بهترین روش برای تحلیل سهام چیست؟ آشنایی با 1 روش برای تحلیل سهام

بهترین روش برای تحلیل سهام

وقتی از بهترین روش برای تحلیل سهام صحبت می‌کنیم، احتمالاً این‌گونه انتظار می‌رود که می‌خواهیم اندیکاتور یا شاخص‌های خاصی را در کنار یکدیگر قرار دهیم و یک فرمول طلایی برای شما پیدا کنیم؛ اما واقعیت این است که اگر شما توانستید تمام انسان‌ها را بر اساس یک فرمول بشناسید می‌توانید تمام سهم‌ها را هم بر اساس یک یا چند روش تحلیل کنید.

بنابراین عملاً برای تحلیل سهام قرار نیست برابر با بهترین فرمول یا بهترین مجموعه‌ای از اندیکاتورها آیا استراتژی‌های مختلف باشد. بهترین روش برای تحلیل سهام به این معنی است که شما بتوانید به این درک برسید که چگونه می‌توانید یک سهم را بشناسید و بر اساس این شناخت دست به تحلیل آن بزنید. مسلماً بهترین روش برای تحلیل سهام به شما این امکان را می‌دهد که به شناخت دقیق‌تر از یک سهم برسید و این شناخت دقیق به شما این قدرت را خواهد داد که تصمیم‌های درست‌تری درباره این سهم بگیرید.

بنابراین به‌طورکلی اگر بخواهیم بگوییم عملاً برای تحلیل سهام یک روش کلی برای شناخت هر سهم محسوب می‌شود. آیا دلتان می‌خواهد به‌جای ماهی، ماهیگیری یاد بگیرید؟ پس با ما در بهترین روش برای تحلیل سهام همراه باشید.

 

بهترین روش برای تحلیل سهام را از کجا شروع کنیم؟

 

اولین و مهم‌ترین قدم برای تحلیل سهام این است که بدانیم دقیقاً از کجا باید شروع کنیم؟ درواقع تحلیل تکنیکال دارای صدها اندیکاتور، شاخص و اسیلاتور مختلف است و انتخاب این‌که در یک تحلیل از کدام‌یک از این موارد استفاده کنیم می‌تواند سخت و حتی سردرگم کننده باشد.

مهم‌ترین قدم برای داشتن بهترین روش برای تحلیل سهام این است که بدانیم چه شاخص و ابزاری به کار ما می‌آید. درواقع شما می‌توانید برای باز کردن یک پیچ از ده ها ابزار استفاده کنید اما همچنان مهم باز کردن پیچ است و نه این‌که چه ابزاری استفاده می‌کنید. این حرف کاملاً بدیهی است که بعضاً فراموش می‌شود. در کلام ساده‌تر معامله گران و تحلیلگران گاهی چنان خودشان را در دل فرمول‌ها اعداد و ارقام خشک غرق می‌کنند که عملاً بسیاری از واقعیت‌ها را نادیده می‌گیرند. (اگر میخواهید با تفاوت معامله گر و تحلیل گر بازار سرمایه و حق تقدم سهام بیشتر آشنا شوید این مقاله را بخوانید.)

 

 

[irp posts=”22656″ name=”آموزش تابلو خوانی و بازار خوانی + شناسایی سهام برتر در بازار”]

 

تحلیل سهام

بیایید ازاینجا بهترین روش برای تحلیل سهام را شروع کنیم که هر سهم را زنده بدانیم؛ زیرا هر سهم بر اساس سرمایه‌گذارانی که دارد حرکت می‌کند و این سرمایه‌گذاران موجودات زنده به نام انسان هستند. پس برعکس چیزی که فکر می‌کنید ما قرار است در بهترین روش برای تحلیل سهام به‌جای این‌که به قیمت و فرمول و … نگاه کنیم به رفتار و شخصیت شناسی سهم که به‌نوعی نشان‌دهنده رفتار و شخصیت جمعی سرمایه‌گذاران است دقت کنیم. در این تحلیل قرار است ببینیم که سرمایه‌گذاران این سهم در موقعیت‌های مختلف چه رفتارهایی از خودشان نشان داده‌اند. ازاین‌رو بهترین روش برای تحلیل سهام درواقع یک تحلیل رفتار است.

درست مانند این‌که شما دوست خود را برای ده سال می‌شناسید. مسلماً این شناخت به شما کمک می‌کند که بدانید او در موقعیت‌های مختلف چه‌کارهایی می‌کند. پس می‌توانید رفتار او در این موقعیت‌ها را پیش‌بینی کنید. این رمز موفقیت شما در سرمایه‌گذاری خواهد بود. درواقع شما اگر بتوانید رفتار یک سهم در موقعیت‌های مختلف را درست حدس بزنید برنده بازی خواهید بود. این چیزی است که بهترین روش برای تحلیل سهام به ما می‌دهد.

