ايلان ماسک، بزرگ ترين سهامدار توييتر

ایلان ماسک، بزرگ ترین سهامدار توییتر

روز گذشته مديرعامل توييتر پارک آگراوال در توييتي اعلام کرد که ايلان ماسک با در اختيار گرفتن بيش از 9 درصد سهام اين برنامه اجتماعي به عنوان عضوي از هيئت مديره شناخته مي شود. اين در حالي است که ايلان ماسک طي هفته هاي گذشته انتقادات نسبتا تندي به اين برنامه اجتماعي داشت.

 

[irp posts=”35152″ name=”آیا میلیارد معروف، ایلان ماسک، داج کوین را کنترل می‌کند؟”]

در آخرين انتقاد ايلان ماسک مسئله آزادي بيان و دموکراسي در توييتر مورد بحث قرار گرفت. در اين توييت ايلان ماسک با ايجاد يک نظر سنجي از کاربران خواست نظر خودشان را در باب آزادي بيان در توييتر بيان کنند. نتيجه نظر سنجي نشان مي داد که بيش از 70 درصد کاربران معتقد هستند که توييتر نمي تواند خودش را به عنوان يک رسانه آزاد و حامي آزادي بيان معرفي کنند.

 

[irp posts=”29576″ name=”ایلان ماسک بار دیگر قیمت بیت کوین را تغییر داد”]

بسياري پيش بيني مي کردند که هدف ايلان ماسک از ايجاد اين نظر سنجي و مخالفت صريح با توييتر ايجاد شبکه اجتماعي مجزا و جديد است. درست همان کاري که ترامپ انجام داد. اما روز گذشته ايلان ماسک همه را شگفت زده کرد. او با خريد 9 درصد از سهام توييتر تبديل به يکي از اصلي ترين سهامداران اين برنامه اجتماعي شد و امروز به عنوان يکي از اعضاي مهم هيئت مديره شناخته مي شود.
اين که فردي مانند ايلان ماسک در راس امور يک برنامه اجتماعي پر مخاطب قرار بگيرد مي تواند هيجان انگيز باشد. حال بايد منتظر ماند و ديد که آيا ايلان ماسک براي رفع مواردي که مورد انتقاد خودش بود اقدامي مي کند يا خير.

 

[irp posts=”48544″ name=”ایلان ماسک و داستان توئیت جدیدش!”]

نکته مهم ديگر اين است که ايلان ماسک از بزرگ ترين نهنگ هاي بازار ارزهاي ديجيتال نيز محسوب مي شود. همين مسئله کافي است تا بدانيم هدف اصلي ايلان ماسک از در اختيار گرفتن شبکه اجتماعي مهمي مانند توييتر چيست. احتمالا ايلان ماسک قصد دارد رفته رفته بازار ارزهاي ديجيتال را به مفهوم کاربردي در دنياي امروز نزديک تر کند. کاري که زاکربرگ هنوز نتوانسته آن را به طور کامل انجام دهد. از اين رو انتظار مي رود اتفاقات جذابي در راه باشد، به خصوص براي بازار ارزهاي ديجيتال!

 

منبع:

https://decrypt.co/96946/tesla-ceo-elon-musk-joins-twitter-board-taking-9-2-stake

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.