نحوه تضمین سرمایه گذاری در بورس چگونه است؟

تضمین سرمایه‌گذاری در بورس

هنگامی که صحبت از سرمایه‌گذاری به میان می‌آید همه افراد به فکر ضمانت بازگشت سرمایه اولیه و میزان سود دریافتی هستند. در برخی از مشاغل و فضاها می‌توان تضمینی برای سرمایه و سود در نظر گرفت. همچون سرمایه‌گذاری در بانک که در ازای مبلغ سرمایه مشخص به صورت ماهانه و یا سالانه مقدار مشخصی سود همراه با سرمایه اصلی شما در نظر می‌گیرد؛ اما بورس اینگونه نیست. چگونه سرمایه بورس تضمین می‌شود؟ در واقع در بازار بورس هیچ تضمینی برای سود و سرمایه شما وجود ندارد؛ اما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی میزان ریسک را کاهش داد. در زمینه سرمایه‌گذاری در بورس دو عامل سود و عدم از دست دادن سرمایه اصلی اهمیت زیادی دارند. میزان ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاری در بورس بسیار بالا است؛ زیرا تضمین سرمایه‌ گذاری در بورس کار دشواری است. در این مقاله به نحوه تضمین سرمایه‌ گذاری در بورس خواهیم پرداخت.

 

تضمین سرمایه گذاری در بورس چگونه انجام میشود؟

 

اگر قصد دارید سرمایه خود را در بازار بورس تضمین کنید باید این 8 مرحله را رعایت کنید:

 

1. توجه به اصول اولیه در سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در بورس باید با سرمایه مازاد هر فردی انجام شود. اینکه شما برای بورس ماشین، منزل و یا اموال زندگی خود را بفروشید و یا از پول قرضی و وام بانکی استفاده کنید خیلی فکر خوب و کارآمدی نیست. در جواب این سؤال که چگونه سرمایه بورس تضمین می‌شود باید گفت همیشه بدانید با پولی باید سرمایه‌گذاری کنید که تا درازمدت به آن نیاز پیدا نخواهید کرد. در غیر این صورت وسط کار مجبورید سرمایه را از چرخه خارج کنید. این یکی از راه‌های تضمین سرمایه در بورس است.

تضمین سرمایه‌گذاری در بورس

2. خرید و فروش با آگاهی

سعی کنید با شرکت در کلاس‌ها و دیدن ویدیوهای آموزشی در زمینه بورس دانش خود را بالا ببرید. تا بتوانید تصمیمات درست در بورس بگیرید و تحت تأثیر بازار روانی آن قرار نگیرید. شناخت سهام و تحلیل آن‌ها خود نیازمند آموزش صحیح و البته آزمون‌وخطا است. با این آموزش‌ها می‌توانید تا حدودی سرمایه خود را در بورس تضمین کنید؛ اما در نظر داشته باشید مسلماً با دیدن چند ویدیو و مطالعه اصول این کار نمی‌توانید تحلیلگر خوبی شوید. پس همیشه از مشاوران حرفه‌ای بورس کمک بگیرید.

[irp posts=”20213″ name=”15 فیلتر بورس: فیلترهای مهم و کاربردی + فیلتر حرفه‌ای نوسان گیری (آپدیت آذر99)”]

3. عدم انجام معامله با تمام پول خود

کسی که وارد بازار بورس می‌شود قطعاً باید این را بداند که سرمایه‌گذاری در آن نیازمند ریسک‌پذیری بسیار بالا است. اگر توانایی تحمل از دست دادن بخشی از سرمایه خود را ندارید و نمی‌دانید که چگونه سرمایه بورس تضمین می‌شود بهتر است تمام دارایی خود را در بورس سرمایه‌گذاری نکنید. به این روش سرمایه شما در بورس بیشتر تضمین می‌شود.(در ادامه مقاله ریسک سیستماتیک و غیر سیستماتیک را هم مطالعه کنید)

4. شروع با سرمایه کم

اگر نمی‌دانید چگونه سرمایه بورس تضمین می‌شود استارت کار در بورس بهتر است با سرمایه کم انجام شود؛ زیرا در این حالت اگر دچار ضرری هم شوید خیلی برایتان سنگین نخواهد بود. در واقع شما با سرمایه کم سعی در تضمین سرمایه و حضور خود در بازار بورس خواهید داشت.(در ادامه مقاله آموزش تابلو خوانی را هم بخوانید)

 

روش تضمین سرمایه‌گذاری در بورس

[irp posts=”19785″ name=”5 ترفند برای تشخیص صف خرید در بورس یا فروش”]

5. آشنایی با ارزش ذاتی هر سهام

هر سهم در بازار بورس ارزش ذاتی خاصی دارد و بهتر است در مورد آن دقت داشته باشید؛ زیرا ممکن است با خرید یک سهم بدون شناخت از ارزش ذاتی آن با زیان بالایی مواجه شوید.

