تفاوت بورس و فرابورس چیست؟

تفاوت بورس و فرابورس چیست؟

این روزها که بازارهای مالی و ساختارهای تشکیل‌دهنده آن‌ها، بسیار پیچیده شده است، شناخت آن‌ها به افرادی که دوست دارند به‌عنوان سرمایه‌گذار وارد این بازارها شوند، بسیار مهم و ضروری است. اگر دوست دارید که نقش خوبی را در این بازار به عهده بگیرید و سهمی در بازار سرمایه داشته باشید، ابتدا بهتر است بدانید که تفاوت بورس و فرابورس چیست؟

همان‌طور که احتمالاً شما هم ‌بارها شنیده‌اید، بازارهای مالی برای عملکرد صحیح اقتصادی سرمایه‌داری بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسند. امروزه در بسیار از بازارهای مالی در سطح جهان، مردم می‌توانند معامله کنند و در آن‌ها معمولاً رابطه‌ی عمیقی بین تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، خریداران یا فروشندگان به چشم می‌خورد.

در ادامه سعی می‌کنیم با بررسی تفاوت بورس با فرابورس به زبان ساده به شما کمک کنیم تا درک بهتری از این بازارها داشته باشید!

 

بازار دوم فرابورس چیست؟ هرآن چه که لازم است در رابطه با بازار فرابورس بدانید؟

یکی از نام‌هایی که احتمالاً شما هم بارها آن را شنیده‌اید، بازار فرابورس بوده است و احتمالاً برای شما هم سؤال شده که بازار دوم فرابورس چیست و یا بازار دوم فرابورس یعنی چه! اگر شما هم علاقه‌مند به بازارهای سرمایه هستید، احتمالاً باید بدانید که بازار دوم فرابورس درواقع یکی از بازارهای بورس ایران است که تفاوت‌هایی با بازار بورس اوراق بهادار دارد! امروز در این مقاله به توضیح این مسئله که بازار دوم بورس چیست، بیشتر می‌پردازیم!

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی را دارید، بهتر است که این مقاله را با دقت مطالعه کنید چراکه به شما کمک می‌کند که تصمیم‌گیری‌های بهتری در رابطه با بازار بورس داشته باشید و بدانید که بازار دوم فرابورس چنددرصدی است! آیا آماده ایجاد تغییر و تحول در سرمایه‌گذاری‌های خود هستید؟ با ما همراه باشید.

 

بورس و فرابورس جزو جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای علاقه‌مندان به بازارهای مالی

در چند سال اخیر که مسائل مختلف باعث شده است که مردم بیشتر به فکر ارزش سرمایه‌های خود باشند، روی آوردن به بازارهای مالی و کمک به اقتصاد با استفاده از آن‌ها، رواج پیداکرده است! شما می‌توانید با کمک بازار سرمایه نه‌تنها ارزش سهام خود را حفظ کنید، بلکه آن را نیز افزایش دهید. البته این کار نیاز به مهارت‌هایی هم دارد که باکمی مطالعه، تحقیق و شرکت در دوره‌های آموزشی، احتمالاً اصلاح می‌شود.

اگر کمی با شرکت‌های فعال در بورس آشنا باشید، می‌دانید که برای حضور آن‌ها در این بازار، سخت‌گیری‌های قابل‌توجهی انجام‌شده است، اما همه شرکت‌هایی که نتوانسته‌اند وارد بازار بورس شوند، از چرخه رقابت حذف نمی‌شوند، بلکه آن‌ها به بازار دوم بورس یعنی فرابورس منتقل می‌شوند! درواقع جواب این سؤال که بازار دوم فرابورس چیست، این است که همان مکان و بازاری است که شرکت‌های رده دوم ازنظر سرمایه‌گذاری وارد آن شده‌اند! در ادامه مطلب بیشتر در این رابطه صحبت می‌کنیم و اطلاعات واضح‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

بورس و فرابورس چیست؟ | آشنایی با انواع آن به زبان ساده

برای گفتن از این‌که بورس و فرابورس چیست ابتدا بهتر است با خود مفهوم بازار سرمایه با زبانی ساده آشنا شویم و سپس به تعریف بورس و فرابورس بپردازیم چراکه باوجود فرق بورس با فرابورس هر دو این بازارها نماد بازار سرمایه محسوب می‌شوند. ازاین‌رو ابتدا باید بازار سرمایه را به‌درستی شناخت تا بتوان نماد آن را تعریف کرد.

