تسلا دیگر ارزهای دیجیتال را هم می‌پذیرد؟

تسلا دیگر ارزهای دیجیتال را هم می‌پذیرد؟

یکی از خبرهایی که در چند روز گذشته بیت کوین را امیدوار کرد و جان دوباره‌ای به آن داد، این بود که کمپانی تسلا امکان خرید محصولات خود به‌وسیله بیت کوین را فراهم کرده است و ازاین‌پس مشتریان می‌توانند برای خرید ماشین‌های این برند، بیت کوین پرداخت کنند. البته این امکان فعلاً برای افراد ساکن در آمریکا فراهم‌شده است اما به‌زودی برای همه‌ی مردم دنیا نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

 

 

[irp posts=”24798″ name=”انتخاب بیت کوین به عنوان مهریه!!!”]

 

حالا پس‌ازآن که جمله‌بندی‌های موجود در وب‌سایت تسلا تغییر پیدا کردند و اظهارنظرهای ایلان ماسک، شایعاتی به وجود آمده‌اند! به نظر می‌رسد تسلا می‌خواهد علاوه بر بیت کوین، رمز ارزهای دیگر را هم به‌عنوان روش پرداخت بپذیرد و این شیوه‌ی پرداخت را برای مشتریان خود فراهم کند.
بر اساس گزارش کریتوبریفینگ در روز گذشته شرکت تسلا اعلام کرد که مشتریانش می‌توانند با استفاده از بیت کوین، ماشین‌های الکتریکی از شرکت را بخرند. البته این خبر را در ماه پیش شنیده بودیم و درست درزمانی که این شرکت سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین انجام داد، اعلام‌شده بود که امکان خرید با بیت کوین از این شرکت فراهم می‌شود.

تسلا در بخش سیاست‌های بیت کوین در وب‌سایت خود نوشته بود:
بیت کوین در حال حاضر تنها ارز دیجیتال موردقبول شرکت است. امکان خرید با دیگر دارایی‌های دیجیتال، نظیر فورک‌های بیت کوین، مثل بیت کوین کش و بیت کوین اس‌وی، وجود ندارد.
در حال حاضر نوشته‌ی این بخش تغییر کرده است و به همین دلیل شایعاتی مبنی بر پذیرش دیگر ارزها به وجود آمده است. متن جدید این‌چنین است:
بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که تسلا قبول می‌کند. ما تراکنش را دریافت نمی‌کنیم و به‌احتمال‌زیاد سرمایه‌های شما از دست خواهد رفت.

 

[irp posts=”27792″ name=”پسر پیتر شیف همه‌ی سهام خود را تبدیل به بیت کوین کرد!”]

 

 

درحالی‌که نام بیت کوین کش و بیت کوین اس وی از این متن حذف‌شده است، اما بر پذیرش بیت کوین به‌تنهایی تأکید شده است. با توجه به حذف شدن نام 2 ارز دیگر، برخی این‌طور گمانه‌زنی می‌کنند که احتمالاً تسلا دیدگاه مثبتی نسبت به آن‌ها پیداکرده است! فعلاً واکنش و بیانیه‌ای رسمی نسبت به این موضوع داده نشده است و به همین دلیل نمی‌تواند به‌طور قطعی در رابطه با آن اظهارنظر کرد. از طرفی ایلان ماسک هم‌زمان با این اتفاقات، در توییتر خود درباره بیت کوین کش صحبت کرده است. وی در پاسخ به Kim Dotcom گفته است که انتقال بیت کوین کش هزینه پایینی دارد. داتکام در توییت خودش نوشته بود میانگین کارمزدهای بیت کوین کش 0.001 دلار است و ایلان ماسک با یک کلمه گفته بود: موافقم.

این اتفاقات بر روی قیمت بیت کوین کش تأثیرگذار بود و بعد از ماجرای توییت، قیمت آن حدود 9 درصد کاهش یافت و به 461 دلار رسید! پس‌ازآن اما احیا قیمت آغاز شد و بیت کوین کش به 501 دلار نیز رسید. البته که عوامل دیگری بر کاهش قیمت این ارز تأثیرگذار بوده‌اند اما نمی‌توان تأثیر ایلان ماسک بر افکار عمومی و درنتیجه‌ی آن تأثیر بر قیمت‌ها را انکار کرد!
شما هم‌وطنان گرامی می‌توانید اخبار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به‌طور روزانه از وب‌سایت ما پیگیری کنید تا از تازه‌های این حوزه مطلع شوید.

 

[irp posts=”29044″ name=”بیت کوین و آینده‌ی کمپانی‌ها”]

 

منبع: https://arzdigital.com/is-tesla-preparing-to-accept-tokens-other-than-bitcoin/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.