توکن غیر مثلی (NFT) چیست؟ لیست تمامی توکن‌های غیر مثلی ( NFT)

توکن غیر مثلی (NFT) چیست؟ لیست تمامی توکن‌های غیر مثلی ( NFT)

nft چیست؟ رمز غیر همگن ( NFT) توکن (Token) غیر مثلی یک پروژه بلاک چین منحصر به فرد با حقوق مدیریت زیرساخت می‌باشد. این شکل از ارز دیجیتال برای موارد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال سوابق مالکیت مجموعه‌ها ، موارد بازی‌، هنر دیجیتال‌، بلیط های رویداد ، نام دامنه و حتی دارایی‌های فیزیکی را می‌توان با این ارز مخصوص خرید و فروش کرد.

اگر شما هم مدتی در دنیای ارزهای رمز پایه جستجو کرده باشید، به احتمال زیاد کلمات “نشانه‌های غیر همگن” یا (NFT) را شنیده اید. اگر چنین است پرسش‌های زیادی برای شما ایجاد شده مانند: (NFT) چیست؟ یا مزایای اصلی ( NFT)ها چه مواردی هستند؟ شاید شما تا به حال در مورد این دسته از رمز ارزها چیزی نمی‌دانستید ولی با خواندن این مقاله می‌توانید هر آنچه که در مورد توکن‌ غیر مثلی می‌خواهید را بدانید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

نشانه غیر همگن چیست! (توکن غیر مثلی nft چیست)

 

توکن غیر مثلی به این صورت تعریف می‌شود: هر چیزی که برای شماست شامل این شکل از توکن می‌شود. اگر پولی از شما به عنوان قرض گرفته شود باید درست همان جنس یا کالا به شما بازگردانده شود. برای مثال تمامی وسایل شخصی شما توکن غیر مثلی هستند. در این بخش توضیح بیشتری می‌دهیم تا این موضوع بهتر درک شود.

شما می‌توانید از کسی پولی قرض کرده و بعد از مدتی مبلغ قرض گرفته شده را به او بازگردانید. در این حالت دیگر اسکناس‌ها موضوع اصلی نیستند بلکه بخش اصلی همان مبلغ پول قرض گرفته شده است. فرد می‌تواند هرگونه اسکناسی را برای پرداخت قرض خود به شما تقدیم کند این درحالی است که توکن غیر مثلی باید دقیقاً همان مورد قرض گرفته شده باشد.

 

[irp posts=”37441″ name=”Delphi Digital، توکن‌های غیر مثلی را یک فرصت می‌داند”]

 

توکن های NFT
ارز nft چیست

توکن غیر مثلی چیست (NFT چیست)

برای مثال اگر شما از دوست خود بخواهید ساعتش را برای مدتی به شما قرض دهد در زمان تحویل ساعت باید خود ساعت اصلی را به او باز گردانید و دیگر ساعت‌ها هیچ کدام نمی‌توانند جای ساعت قرض گرفته شده را پر کنند. چرا که در توکن غیر مثلی موضوع اصلی ماهیت و مالکیت است نه مقدار و عدد.

توجه داشته باشید که این مبادله نسبی است. این شکل از تجارت فقط برای مبادلۀ چندین مورد کاربرد دارند. کلاس‌های تجاری، کلاس اقتصادی‌، بلیط‌های درجه یک هم از این دسته از موارد هستند. هر بلیط احتمالاً در یک شیفت قابل تعویض است اما شما نمی‌توانید بلیط‌های درجه یک را به صورت بلیط‌های کلاس تجاری مبادله کنید. جالب است که تعریف دارایی‌های همگن نیز می‌تواند ذهنی هم انجام شود.