شروع سخت در بهترین روش برای تحلیل سهام

شروع سخت در بهترین روش برای تحلیل سهام

 

باید واقعیت را قبول کرد. شروع بهترین تحلیل سهام کمی سخت و وقت‌گیر است و نیاز به کمی حوصله دارد. ازاین‌رو تا جایی که ممکن است سعی کنید سهم‌ها را دست‌چین کنید و تعداد معدود و مشخصی از سهم که مطمئن هستید می‌تواند آینده خوبی داشته باشد یا حدس می‌زنید که بتواند روند نسبتاً مناسبی داشته باشد را برای بهترین روش برای تحلیل سهام انتخاب کنید. بعدها کم‌کم می‌توانید بهترین روش برای تحلیل سهام را برای سایر سهم‌ها استفاده کنید.

نکته مهم این است که تقریباً شما نیاز ندارید هیچ اندیکاتور یا اسیلاتور یا شاخص خاصی را بشناسید! تنها چیزی که شما در قدم اول احتیاج دارید، چند خط است!
درواقع شما در ابتدا برای داشتن تحلیل سهام باید خطوط مقاومت و حمایتی سهم را رسم کنید و سعی کنید روندهای مختلف آن را در بازه‌های طولانی‌تر موردبررسی قرار دهید؛ یعنی اگر در تایم فریم روزانه سهم را تحلیل می‌کنید، بهتر است به این تایم فریم از دید بزرگ‌تر نگاه کنید و تعداد کندل های بیشتری را زیر نظر بگیرید.

این‌گونه تحلیل شما برای آینده مطمئن‌تر خواهد بود.بنابراین تا اینجای کار، برای بهترین روش برای تحلیل سهام به چیزی بیشتر از چند خط حمایتی و کشف تمام روندهای سهم نداریم.

 

[irp posts=”20082″ name=”ارزش ذاتی سهام یا NAV چیست با ساده‌ترین توضیح”]

 

گام دوم بهترین روش برای تحلیل سهام

گام دوم بهترین روش برای تحلیل سهام

 

در گام دوم شما باید دست به یک اکتشاف بسیار بزرگ بزنید. درواقع برخی از تحلیلگران و معامله گران، مخصوصاً تازه‌کارها، انتظار دارند که تمام اندیکاتورها و اسیلاتورها برای همه سهم‌ها پاسخگو باشد؛ اما واقعیت این‌گونه نیست. این همبستگی میان تمام اندیکاتورها با سهم‌ها وجود ندارد. شاید تنها یک یا چند شاخص و اسیلاتور برای یک سهم خاص مناسب باشد. پس شما باید این اسیلاتور را پیدا کنید.

حال در گام دوم بهترین روش برای تحلیل سهام شما باید اسیلاتور به نمودار اضافه کنید. بعد از اضافه کردن اسیلاتور نوبت این است که ببینید این اسیلاتور در نقاط مشخص قله‌ها و دره‌ها و در موارد حمایتی و مقاومتی و در نقاطی که روند شکسته شده است و تغییر روند اتفاق افتاده است چگونه واکنش نشان می‌دهد؛ و روند این اسیلاتور برای نشان دادن این واکنش چگونه بوده است.

شما باید بتوانید یک نوع روند و یک الگو و رابطه میان اسیلاتور و نمودار پیدا کنید. این الگو زمانی معتبر خواهد بود که شبیه همان حالت نیز حداقل یک‌بار دیگر در سهم رخ‌داده باشد. ازاین‌روست که می‌گوییم برای تحلیل سهام را با تعداد کندل های بیشتر بررسی کنید تا احتمال پیدا کردن این نقاط مشترک و شبیه به هم بیشتر باشد.

در گام‌های بعدی بهترین روش برای تحلیل سهام باید سراغ اسیلاتورهای دیگر بروید. هر اسیلاتوری که الگوی دقیق‌تر و منطقی‌تری به شما بدهد عملاً کلید تحلیل این سهم محسوب می‌شود. از آن به بعد شما می‌توانید برای تحلیل دوست جدید خود از کلیدش که همان اسیلاتور تازه کشف‌شده است استفاده کنید. این کلید می‌تواند روند سهم را برای شما بازگو کند و این چیزی است که می‌توانید بر اساس آن موفقیت در معامله‌گری را لمس کنید.

