بیت کوین مخالف سیستم متمرکز نیست!

بیت کوین مخالف سیستم متمرکز نیست!

روز گذشته در مجمع سالانه بایننس مدیرعامل این صرافی جهانی – چانگ پنگ ژائو – به برخی از مهمترین سوالات کاربران این صرافی پاسخ داد. مهمترین پاسخ مطرح شده در این همایش سالانه در مورد آینده سیستم های متمرکز مالی – مانند صرافی بایننس – بود. مدیرعامل بایننس در پاسخ به این چالش مهم مالی اظهار کرد که این سیستم ها نه تنها در سال 2022 بلکه در سال های آتی نیز حضور خواهند داشت. چرا که سیستم های متمرکز یک نیاز در چرخه اقتصادی و مالی محسوب می شود.

 

[irp posts=”51282″ name=”یک کیف پول چند صد تایی از بیت کوین بعد از ده سال فعال شد”]

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و افزایش کاربری این ارزها، این سوال مطرح می شود که آیا سیستم متمرکز جای خود را به سیستم غیر متمرکز خواهد داد و یا این که سیستم های غیر متمرکز در کنار سیستم سنتی قرار می گیرد. مدیرعامل بایننس در پاسخ به این سوال به این نکته اشاره کرده است که به هر حال از نظر اقتصادی – مالی لازم است بخشی از چرخه مالی به صورت متمرکز انجام بگیرد. چرا که در بسیاری از موارد ثبت یک تراکنش و دسترسی به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین عملا به نظر نمی رسد در سال های آتی سیستم مالی بتواند خودش را از سیستم های متمرکز جدا کند.

[irp posts=”51223″ name=”ایلان ماسک و رشد 4 هزار درصدی یک میم کوین دیگر!”]

البته برخی دیگر از اقتصاددان ها معتقد هستند که سیستم های متمرکز به انتهای خط خود رسیده اند و دنیا آهسته از آن ها گذر خواهد کرد. استدلال این دسته از اقتصاددان ها این است که سیستم های غیر متمرکز سریع تر و امن تر از سیستم های متمرکز عمل می کنند و در آینده کاربری بیشتری پیدا خواهند کرد. از طرف دیگر استدلال مدیرعامل بایننس این است که سیستم های مالی متمرکز نیاز اساسی ورود به بازار ارزهای دیجیتال است. حال این سوال مطرح می شود که اگر ارزهای دیجیتال بتوانند روزی جای ارزهایی مانند دلار و … را بگیرند، آیا همچنان سیستم مالی متمرکز وجود خواهد داشت؟

[irp posts=”51267″ name=”ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین، به کام آمریکا و دیگران”]

 

منبع:
https://cointelegraph.com/news/centralized-systems-are-here-to-stay-says-binance-ceo-cz

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.