 

نشانه‌های توکن غیر مثلی بر بلاکچین

قبل از ظهور ارزهای رمزپایه ارزهای دیجیتالی وجود داشتند مانند: ( اعتبارهای هواپیمایی، سکه‌های طلا و آیتم‌های بازی‌ها) که بیشتر مبادلات با آن‌ها انجام می‌شد. اما از زمان تولد اینترنت دارایی‌های دیجیتال شروع به رشد کردند و موارد گوناگونی را در برگرفتند برای مثال: نام دامنه، بلیط رویداد‌های مهم ورزشی و هنری ، موارد و آیتم‌های بازی‌های گوناگون و حتی شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر‌ و فیس بوک همه دارایی‌های دیجیتالی توکن غیر مثلی هستند.
آن‌ها فقط از نظر تجارت، نقدینگی و قابلیت همکاری متفاوت هستند. بسیاری از بازی‌ها هم در این میان بسیار با ارزش هستند به طوری که امروزه بسیاری از بازی‌ها و آیتم‌های آن‌ها با قیمت‌های سرسام‌ آوری به فروش می‌رسند. به یاد داشته باشید که ما در زندگی دارایی‌های دیجیتال زیادی داریم ، اما واقعاً هرگز مالک آن‌ها نیستیم.

توکن غیر مثلی
توکن غیر مثلی چیست

بدیهی است که ما در حال حاضر تعداد زیادی دارایی دیجیتال داریم. اما چقدر این دارایی‌های دیجیتالی را به عنوان سرمایه در نظر می‌گیریم؟ اگر مالکیت دیجیتال فقط نشان دهد که موردی متعلق به خود شما است و متعلق به دیگران نیست، به تعبیری مالک این دارایی‌ها شما هستید، آیا می‌توان آن‌ها را به راحتی تبدیل به پول نقد کرد یا خیر؟ جواب این پرسش مثبت است. شما می‌توانید در صورت داشتن این شکل از دارایی‌های توکن غیر مثلی آن‌ها را با قیمت‌های مناسبی در بازارهای مربوطه به فروش برسانید. اما باید در بستر بلاک چین این کار را انجام دهید.

توکن غیر مثلی
لیست ارزهای nft -NFT چیست

بلاک چین:

بلاک چین یک لایۀ هماهنگی برای دارایی‌های دیجیتال، اعطای حقوق مالکیت و مدیریت به کاربران را فراهم می‌کند. بلاک چین ویژگی‌های منحصر به فرد برخی از دارایی‌های توکن غیر مثلی را بستر سازی کرده و آن‌ها را برای فروش آماده می‌کند. در نتیجه رابطه بین کاربران و توسعه دهندگان این دارایی‌ها را تغییر داده است.

قابلیت همکاری

استاندارد این شکل از دارایی‌ها به آنها اجازه می‌دهد تا آزادانه بین چندین اکوسیستم مالی حرکت کنند. وقتی توسعه دهندگان پروژه های جدید ( NFT) را راه اندازی می‌کنند، این (NFT) ها می‌توانند بلافاصله در ده مرکز ارائه دهندۀ مختلف دیده شوند تا در بازار قابل معامله باشند. ناگفته نماند که نمای این خرید و فروش‌ها در فضای مجازی هم بسیار دیده می‌شود. در این بخش لازم به ذکر است که پاسخ پرسش‌هایی از جمله: (NFT) چیست؟ یا مزایای اصلی ( NFT)ها چه مواردی هستند؟ با دقت به همین مباحث تشریح شده کاملاً قابل درک هستند.

قابل فروش بودن

قابلیت همکاری در تجارت آزاد در بازار آزاد بسیار وسوسه کننده است. برای اولین بار کاربران می‌‌توانند به محیط اصلی کالا منتقل شده و وارد بازار اصلی این حوزه شوند. آن‌ها می‌توانند از عملکردهای پیچیده معاملاتی مانند: حراج‌های فروشگاه‌های جهانی و بزرگ هم به همین وسیله بهره مند شوند.

به ویژه برای توسعه دهندگان بازی، کمپانی‌ها یا گیمرهای حرفه ای‌، تجارت پذیری دارایی، نشان دهندۀ گذر از اقتصاد بسته و رفتن به سمت اقتصاد بازار آزاد است. این دسته از افراد دیگر نیازی به مدیریت همه جنبه‌های اقتصادی ندارند و از چالش‌های مواردی چون تأمین منابع تا قیمت گذاری تا کنترل بودجه همگی به دور هستند. در عوض، آن‌ها می‌توانند اجازه دهند بازار آزاد این قسمت از مسئولیت را به عهده بگیرد.
اگر میخواهید بدانید استخراج دوج کوین به چه صورت است، حتما این مقاله را بخوانید.

