تحلیل بنیادی بازار فارکس و بورس سهام جهانی

تحلیل بنیادی بازار فارکس و بورس سهام جهانی

تعادل نسبی برای شاخص های آتی سهام آمریکا رقم خورده است. در بازار فارکس، ین ژاپن در این وضعیت رو به سقوط است. بانک مرکزی ژاپن به سیاست‌های انبساطی پولی ادامه داده است.

شاخص آتی سهام S&P ۵۰۰ به اندازه ۰٫۵۰ درصد رشد را تجربه کرده است. شاید برای شما هم جالب باشد که دیشب این شاخص در معاملات بازار سهام نیویورک به حداقل  سطح از اواخر سال ۲۰۲۰ سقوط کرده بود. البته باید بدانید که شاهد افت بیش از 1 درصد شاخص سهام آسیایی بوده ایم.

[irp posts=”54368″ name=”تاثیر تصمیم فدرال رزرو بر بازار فارکس! “]

 

 بانک مرکزی ژاپن امروز در نشست تعیین نرخ بهره بررسی هایی به سیاست های انبساطی پولی انجام داد. بانک مرکزی ژاپن پافشاری هایی نسبت به کنترل منحنی بازدهی دارد. به این منظور به هر میزان که نیاز باشد نقدینگی به سیستم مالی و بازار اوراق قرضه وارد می نماید تا نرخ بازدهی اوراق را مورد کنترل قرار دهد. البته همانطور که می‌دانید در حال حاضر بیشتر بانک های مرکزی در جهان در حال اجرای سیاست های انقباضی میباشند. ین ژاپن در واکنش به این تصمیم تضعیف شده است.

 

[irp posts=”54353″ name=”NFP بررسی شاخص چگونگی ترید با این شاخص در فارکس!”]

 

نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ سال دولت ژاپن به زیر ۰٫۲۵ درصد بازگشته است. ۰٫۲۵ درصد سقفی است که بانک مرکزی ژاپن برای بازدهی این اوراق مشخص کرده است. اخیراً بازدهی اوراق به ۰٫۲۶۵ درصد رسیده بود که بالاترین سطح از سال ۲۰۱۶ تا به امروزرا تجربه کرده است.

 

[irp posts=”23099″ name=”حداقل سرمایه برای فارکس چقدر است؟ (میزان سرمایه‌گذاری منطقی در فارکس)”]

 

 این هفته شاهد دوره عجیبی در بازارهای مالی به بازار فارکس بوده ایم. فدرال رزرو بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره (۰٫۷۵ درصد) از سال ۱۹۹۴ تا به امروز را مورد بررسی قرار داد.  بانک مرکزی سوئیس بر خلاف پیش‌بینی‌ها نرخ بهره را به اندازه ۰٫۵۰ درصد افزایش داد و بانک مرکزی انگلیس هم این نرخ را ۰٫۲۵ درصد بیشتر کرد.  افزایش نرخ‌های بهره، باعث کاهش نقدینگی موجود در سیستم های مالی جهان می شود. به همین علت بازارهای مالی دنیا بدترین وضعیت دوره مالی از زمان بحران کرونا تا به امروز را تجربه کرده اند.

https://majaleh.fxkar.com/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B3-%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7/

در ادامه توصیه میکنم مقاله بورس جهانی فارکس را هم بخواتید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.