برنامه ویژه خبری: مردم وارد حوزه رمز ارزها نشوند!

برنامه ویژه خبری: مردم وارد حوزه رمز ارزها نشوند!

در دوره‌ای که بحث ارزهای دیجیتال در جامعه ما بسیار داغ است، در یک گفتگوی خبری بیان شد که حوزه‌ی روز ارزها برای مردم مناسب نیست! در برنامه‌ای تحت عنوان گفتگوی ویژه خبری که از شبکه‌ی دو سیما پخش می‌شود، با حضور محمدرضا مانی یکتا، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی و محمدرضا پور ابراهیمی رئیس گروه اقتصادی مجلس برگزار شد. در این برنامه برخی ویژگی‌ها و مشکلات ارزهای دیجیتال بیان شد و به دلیل وجود برخی مشکلات در این حوزه، پیشنهاد شد که مردم وارد این معاملات نشوند.

 

[irp posts=”24823″ name=”ارزهایی که در این هفته باید آن‌ها را زیر نظر داشته باشید”]

 

گفتگوهای این برنامه چطور پیش رفت؟

در این ویژه‌برنامه محمدرضا مانی یکتا صحبت‌ها را شروع کرد و گفت:

مردم بدانند خطر‌های این رمز ارز‌ها بسیار زیاد است و پرونده‌های بسیاری درزمینه کلاه‌برداری، سرقت از کیف پول و مسدود شدن کیف پول رمز ارز‌ها تشکیل‌شده است. هیچ پشتوانه دولتی و حاکمیتی در دنیا برای رمز ارز‌ها وجود ندارد و به‌این‌علت مبادلات جهانی آن از سال ۲۰۱۶ افزایش نداشته است. در سال ۲۰۱۶ میزان مبادلات روزانه رمز ارز‌ها ۱۳۰ میلیارد دلار بوده که همچنان این رقم حفظ‌شده است و به دلیل غیرمجاز بودن این حوزه برآورد دقیقی از مبادلات آن در کشور وجود ندارد.

طبق صحبت‌های آقای یکتا به نظر می‌رسد بلوکه شدن پول در برخی صرافی‌ها و عدم امکان نظارت کامل بر میزان و نحوه معاملات این بازار، یکی از چالش‌های بزرگ آن به‌حساب می‌آید. وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود:

به علت پشتوانه نداشتن رمز ارز‌ها نوسانات قابل‌ملاحظه‌ای در حد ۱۵ تا ۲۰ درصد در روز برای آن وجود دارد. به‌عنوان نمونه در سال ۲۰۱۶ بیت کوین ۲۰ هزار دلار افزایش قیمت داشت، اما در چند ساعت بهای آن کاهش بسیار زیادی داشت. شبکه تراکنش‌های بیت کوین کامل شفاف است، اما برعکس بازار‌های سرمایه‌ای در فضای مبادلات رمز ارز‌ها نهاد ناظری وجود ندارد و عرضه گسترده و ناگهانی آن موجب افزایش یا کاهش شدید قیمت رمز ارز‌ها می‌شود.

 

به‌طورکلی به نظر می‌رسد عدم وجود امنیت مالی در این بازار یکی از نگرانی‌های آقای یکتا در این گفتگو بوده است! ایشان درباره صرافی‌های معتبر و استخراج‌کنندگان نیز گفتند:

دستورالعمل استخراج‌کنندگان رسمی رمز ارز‌ها و صرافی‌های مجاز این هفته در بانک مرکزی نهایی شد و نام صرافی‌های مجاز در اختیار استخراج‌کنندگان رسمی رمز ارز‌ها قرار می‌گیرد.

 

[irp posts=”24765″ name=”یارانه انرژی برای استخراج رمز ارزها ارائه نمی‌شود!”]

 

صحبت‌های آقای عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در این برنامه پخش شد، وی گفت:

بر اساس نظر کارگروهی، در مصوبه هیئت‌وزیران مبنی بر غیرمجاز بودن مبادلات رمز ارز‌ها اصلاحاتی انجام و قرار شد کسانی که رسمی رمز ارز استخراج می‌کنند بتوانند برای واردات از آن استفاده کنند. خریدوفروش رمز ارز‌ها فقط برای کسانی است که به‌طور رسمی تولید می‌کنند و فقط باید برای واردات کالا از آن استفاده شود و مبادله رمز ارز‌ها بین یکدیگر مجاز نیست.

 

در این برنامه آقای پور ابراهیمی نیز به‌عنوان رئیس گروه اقتصادی مجلس حضور داشت و درباره توجه مجلس به موضوع رمز ارزها و مفید بودن این موضوع برای ارزآوری به کشور در شرایط تحریم‌ها صحبت کرد. کارشناسان ارزهای دیجیتال نیز در این برنامه صحبت کردند و صحبت‌هایی درباره تاریخچه و مزایا و معایب این بازار بیان شد.

اخبار رمز ارزها را به‌صورت روزانه از وب‌سایت ما پیگیری کنید. و اگر میخواهید بدانید راه اندازی کیف پول ترزور چگونه انجام میشود حتما این مقاله را بخوانید.

 

[irp posts=”24088″ name=”ارز دیجیتال چیست؟ و چه آینده‌ای در ایران دارد؟”]

 

لینک منبع: https://arzdigital.com/iranian-do-not-enter-crypto-market/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.