بازگشت از شوک جنگ!

بازگشت از شوک جنگ!

روز گذشته بازار بیت کوین و بسیاری دیگر از بازارهای سرمایه ای تحت تاثیر شوک شروع جنگ میان روسیه و اوکراین با کاهش شدید قیمت ها رو به رو شد و با سقوطی نزدیک به ده درصدی به کانال 35 هزار دلار رسید. اما یک روز بعد از انتشار این خبر ظاهرا بازار به دنبال بازگشت به روال عادی خودش است. امروز صبح بازار با عبور از مرز 38 هزار دلاری و با افزایش بیش از ده درصدی نشان داد که می تواند از این بحران عبور کند.

 

[irp posts=”51966″ name=”منچسترسیتی در متاورس توپ می زند”]

 

به طور کلی در مورد رفتار بازار دو پیش بینی وجود دارد. پیش بینی اول این است که اساسا بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال و به طور کلی بازارهای سرمایه ای همواره در شرایط بحرانی گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب نمی شوند. از این رو سرمایه گذاران با شروع کاهش قیمت ها به نوعی اقدام به فرار از این بازارها می کنند. اما در این بین سرمایه گذاران و نهنگ ها دوست ندارند با ضرری هنگفت از بازار خارج شوند. از این رو با یک شوک مثبت سعی می کنند بازار را تهیج کنند و با بالا رفتن قیمت ها خودشان را از این بازار خارج کنند. این اتفاقی است که به نظر می رسد در مورد بازار ارزهای دیجیتال رخ می دهد.

 

[irp posts=”52016″ name=”اولین واکنش بازارها به حمله روسیه به اوکراین”]

 

درصد عمده ای از این بازار در اختیار نهنگ ها قرار دارد. حال به نظر می رسد این نهنگ ها توانسته باشند با ایجاد یک شوک هیجان کمی بازار را گرم کنند. اکنون باید منتظر ماند و دید که بازار بیت کوین می تواند خودش را به رقم های تاریخی گذشته خود برساند یا خیر؟

 

[irp posts=”51940″ name=”مشکلات قانونی بایننس”]

 

پیش بینی و سناریو دیگر این است که اساسا بیت کوین راه و مسیری جدا از سایر بازارها داشته باشد و به نوعی ثابت کرده است که می تواند مانند بازار سنتی طلا عمل کند. اما این سناریویی بسیار ضعیف است و نمی توان به آن اعتماد چندانی کرد.

منبع:
https://arzdigital.com/coins/bitcoin/

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.