فرابورس چیست در واقعی سؤالی از درون اقتصاد است. اقتصاد علم بسیار گسترده و پیچیده‌ای است که در آن اعداد و ارقام و قیمت‌ها و جداول و غیره مفاهیم مختلفی دارند و به‌نوعی زبان این دنیای عجیب محسوب می‌شوند؛ اما نکته جذاب و جالب این است که تمام این گستردگی‌ها و پیچیدگی‌ها، همه و همه بر اساس یک عنوان و مفهوم ساده و پایه برنامه‌ریزی‌شده است. مفهومی تحت عنوان خریدوفروش. خریدوفروش نیز اصلی‌ترین مفهومی است که در فرابورس چیست موردبررسی قرار می‌گیرد.

خریدوفروش درواقع اصلی‌ترین و اولین عنوان علم اقتصاد و سؤال فرابورس چیست محسوب می‌شود که از گذشته‌های دور تا به امروز وجود داشته است. در کلام بهتر شما در هیچ کجای اقتصاد نمی‌توانید مفهومی پیدا کنید که در راستای خریدوفروش نباشد. حال این مفهوم خریدوفروش نیز بر اساس یک پل بسیار ساده ولی مهم به نام معامله بناشده است؛ یعنی می‌توان گفت تمام علم اقتصاد بر اساس عنوان و پلی به نام معامله بناشده است. پلی که یکی از پایه‌های آن را فروشنده و یکی دیگر را خریدار تشکیل داده است.

حال این‌که این پایه‌ها چگونه ساخته شوند و به نسبت یکدیگر چه ارتفاعی داشته باشند باعث گسترش علم اقتصاد شده است. از طرفی نوع معامله یا همان پل ارتباطی بین خریدار و فروشنده نیز می‌تواند متفاوت باشد.

به‌طورکلی پل معامله ذکرشده جاده‌ای دوطرفه است که از یک‌سوی آن پول یا سرمایه خریدار به سمت فروشنده حرکت می‌کند و از سوی دیگر خدمت یا کالای موردنظر خریدار از سمت فروشنده حرکت می‌کند. این‌گونه یک رابطه پایاپای برقرار می‌شود.

حال شما تصور کنید این جاده به‌صورت دوره‌ای یک‌طرفه باشد، یعنی در پاره‌ای از زمان تنها سرمایه از سمت خریدار حرکت کند و در پاره‌ای دیگر از سمت فروشنده حرکتی داشته باشیم. این جاده به‌نوعی می‌تواند نمادی برای سرمایه‌گذاری باشد. حال در ادامه بیشتر سعی می‌کنیم بر اساس آن به سؤال فرابورس چیست پاسخ بدهیم.

[irp posts=”18688″ name=”بورس اوراق بهادار تهران چیست؟ معرفی بورس اوراق بهادار تهران”]

تفاوت بورس و فرابورس چیست؟

[button size=”medium” style=”primary” text=”همین حالا ثبت نام کنید” link=”https://midassarmaye.com/product/%d8%a2%d8%aa%db%8c-%d8%b2%d8%b9%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86/” target=”_blank”]

بازار بورس چیست؟

 

اگر بخواهیم به جواب سؤال اصلی یعنی بازار دوم فرابورس چیست و یا بازار دوم فرابورس یعنی چه و … برسیم، بهتر است که ابتدا بدانیم که اصلاً بازار بورس چیست؟ اگر بخواهیم طبق نظر اقتصاددانان و افراد آگاه در این زمینه یک تعریف برای این موضوع ارائه کنیم به این می‌رسیم که بازار بورس، درواقع مکان و محلی برای قیمت‌گذاری، خریدوفروش کالا، اوراق بهادار و … است!

