بررسی جلسه فدرال رزرو آمریکا

بررسی جلسه فدرال رزرو آمریکا

امشب در ساعت 22:30، رهبران بانک مرکزی آمریکا طبق وعده خود نرخ بهره را 75 واحد پایه دیگر افزایش خواهند داد. بر اساس آخرین شاخص مدیران خرید ایالات متحده، آیا جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، نرخ ها را دوباره 75 واحد افزایش می دهد؟ اگر پاول اکنون نرخ ها را افزایش دهد، آیا این روند ادامه خواهد داشت؟ لطفا این تحلیل عالی را تا آخر بخوانید.

همانطور که می دانید، پاول در سه ماهه گذشته نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد. این دومین بار است که بانک مرکزی نرخ بهره را 75 واحد افزایش می دهد. با انجام این کار، فدرال رزرو نرخ بهره را به 2.25 تا 2.5 درصد افزایش خواهد داد.

 

[irp posts=”55319″ name=”رویدادهای اخیر فارکس”]

 

این نرخ بزرگترین افزایش از زمان شیوع همه گیری کووید-19 در ایالات متحده است.

آیا افزایش کمتر از 100 واحدی باعث تضعیف دلار می شود؟ نه، بعید است که دلار حتی در شرایط رکود اقتصادی سقوط کند، با این عزم که جرمی پاول نشان داده است که در حال کاهش تورم است.

 

تورم های سخت و کشنده

 

در صورتی که قیمت هر گالن بنزین در آمریکا به کمتر از 5 دلار در هر بشکه رسیده است، اما قیمت تمام محصولات دیگر در آمریکا رو به افزایش است.

همانطور که می دانید، فدرال رزرو بر تورم خالص یا تورم اصلی تمرکز دارد که شامل نوسانات قیمت انرژی و مواد غذایی نمی شود. داده های اخیر نشان می دهد که تورم اصلی طی سه ماه گذشته با نرخ سالانه حدود 8 درصد رشد کرده است. فراموش نکنید که بانک مرکزی آمریکا نرخ هدف 2 درصد را دارد!

در سال 2021، قیمت خودروهای فرسوده و مسائل زنجیره تامین باعث تورم اصلی شده است و سال 2022 شاهد افزایش بیشتر قیمت ها خواهد بود.

تلاش های فدرال رزرو برای کاهش تقاضا از طریق افزایش نرخ بهره در مجموع 150 واحد پایه طی سه ماه گذشته، به تشویق آمریکایی ها برای پس انداز به جای وام ادامه داده است.

در حالی که مصرف کنندگان به اقتصاددانان می گویند که از وضعیت اقتصاد ناراضی هستند و کشور در مسیر اشتباهی پیش می رود، به نظر نمی رسد مردم برای خریدهای جدید هزینه کنند.

این نشان می دهد که فدرال رزرو در دستیابی به دومین هدف کلیدی « هدف دوگانه مأموریتی» یعنی اشتغال کامل موفق بوده است. و اکنون تنها تاکید بر کاهش تورم است.

 

[irp posts=”55196″ name=”تحلیل جلسات بانک مرکزی اروپا”]

 

بررسی تصمیمات افزایش 75 واحدی

 

بد نیست بدانید که سیاست فدرال رزرو مربوط به تاخیر است و این تاخیر نه تنها شامل افزایش قیمت فعلی می شود، بلکه انتظارات برای آینده را نیز شامل می شود.

نرخ تورم در دهه 1970 تنها با افزایش نرخ بهره کاهش یافت و یک رکود ویرانگر را آغاز کرد. پاول می خواهد از چنین موقعیتی اجتناب کند.

زمانی که رقم نهایی ماه ژوئن به 3.1 درصد کاهش یافت، رئیس فدرال رزرو خیالش راحت شد. می‌توانستیم شاهد عرضه اوایل جولای باشیم که به 2.8 درصد کاهش یافت.

در پایان، جدیدترین موضوع، سرمایه‌گذاران عصبی را که افزایش 100 واحدی را پیش‌بینی کرده بودند، خوشحال کرد.

آیا کاهش انتظارات تورمی به معنای پایان بدترین تورم است؟ این احتمالاً مهمترین سؤال برای پاول و واکنش بازار است. اگر پاسخ این سوال مثبت است، می توان بالاترین نرخ بهره را تعیین کرد که می تواند خبر خوبی برای سهامداران و طرفداران ارزهای دیجیتال باشد.

اما این خبر می تواند باعث کاهش قیمت دلار آمریکا شود.

 

[irp posts=”55085″ name=”یکسان شدن قیمت یورو و دلار بعد از دو دهه”]

 

https://donyaye-trade.com/news/fed-analysis-july-27

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.