توکن غیر مثلی
لیست توکن های nft

سیالیت چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

تجارت سریع دارایی‌های توکن غیر مثلی منجر به بهبود نقدینگی بازار هم می‌شود. بازار (NFT) می‌تواند نیازهای مخاطبان مختلف از معامله گران سخت گیر تا معامله گران کم سن و سال را برآورده کند، این روند می‌تواند دارایی را به طور گسترده تری در دسترس خریداران بیشتری قرار دهد. درست همانطور که رونق (ICO) در سال 2017 باعث ایجاد کلاس جدیدی از دارایی‌های مدرن شد (NFT) هم بازار منحصر به فرد دارایی‌های دیجیتال را گسترش داد.

 

عدم وجود و کمبود قابل اثبات

 

قراردادهای هوشمند به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا محدودیت‌های سختی را در تأمین توکن غیر مثلی ایجاد کرده و از ویژگی‌های دائمی این روش استفاده کنند که پس از صدور ( NFT) قابل اصلاح نیستند. به عنوان مثال: توسعه دهندگان می‌توانند از طریق برنامه نویسی مشخص کنند که فقط می‌توانند تعداد مشخصی از موارد نادر و خاص را برای روند کاری خود یا معاملات در نظر بگیرند، نه موارد کلی تر.
توسعه دهندگان این بازار همچنین می‌توانند با رمزگذاری زنجیره ای، ویژگی‌های خاص توکن غیر مثلی را مجبور به تغییر در طولانی مدت کنند. این قابلیت خصوصاً برای بازارهای هنری بسیار جالب است. زیرا هنر تا حد زیادی به چگونگی اثبات کمبود اثر اصلی متکی است.

قابلیت برنامه ریزی

قابلیت توکن غیر مثلی یا (NFT) درست مانند: دارایی‌های دیجیتال سنتی، کاملاً قابل برنامه ریزی هستند. می‌توان گفت: بسیاری از مکانیزم‌های (NFT) امروزی پیچیده‌تر از گذشته بوده و از روندی خاص‌تری برخوردار هستند چرا که فضای طراحی‌های این حوزه بی‌نهایت گسترش پیدا کرده است.

 

[irp posts=”39650″ name=”بازار توکن‌های غیرمثلی، داغ‌تر از همیشه”]

 

توکن غیر مثلی (NFT) چیست؟ لیست تمامی توکن‌های غیر مثلی ( NFT)
اسامی توکن های nft – توکن های غیر مثلی کدامند

استاندارد رمز ناهمگن

استاندارد بخشی است که دارایی‌های بخش توکن غیر مثلی را قوی تر می‌کند. آن‌ها به توسعه دهندگان این شکل از بازار اطمینان می‌دهند که دارایی به روشی خاص رفتار خواهد کرد و نحوۀ تعامل آن با عملکرد اساسی دارایی را به طور دقیق توصیف می‌کنند.

موارد قابل ترکیب

 

انواع قابل هدایت (ERC-998) الگویی را ارائه می‌دهند که از طریق آن (NFT) می‌تواند دارایی‌های غیر همگن و همگن داشته باشد. اگرچه در حال حاضر تنها فقط چند ترکیب (NFT) در شبکه اصلی مستقر شده است، اما در نهایت فرصت‌های وسوسه برانگیزی با همین چند بستر مختلف برای علاقه مندان ایجاد شده است.

استاندارد غیر اتریوم

اگرچه اتریوم در حال حاضر بستر مالی بیشتر مشاغل این چنینی است، اما چندین استاندارد دیگر (NFT) در سایر زنجیره‌های تجاری ظاهر شده است. برای مثال: (dgoods) پیشگام تیم بازی‌های اسطوره ای است و از زمان (EOS) در تلاش است تا استانداردهای متقابل زنجیره ای غنی از ویژگی را ارائه دهد. پروژه (Cosmos) همچنین در حال توسعه ماژول‌های (NFT) خود است که به عنوان بخشی از (Cosmos SDK) متصل هستند. تمامی این موارد در حال رشد در راستای بهبود کیفیت و افزایش استفاده از توکن غیر مثلی در حال فعالیت هستند.