شما می‌توانید در بورس انواع دارایی‌های مالی ازجمله اسناد کاغذی (اوراق بهادار و سهام شرکت)، کالا، سکه، طلا، محصولات کشاورزی و … را خریدوفروش کنید! البته جدا از این دو نوع خریدوفروش (سهام و کالا)، نوع سومی تحت عنوان ارز هم وجود دارد که در کشور ما فعال نیست و وجود ندارد! شما می‌توانید در دیگر مقالات سایت ما، اطلاعات بیشتری در رابطه بااینکه بورس چیست و پیدایش آن به چه صورت بوده است، پیدا کنید.

 

بازار بورس که یکی از مهم‌ترین بازارهای سرمایه است که در آن دارایی‌های مالی و واقعی مورد معامله قرار می‌گیرند. در این بازار، دارایی‌هایی مالی که اصطلاحاً یکسری اسناد کاغذی هستند، موردبحث قرار می‌گیرند. در بورس اوراق بهادار، دارایی‌های واقعی، بورس کالا(شرکت‌های بورس کالا)، اجناس فیزیکی و در بورس ارز، پول رایج کشورها مورد خریدوفروش قرار می‌گیرند.

در بورس اوراق بهادار، مردم به خریدوفروش اوراق قرضه دولتی، سهام شرکت‌ها، مؤسسات معتبر خصوصی و … می‌پردازند. این بازار سرمایه در ایران در شهر تهران فعال است و مرکز رسمی برای آن وجود دارد. شاید می‌پرسید که چگونه اقدام به تعیین قیمت هر سهم در این بازار سرمایه می‌کنند؟ باید مدنظر بگیرید که تعیین قیمت هر سهم در این بازار بر مبنای عرضه و تقاضا است.

جاده‌ای یک‌طرفه به نام سرمایه‌گذاری و سؤال مهم فرابورس چیست

ما تا اینجای مسیر و پاسخ به سؤال فرابورس چیست با پلی به نام معامله آشنا شدیم و دانستیم که این پل در دنیای سرمایه‌گذاری به شکل یک‌طرفه هست و این‌یک طرفه بودن وابسته به زمان هست.

نکته جالب اینجاست که در بازار سرمایه جهت جاده معامله عوض نمی‌شود و همیشه یک‌طرفه است بلکه بر اساس زمان جای فروشنده و خریدار است که عوض می‌شود؛ یعنی شما به‌عنوان سرمایه‌گذار در جهتی قرار دارید که سرمایه از سمت شما حرکت می‌کند و بر اساس گذر زمان شما فروشنده خواهید شد و می‌توانید سرمایه خود را به همراه سود حاصله از آن دریافت کنید.(مقاله آیا بیت کوین قانونی است را هم مطالعه کنید)

درواقع روند کلی اقتصاد و سرمایه‌گذاری را می‌توان بر اساس همین مثال ساده به‌خوبی درک کرد. اقتصاد کلان و سرمایه‌گذاری در مدت‌زمان بالا همیشه سودآور خواهد بود. چراکه جهت پل همواره یک‌طرفه خواهد ماند و این باعث می‌شود که خودبه‌خود سرمایه‌گذاری بیشتر و این باعث افزایش سود سهام می‌شود.

چالش اصلی بازار سرمایه و سؤال فرابورس چیست این است که چه مدت‌زمان برای سودآوری لازم است و آیا راه بهتری برای رسیدن به سود موردنظر در مدت‌زمان کمتر وجود دارد. این‌گونه می‌شود که دنیای اقتصاد گسترش پیدا می‌کند؛ اما در بازار سرمایه و آن پل یک‌طرفه که مثال زدیم نمادی بارز و مهم به نام بازار بورس و فرابورس وجود دارد.

