حقایقی که موفق ها نمیگویند و بازندگان میترسند بگویند

حقایقی که موفقها نمیگویند و بازندگان میترسند بگویند

معامله گر کیست؟

معامله گر فردی است که تفکرات تکنیکال یا فاندامنتال یا تکنوفاندامنتال خود را کمتر از 20 درصد از معیار تصمیم گیری برای معامله کردن قرار میدهد و 80 درصد دیگر را برای مدیریت ریسک و سرمایه و شناخت بازیگران بازار تخصیص میدهد و با یک روانشناسی قوی به آن عمل میکند.

معامله گری به سبک پرایس اکشن

همانطور که گفتیم تفکرات جمع عظیمی از معامله گران منجر به حرکت قیمت میشود. طبق تجربه ما یکی از سبک هایی که بسیار ساده بازار را روانکاوی میکند سبک پرایس اکشن است که یک روش تکنیکالی است؛ در این سبک معامله گر از اشتباهات معامله گران دیگر سود کسب میکند و عملا جایی که معامله گران آماتور از بازار خارج میشوند معامله گر حرفهای وارد میشود و برعکس

آیا حرکات قیمت قابل پیشبینی است؟

من همیشه این مطلب را به شاگردانم تاکید میکنم که بازار به هیچ وجه قابل پیشبینی نیست و هرکس قیمتهای آینده را با پیشبینی قاطعانه بیان میکند یا این بازار را نشناخته یا فریبکار است، زیرا یک خبر مهم سیاسی یا نظامی یا اقتصادی لحظه ای یا حتی یک معامله گر با حجم پول زیاد میتواند روند کلی بازار را تغییر دهد، پس مهمترین باوری که میتواند یک معامله گر را به سطح نیمه حرفه ای برساند قبول همین جمله طلایی است که »حرکات قیمتی بازار غیر قابل پیشبینی است«.

چطور حرکات قیمت را پیشبینی کنیم؟

ما اصلا نیازی به پیشبینی قیمت نداریم، برای ما به عنوان یک معامله گر حرفه ای فقط زمان مناسب برای خرید یا فروش یا نبودن در معامله اهمیت دارد.

آیا تحلیلگر شدن راحت است و زمان کمی میخواهد؟

 چرا دنیا پر است از افرادی که ذهنی پر از اطلاعات با جیبی خالی دارند ولی افراد کمی ذهن خالی با جیب پر از پول دارند؟

 در دنیا هر فردی اگر یک آموزش کوتاه ببیند، با انواع روشها، اندیکاتورها و … یا تحلیل بنیادین شاخصها، خبرها و… آشنا میشود در واقع او یک تحلیلگر میشود ولی برای کسب سود مستمر همیشه دچار مشکل خواهد بود.یک معامله گر حرفهای مثل یک فرمانده جنگ حرفهای است که مراحل پیشرفت خود را پله به پله طی کرده؛ او هم روزی یک سرباز ساده بوده که با گذر زمان تالش کرده و تجربه کسب کرده و به این سطح رسیده است. بنابراین برای تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای هم باید از تحلیلگری شروع کرد و در گذر زمان تجربه کسب کرد تا به سطح معامله گر حرفهای رسید.

 

حقایقی که موفق ها نمیگویند و بازندگان میترسند بگویند

 

دانلود هفته نامه بورس اردیبهشت 97

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.