تاثیر مستقیم بازار ارزهای دیجیتال با سایر بازارهای سرمایه ای

تاثیر مستقیم بازار ارزهای دیجیتال با سایر بازارهای سرمایه ای

طبق آخرین گزارش صندوق بین المللی پول بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین طی سال گذشته توانسته همبستگی بالایی با سایر بازارهای سرمایه ای برقرار کند. در واقع این همبستگی بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای سرمایه ای سنتی می تواند نتایج مختلفی به همراه داشته باشد. یکی از مهمترین نتایج این اتفاق را می توان در افزایش ریسک بازارهای سنتی دانست.

 

[irp posts=”51399″ name=”احتمال سقوط آزاد 90 درصدی آلت کوین ها، پیش بینی مدیرعامل سابق بیت مکس از بازار”]

بر اساس داده های منتشر شده میزان همبستگی بیت کوین با بازار مزدک به عنوان یکی از مطرح ترین بازارهای سرمایه ای در سیستم اقتصادی سنتی به رقم 0.61 رسیده است که بالاترین میزان طی سال های گذشته بوده است. بر این اساس این نگرانی وجود دارد که با نزولی شدن بازار ارزهای دیجیتال و پر نوسان بودن آن چه اتفاقاتی برای بازارهای سنتی پیش خواهد آمد.

 

[irp posts=”51461″ name=”بیت کوین به تاریخچه نقره گرفتار می شود؟!”]

به نظر می رسد که دیگر نمی توان به تنهایی برای بازار سرمایه ای ارزهای دیجیتال تصمیم گرفت و این بازار توانسته خودش را در دل اقتصاد جهانی جای دهد. به عبارت ساده تر با افزایش همبستگی بیت کوین و سایر بازارهای اقتصادی سنتی عملا تصور حذف این بازار از اقتصاد جهانی چندان معقولانه به نظر نمی رسد. از طرف دیگر احتمالا بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال بر اساس همین همبستگی بتوانند درصدی از ریسک خودشان را کم تر کنند و به نوعی به ثبات مالی خوبی برسند. باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

[irp posts=”51418″ name=”بازار ارز دیجیتال در حالت ترس شدید قرار دارد!”]

 

منبع:
https://u.today/imf-crypto-poses-contagion-risks

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.