سرمایه‌گذاری درواقع یک بازی دوطرفه بین شرکت سرمایه پذیر و فرد سرمایه‌گذار است. به این صورت که یک شرکت برای افزایش درآمدهای خود و داشتن فروش بیشتر نیاز به جذب سرمایه است.

در این حالت با جذب سرمایه‌های خرد بسیار می‌تواند سرمایه موردنظر خود را به دست بیاورد و درازای آن متعهد می‌شود که سهامداران خود را از در سود خود شریک کند. این به‌نوعی یک بازی دوسر برد هست. بازار بورس و فرابورس به‌نوعی محلی است که می‌توان به‌واسطه آن در شرکت‌های مختلف بر اساس نوع کارایی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد. این محل درواقع ازنظر اقتصاد کلان نیز بسیار اهمیت دارد چراکه باعث ایجاد شفافیت‌های مالی در اقتصاد می‌شود؛ اما بااین‌حال هنوز پاسخ سؤال فرابورس چیست را نیافتیم.

یکی از بازارهای سرمایه فعال در ایران که در سال 1387، فعالیت خود را آغاز کرده است، بازار فرابورس است! فرابورس در ابتدا کار خود را در زیرمجموعه و ساختار سازمان بورس اوراق بهادار آغاز کرد و ساختار قانونی مشابهی نسبت به آن پیدا کرد. شرایط پذیرش در این سازمان نسبت به بورس آسان‌تر است که در قسمت فرق بین بورس و فرابورس چیست، بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

بازار سهام فرابورس ایران، شامل بازار اول، دوم و پایه است! معمولاً سهام و اوراق بهادار شرکت‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند در بازار اول و دوم معامله می‌شوند! یکی از مزایای حضور در فرابورس این است که اکثر شرکت‌های سهامی می‌توانند در آن حضور فعال داشته باشند و اقدام به معامله کنند. در ادامه به بررسی تفاوت فرابورس و بورس و بازار پایه خواهیم پرداخت. (پیشنهاد میکنم محصول آموزش فیلترنویسی را هم مطالعه نمایید)

 

تعریف فرابورس چیست؟

تعریف فرابورس چیست؟

بنابراین تا به اینجا به‌طورکلی با مفهوم بازار سرمایه و نماد مهم آن یعنی بازار بورس آشنا شدیم. این اولین قدم برای پاسخ به فرابورس چیست بود. اما بازار سرمایه ایران به دو بخش کلی بازار بورس و بازار فرابورس تقسیم‌شده است. البته بازارهای دیگری مانند بورس کالا و انرژی و شرکت‌های کوچک و … وجود دارد که در اینجا موردبحث ما نیست ما می‌خواهیم بیشتر بدانیم فرابورس چیست و تفاوت بورس و فرا بورس و بازار پایه را بشناسیم.

همان‌طور که در پاسخ به سؤال فرابورس چیست گفتیم بازار بورس و فرابورس محلی است که در آن شرکت‌های مختلفی می‌توانند اقدام به جذب سرمایه داشته باشند؛ بنابراین عملاً تفاوت بورس و فرابورس مفهومی بنیادین نخواهد بود در هر دو این بازارها سرمایه‌گذار به دنبال سرمایه‌گذاری روی شرکت یا شرکت‌های مختلف هست که بعد از مدتی بتواند از طریق آن سودآوری داشته باشد.

اما پس فرابورس چیست و چه لزومی به حضور آن در بازار سرمایه ایران است؟ در کلام بهتر بازار بورس جایی است که شرکت‌های مختلف تحت شرایط خاص سازمان بورس وارد بازار سرمایه می‌شوند. این شرایط به‌نوعی تعبیه‌شده است که شرکت‌های معتبر و سود ده که می‌توان بقای چندین ساله آن‌ها را تضمین کرد در این بازار حضور دارند. این اتفاق و این شرایط باعث می‌شود که خودبه‌خود بسیاری از شرکت‌های کوچک و تازه تأسیس که نیاز به جذب سرمایه‌دارند از حضور در بازار محروم شوند. اینجاست که سؤال فرابورس چیست معنی پیدا می‌کند.

