بلاک‌چین و رمزارزها، راهی برای تقویت اقتصادی زنان جهان

بلاک‌چین و رمزارزها، راهی برای تقویت اقتصادی زنان جهان

Ngozi Okonjo Iweala، مدیرکل سازمان World Trade و وزیر سابق امور مالی و خارجه کشور نیجریه، بیان کرده که تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند به زنانی که در سراسر دنیا، چه تحت پوشش بانک باشند چه نباشند، کمک کند. در این میان، خبرگذاری کوین‌تلگراف سوالاتی را ‌مبنی‌بر چگونگی تاثیرگذاری فناوری بلاک‌چین بر روی امور مالی زنان، در زمان پاندمی کووید 19 و بعد از آن، از قانون‌گذاران پرسیده است.

 

[irp posts=”24765″ name=”یارانه انرژی برای استخراج رمز ارزها ارائه نمی‌شود!”]

 

Okonjo Iweala تنها کسی بود که از میان چندین عضو سازمان، که شامل نمایندگانی از ایالات متحده آمریکا و سنگاپور نیز می‌شدند، در رابطه با تاثیر بلاک‌چین برای زنان سخن گفت. وی در اینباره گفت:” قطعا بلاک‌چین چیزی است که شیوه انجام تجارت‌ها را شفاف‌تر کرده و واسطه‌ها را از بین می‌برد. من فکر می‌کنم که این فناوری در انجام معاملات، مخصوصا برای زنانی که دسترسی به امور مالی ندارند، بسیار مناسب است.

بنظرم این چیز بسیار خوبی است و ما باید آن را بررسی کنیم.” لازم به ذکر است که در بسیاری از کشورها، زنان بیشتر از مردها، در زمینه دسترسی به سرویس‌های مالی مشکل دارند. این مشکل در زمان وقوع پاندمی کرونا که باعث بسته شدن بسیاری از موسسات مالی شد، شدت گرفته است.

 

[irp posts=”32245″ name=”تصمیم کمیسیون اقتصادی ایران برای تولید رمز ارز داخلی و ورود پله به توکن‌های غیرمثلی”]

بسیاری از کارشناسان توصیه کرده‌اند که رمزارزها و بلاک‌چین باید در مناطقی که زیرساخت‌های آنها همچون کشورهای توسعه یافته نیست، مورد استفاده قرار گیرند. نیاز به این فناوری، خصوصا در مناطقی که زنان باید مسیرهای بسیار طولانی را طی کنند تا بتوانند یک حساب اعتباری بسازند و یا کارهای بانکی خود را انجام دهند، بسیار به چشم می‌خورد. همچنین در برخی کشورها، زنان حتی اجازه داشتن حساب‌های بانکی را ندارند. بنابه گزارشی که توسط World Economic Forum در ماه آوریل منتشر شد، زنان همچنان در زمینه رمزارزها و بلاک‌چین، فعالیت بسیار کمی دارند.

سازمان World Trade پیشتر اعلام کرده بود که تقویت اقتصادی زنان بخشی از برنامه‌های این سازمان برای ایجاد ثروت و مقابله با فقر جهانی می‌باشد. در این گزارش نوشته شده:” تجارت الکترونیکی و پلتفرم‌های آنلاین، می‌توانند راه بسیار ارزان و مطمئنی برای زنان در جهت تجارت جهانی، ورود به بازارهای جدید خارجی، گسترش تجارت و کارآفرینی باشند.” البته باید دید کشورهای مختلف چه دیدگاهی به این موضوع خواهند داشت.

 

[irp posts=”37959″ name=”کلاه‌برداری رمز ارزی در قالب ایلان ماسک”]

 

لینک منبع:

https://cointelegraph.com/news/blockchain-technology-could-be-particularly-beneficial-for-women-says-wto-director-general

 

اگر میخواهید درباره مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال را بدانید توصیه میکنم این مقاله را بخوانید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.