balances-on-exchanges-are-draining-leading-platforms-see-10-billion-in-btc-withdrawn-in-4-months/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.