فرابورس درواقع بازاری موازی بازار بورس هست که در آن شرکت‌های کوچک‌تر از بازار بورس حضور دارند و شرایط حضور این شرکت‌ها کمی ساده‌تر از بازار بورس هست. همین اتفاق باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری در بازار فرابورس کمی ریسک بالاتری داشته باشد؛ اما نکته مهم این است که ازنظر سرمایه‌گذاری و قوانین مربوط به آن و روش‌های آن فرقی بین بازار فرابورس و بورس وجود ندارد. در کلام بهتر سؤال فرابورس چیست بیشتر برای شرکت‌های سرمایه پذیر اهمیت دارد تا افراد سرمایه‌گذار؛ اما بیایید در تعریف بازار فرابورس شرایط شرکت‌های ثبت‌شده را موردبررسی قرار دهیم.

اگر برای شما هم این سؤال بزرگ مطرح است که بازار دوم بورس چیست، باید بدانید که دومین بازار سرمایه ایران یا بازار فرابورس از سال ۱۳۸۷ مجوز فعالیت خود را از شورای عالی بورس گرفته و وارد دنیای بازار‌های مالی شده است! این بازار درواقع همانند بازار بورس، مکانی است که در آن سهام و اوراق بهادار خریدوفروش می‌شود و بر اساس میزان عرضه و تقاضایی که برای هر سهم وجود دارد، قیمت‌گذاری انجام می‌شود.

از مزایای حضور در فرابورس برای شرکت‌ها این است که به دلیل سخت‌گیری‌های کمتر نسبت به بازار بورس اوراق بهادار، شاهد این هستیم که شرکت‌های کوچک‌تر هم قابلیت حضور در بازار سرمایه را دارند! این موضوع درواقع توانسته کمک زیادی به رشد اقتصادی و شرکت‌های کوچک کند! آیا تاب حال در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای در این زمینه‌دارید؟

نماد فرابورس چیست؟

بعد از پاسخ به سؤال فرابورس چیست نوبت به این است که به سؤال نماد فرابورس چیست پاسخ دهیم. نماد فرابورس در حقیقت همان شرکتی است که در بازار فرابورس پذیرفته‌شده است. برای درک بهتر این موضوع مسابقات فوتبال کشور را در نظر بگیرید.

مسلماً همه گروه‌های فوتبال در ایران نمی‌توانند در لیگ برتر بازی کنند و فقط تعداد معدودی با توجه به شرایط خاص می‌توانند در آنجا بازی کنند. ما بقیه گروه‌های قدر که کمی شرایطی پایین‌تر از گروه‌های لیگ برتری دارند در لیگ دسته اول بازی می‌کنند. فرق بین بازار بورس اوراق بهادار و فرابورس دقیقاً همین‌جاست که بازار بورس مانند لیگ برتر و بازار فرابورس چیزی شبیه به لیگ برتر است.

بخش مهمی از پاسخ فرابورس چیست این است که بدانیم شرایط کلی پذیرش در این بازار چیست. اگر بخواهیم برای مثال یکی از شرایط مهم پذیرش در بازار بورس را بیان کنیم که در بازار فرابورس این شرط تعدیل‌شده است میزان سودآوری شرکت هست. در بازار بورس هر شرکت برای پذیرش باید در سه سال متوالی سودآوری داشته باشد درحالی‌که در بازار فرابورس این سودآوری می‌تواند یک سال باشد.

مورد مهم دیگر این است که حداقل سرمایه ثبت‌شده لازم برای شرکت‌های فرابورسی حداقل 100 میلیون تومان است که برای شرکت‌های کوچک مقداری معقول و دست‌یافتنی هست. اگر شما لیست شرکت‌های فرابورس را موردبررسی قرار دهید و آن را با شرکت‌های بورسی مقایسه کنید مسلماً می‌توانید تفاوت‌های بیشتری پیدا کنید.