اگر میخواهید بدانید سهام بنیادی چه سهامی هستند حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

بهترین روش برای تحلیل سهام چیست؟ آشنایی با 1 روش برای تحلیل سهام

چند نکته در مورد تحلیل سهام

 

شاید تصور کنید که استفاده از بهترین روش برای تحلیل سهام نیاز شمارا به آموزش کم‌رنگ می‌کند و یا به‌طورکلی دیگر نیازی به آموزش را از بین می‌برد؛ اما این تصور اصلاً درست نیست. ما در اینجا روشی را به شما گفتیم که می‌تواند بسیار کارآمد باشد اما این دلیل بر این نمی‌شود که شما آموزش را کنار بگذارید. شما تصور کنید که در کنار بهترین روش برای تحلیل سهام بتوانید از اندیکاتورهای مختلف هم استفاده کنید این‌گونه تحلیل شما تا چه اندازه دقیق‌تر خواهد شد؟!

درواقع اگر با استفاده از همین روش برای تحلیل سهام اگر قرار بود کار تمام شود، آن‌وقت احتمالاً همه ثروتمند بودند؛ اما همان‌طور که در ابتدا گفتیم سهم‌ها بر اساس رفتار سرمایه‌گذاران حرکت می‌کنند و این رفتار هیچ‌گاه به‌طور دقیق قابل پیش‌بینی نیست. پس تا جایی که ممکن است باید آموزش‌های مختلفی را دید و البته از تجربه کردن نترسید.

تا زمانی که شما تجربه نکنید یا تجربه کمی داشته باشید، عملاً نمی‌توانید انتظار داشته باشید که موفق خواهید شد. این اصل داستان است. تجربه به شما حسی را از سهم منتقل می‌کند که هیچ اسیلاتور و اندیکاتوری نمی‌تواند آن را به شما نشان دهد؛ بنابراین حتی اگر دست به معامله هم نمی‌زنید سعی کنید همیشه بازار را زیر نظر داشته باشید.

این همراهی شما با بازار باعث می‌شود که عملاً این بازار را بشناسید و در موقعیت‌های مختلف رفتارش را به خاطر بسپارید. بهترین روش برای تحلیل سهام این است که با بازار و سهم‌ها مانند یک دوست و انسان زنده رفتار کنید. این بارزترین کلیدی است که می‌توانید از آن در جهت موفقیت استفاده کنید.

 

[irp posts=”11580″ name=”پولبک چیست (pullback)؟ پیش بینی قیمت سهام به کمک پولبک”]

 

پایان سخن از بهترین روش برای تحلیل سهام

 

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش برای تحلیل سهام را برای شما بازگو کنیم. این روش می‌تواند برای هر سهم یا هر بازاری به کار بیاید؛ زیرا به‌طورکلی پایه اساسی این روش بر اساس شناخت سهم قرارگرفته است.

در کلام ساده‌تر اگر بخواهیم بگوییم هدف ما شناخت سهم است؛ اما سهم یک ربات یا چند خط شکسته نیست. سهم موجودی زنده است که بر اساس رفتار انسان‌ها (سرمایه‌گذاران) شکل‌گرفته است و ادامه پیدا می‌کند. این موضوع دو نکته بسیار مهم را به ما یادآوری می‌کند.

اول این‌که نشان می‌دهد یک سهم را نمی‌توان به شکل کاملاً صددرصدی پیش‌بینی کرد و همیشه احتمال بروز خطا و اشتباه وجود دارد و کار ما این است که با استفاده از بهترین روش برای تحلیل سهام درصد خطا را کاهش دهیم. علت این موضوع نیز کاملاً مشخص است؛ زیرا اساساً انسان‌ها غیرقابل‌پیش‌بینی هستند و می‌توانند در لحظه که هر کاری را انجام دهد.

نکته دوم این است که به اسیلاتور به دید یک فرمول نگاه نکنید. در بهترین روش برای تحلیل سهام بگذارید که خود اسیلاتور به شما بگوید که چه واکنش‌هایی به نقاط حساس و مهم نشان می‌دهد. درواقع خودتان را درگیر عددها و فرمول‌های خاص نکنید. بگذارید خود اسیلاتور برای شما صحبت کند. این‌گونه نتایج جذاب‌تری از این تحلیل خواهید گرفت، باور کنید.

در آخر در صورت تمایل به آشنایی با استراتژی معاملاتی، سفته‌بازی در بورس و آموزش اندیکاتور ایچیموکو و همچنین اگر میخواهید بدانید چگونه بیت کوین رایگان بگیریم به این مقاله مراجعه نمایید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.