فرا داده‌های اطلاعاتی:

فراداده اطلاعات توصیفی را برای یک شناسه رمز مشخص ارائه می‌دهد. برای متادیتا از نام گربه، تصویر گربه و توضیحات و سایر مشخصات این چنینی استفاده می‌شود (ویژگی‌های موجود در این سیستم اطلاعاتی برای بلیط‌ها و موارد مشابه کاربرد بسیار زیادی داشته و علاوه بر نام و توضیحات گفته شده متادیتا می‌تواند تاریخ و نوع بلیط رویداد را هم در بر بگیرد.

توکن غیر مثلی (NFT) چیست؟ لیست تمامی توکن‌های غیر مثلی ( NFT)
توکن های غیر مثلی چیست

زنجیره ای و خارج زنجیره ای

ابتدا افراد توسعه دهندۀ توکن غیر مثلی باید تصمیم بگیرند که آیا فراداده‌ها را درون زنجیره ای می‌خواهند نشان دهند یا خیر. این به معنی آن است که آیا شما فراداده را مستقیماً در قرارداد هوشمند توکن قرار می‌دهید یا اینکه جداگانه میزبان آن خواهید بود. دقت داشته باشید که این موضوعی بسیار مهم است و به راحتی نباید از آن عبور کرد.

مزایای نمایش فراداده‌ها در زنجیره چیست؟

• به صورت دائم به وسیلۀ رمز ایجاد شده و تا زمان نامحدودی باقی می‌مانند.
• براساس منطق این روند، زنجیره قابل تغییر است. در این سیستم ارزش مداوم دارایی به مراتب از ارزش ایجاد شده در آن بیشتر باشد. به عنوان مثال: هنر دیجیتال در تمام دوران وجود خواهد داشت‌ (یعنی آثار هنری دیجیتال همیشه در بستر دیجیتالی فضای بارگذاری شده باقی می‌مانند)، خواه وب سایت اصلی مورد استفاده برای خلق هنر همچنان وجود داشته باشد یا نه. بنابراین مهم است که چرخه حیات شناسه رمز فراداده خود را حفظ کند. علاوه بر این ممکن است منطق زنجیره ای نیاز به تعامل با فراداده اصلی داشته باشد. به عنوان مثال، (cryptokitty) بر روی کل این سیستم تأثیر می‌گذارد و تمام تولید مثل روی زنجیره اصلی این بستر اتفاق می‌افتد (گربه‌های نسل بالاتر با سرعت بیشتری تولید مثل می‌کنند). بنابراین ، منطق در یک قرارداد هوشمند باید بتواند فراداده‌ها را در حالت داخلی خود بخواند.

 

فراداده خارج از زنجیره

 

با وجود تمامی این امتیازات، اکثر پروژه‌ها بر اساس محدودیت‌های ذخیره سازی فعلی بلاک چین (ethereum) ، ذخیره فراداده ای خارج از زنجیره هستند. بنابراین استاندارد (ERC721) شامل روشی به نام ( token URL Method ) است که توسعه دهندگان می‌توانند با استفاده از آن به برنامه‌ها دستور بدهند که کجا به دنبال فراداده برای یک مورد خاص باشند.
در ادامه اگر علاقه مند به آشنایی معامله کم ‌ریسک ارزهای دیجیتال ،  تفاوت کوین و توکن ، دریافت ایردراپ اسپارک ، ارز الکترونیوم و انواع الگو های هارمونیک هستید حتما این مقاله را بخوانید.

 

[irp posts=”31418″ name=”فروش سهام تسلا به صورت توکن!”]

 

منبع:https://blocking.net/30445/everything-you-want-to-know-about-nft-non-homogeneous-tokens-is-here/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.