اما نکته مهم دیگر در فرابورس چیست این است که این بازار از چند بازار اول، دوم و پایه و سوم تشکیل‌شده است. هر چه از بازار اول به سمت بازار سوم حرکت می‌کنیم شرکت‌ها کوچک‌تر و احتمال ریسک بالاتر می‌شود. البته در بازار پایه و سوم درصد نوسان و برخی دیگر از شرایط معامله فرق می‌کند که در اینجا مجال بحث از آن نیست.

تفاوت بورس و فرابورس چیست؟

[button size=”medium” style=”primary” text=”همین حالا ثبت نام کنید” link=”https://midassarmaye.com/product/%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%aa%d9%85%db%8c/” target=”_blank”]

فرق بورس و فرابورس به زبان ساده

حالا میخواهیم تفاوت بورس و فرابورس به زبان ساده به شما بگوییم،پس بیاید تا با تفاوت بورس با فرابورس بیشتر آشنا شویم. در جواب این سؤال که تفاوت بورس با فرابورس چیست، معمولاً جواب‌های زیر مطرح می‌شوند:

تقسیم‌بندی بازار متفاوت

بازار بورس به‌صورت کلی به دو بخش اول و دوم تقسیم‌بندی می‌شود! این دو بازار در بورس با یکدیگر ارتباطاتی دارند و به این واسطه شرکت‌های نه‌چندان جالبی که در بازار اول، عملکرد قابل قبولی ندارند به بازار دوم منتقل خواهند شد. در نقطه مقابل، شرکت‌هایی با روند روبه‌پیشرفت در بازار دوم به بازار اول منتقل می‌شوند.(در ادامه مقاله ارزش بازار سهام را مطالعه کنید)

بازار فرابورس که کمی بالاتر آن را به شما معرفی کردیم، یک بازار است که شامل چند بخش اول، دوم، سوم، ابزارهای نوین مالی و پایه است. همین موضوع یکی از تفاوت‌های اصلی میان این دو بازار سرمایه است که به آن پرداخته خواهد شد. آیا شما در این رابطه چیزی شنیده بودید؟

فرآیند پذیرش در بازار بورس و فرابورس

پاسخ دیگری که می‌توان به سؤال تفاوت بورس و فرابورس چیست، داد شرایط پذیرش سهام در این دو بازار سرمایه است! حقیقت این است که بازار فرابورس با شرایط ساده‌تری تشکیل‌شده است و به این منظور نسبت به بازار بورس، شرکت‌های بیشتری برای عرضه سهام دارد. این فرآیند به این دلیل تشکیل‌شده است که حتی شرکت‌های کوچک قادر باشند که سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کنند و پیشرفت داشته باشند.

[irp posts=”19785″ name=”5 ترفند برای تشخیص صف خرید در بورس یا فروش”]

فرق بورس و فرابورس به زبان ساده

شفافیت مالی و قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار

ازجمله دیگر تفاوت‌های این دو بازار سرمایه این است که معمولاً اسناد مالی، اوراق بهادار و … در بورس شفافیت بیشتری دارند، درحالی‌که این موضوع در فرابورس به علت وجود تفاوت‌هایی در بازار سرمایه، وجود چنین شفافیت‌هایی به چشم نمی‌خورد. دلیل آن‌هم این است که شرایط معاملات در فرابورس با کمک طرفین وضع می‌شود!

چند نکته مهم در باب فرابورس چیست

ما در این مقاله سعی داشتیم علاوه بر پاسخ به فرابورس چیست تفاوت بورس و فرابورس و بازار پایه را به‌طورکلی موردبررسی قرار دهیم و همچنین تلاش کردیم به شکل کاملاً بنیادین و بادید به اقتصاد کلان سؤال بورس و فرابورس چیست را موردبررسی قرار دهیم. البته در این مسیر به سؤالاتی مانند نماد فرابورسی چیست تعریف فرابورس چیست پاسخ دادیم.