6. عدم سرمایه‌گذاری در یک صنعت به صورت یکجا

برای تضمین سرمایه ‌گذاری در بورس توصیه می‌کنیم تمام پول خود را در سهام یک صنعت سرمایه‌گذاری نکنید. ممکن است شما سهام شرکت‌های مختلفی را خریداری کنید، اما ندانید که این شرکت‌ها همگی زیر مجموعه یک صنعت مانند خودرو هستند. بدانید اگر برای این صنعت مشکلی پیش آید و یا قانونی در مورد آن وضع شود بر تمام سهام شرکت‌های زیر مجموعه نیز تأثیر می‌گذارد.(در ادامه مقاله رصد و تحلیل در بورس هم بخوانید)

7. عدم سرمایه‌گذاری در یک نوع بازار

سرمایه‌گذاری در سهام بیشتر مواقع می‌تواند سودآور باشد؛ اما به جهت تضمین سرمایه در بورس توصیه می‌کنیم تمام دارایی خود را تنها در بازار بورس سرمایه‌گذاری نکنید. می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های فیزیکی همچون خرید و فروش سکه، طلا، مسکن، زمین و غیره را نیز امتحان کنید. در واقع با این کار به تضمین سرمایه خود کمک کرده‌اید، اگر در سرمایه‌گذاری در بورس در یکی از بازارها با رکود مواجه شدید می‌توانید در بازارهای دیگر این ضرر را به‌راحتی جبران کنید.(پیشنهاد میکنم مقاله حساب معاملاتی آزمایشی را هم مطالعه کنید)

8. پیگیری اخبار مهم

یکی از روش‌های ضمانت سرمایه در بورس، پیگیری اخبار مهم داخلی و خارجی مانند اوضاع سیاسی، اقتصادی، صنایع و شرکت‌ها به شما کمک می‌کند تا از تغییرات و شرایط جدید زودتر مطلع شوید و از این طریق زمان مناسب برای ورود به بازار و یا خروج از آن را تعیین کنید و تصمیمات درستی در مورد سهام خود داشته باشید و از این طریق فرآیند تضمین سرمایه‌ گذاری در بورس را انجام دهید.(پیشنهاد میکنم مقاله بورس بین المللی را مطالعه کنید)

 

چه نکاتی را باید قبل از سرمایه گذاری در بورس انجام دهیم؟

 

سرمایه‌گذاری در بورس کار ساده‌ای نیست و با ریسک‌ها و استرس‌های زیادی همراه است. شما در بازار بورس تا حد مشخصی می‌توانید سود و یا حتی ضرر کنید. بهتر است متناسب با بودجه مازادی که در اختیار دارید سرمایه‌گذاری در بورس را شروع کنید.(در ادامه مقاله بازار یک طرفه و دو طرفه و راه اندازی کیف پول ترزور را هم بخوانید)

سرمایه‌گذاری در بورس دارای تضمین خاصی نیست شما تنها با رعایت نکات بالا و کسب تجربه می‌توانید میزان ریسک آن را کاهش دهید و در کنار آن نیز سودآوری نیز داشته باشید. هیچ‌کس نمی‌تواند به شما تضمین سرمایه‌ گذاری در بورس را بدهد حتی اگر حرفه‌ای‌ترین است که سال‌ها در این بازار مشغول معاملات مختلف هستند.

[irp posts=”8928″ name=”0 تا 100 پلتفرم های معاملاتی فارکس و بورس ایران”]

البته برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردانی با داشتن متخصصان حرفه‌ای و آگاه به بازار بورس می‌توانند در مورد خرید و فروش و معاملات سهام موفقیت بالایی کسب کنند؛ اما همین افراد هم به شما تضمینی در بازار بورس نخواهند داد. شما تنها با رعایت نکات بالا و کسب تجربه در این بازار می‌توانید سرمایه خود را تضمین کنید. تصمیم‌گیری درست و به موقع در مورد خرید و فروش سهام و آشنایی با روند منطقی و تحلیل بازار می‌تواند تنها تضمین منطقی و قطعی برای سرمایه‌گذاری شما در بازار بورس باشد.

منابع:

https://www.fool.com/investing/2018/08/27/want-a-stock-market-guarantee-read-this.aspx
https://www.nerdwallet.com/article/investing/how-to-invest-in-stocks
https://investorjunkie.com/investing/how-to-get-into-stocks/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.