اما شاید این سؤال برای شما ایجادشده باشد که کد فرابورس چیست؟ این سؤال معمولاً در ذهن افراد تازه‌وارد به بورس نقش می‌بندد و باید در پاسخ به سؤال کد فرابورس چیست گفت که درواقع همان کد بورسی که شما به‌واسطه ثبت‌نام در سامانه سجام و یکی از کارگزاری‌های کشور انجام می‌دهید و میتوانید اقدام به دریافت کد بورسی کنید و هیچ فرقی با آن نمی‌کند.

حال که توانستیم سؤال بورس و فرابورس چیست را به‌طورکلی و البته با زبانی ساده پاسخ دهیم بهتر است چند نام از لیست شرکت‌های فرابورس به شما معرفی کنیم تا تعریف فرابورس چیست به‌طور کامل موردبررسی قرارگرفته باشد. برخی از مهم‌ترین این شرکت‌ها عبارت‌اند از: در بازار اول فرابورس تا امروز 28 شرکت پذیرفته‌شده است که می‌توان از بین آن‌ها به افرا، بپیوند، بپاس و … اشاره کرد. در بازار دوم فرابورس تا به امروز 107 شرکت ثبت‌شده‌اند که می‌توان به شرکت‌های آریا، اعتلا، بجهرم و … اشاره کرد.(در ادامه مقاله تفاوت اوراق قرضه با اوراق مشارکت را هم بخوانید)

 

مهم‌ترین وظیفه بازار دوم فرابورس چیست؟

اگر بخواهیم جواب این سؤال که مهم‌ترین وظیفه بازار دوم بورس چیست را به‌صورت خلاصه بدهیم، با این موضوع روبرو می‌شویم که مهم‌ترین وظیفه این سازمان درواقع، سازمان‌دهی، هدایت طیف وسیع بنگاه‌های اقتصادی و … برای کمک به تأمین سرمایه برای شرکت‌های فعال در آن است!

این موضوع باعث می‌شود که سخت‌گیری‌ها کمتری برای ورود شرکت‌ها به بازار فرابورس انجام شود و تعداد شرکت‌های فعال در آن افزایش پیدا کند. این سازمان به‌عنوان یکی از ستون‌های اصلی بازار سرمایه ایران، می‌تواند به رشد اقتصادی شرکت کمک شایانی کند. آیا تاب حال به این موضوع توجه کرده بودید؟ چه میزان سرمایه‌گذاری در بازار دوم بورس ایران انجام داده‌اید؟

نتیجه‌گیری: من باید چه‌کار کنم؟

حالا که با فرق بین بورس با فرابورس آشنا شدید، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که در کدام بازار ورود کنید و سرمایه خود را درگیر کنید. در این زمینه کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای و متخصص می‌تواند در کاهش احتمال ضرر به شما و همراهتان کمک کند. همچنین اگر در این زمینه سؤال، نظر و یا تجربه مفیدی دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذرید.

[irp posts=”19922″ name=”خرید پله‌ای در بورس چیست؟ | کاهش ریسک افزایش سود”]

 

کسانی که به دنبال این هستند که کدام صندوق سرمایه گذاری بهتر است و میخواهند مقایسه بین آنها را انجام دهند این مقاله را بخوانند. و همچنین برای اینکه ما برای شما  ۱۵ کارگزاری برتر بورس ایران را معرفی کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا همه اطلاعات آن را داشته باشید.

بسیاری از علاقه مندان به حوزه بورس میخواهند بدانند کارمزد معاملات بورس چقدر است؟ پس اگر علاقه مند به این مورد هستید به این مقاله مراجعه کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینا آبادی
مینا آبادی
3 سال قبل

مقالتون خیلی خوب بود مخصوصا قسمت فرق فرابورس و بورس

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.