اولین واکنش بازارها به حمله روسیه به اوکراین

اولین واکنش بازارها به حمله روسیه به اوکراین

با حمله روسیه به اوکراین بازار ارزهای دیجیتال با کاهش شدید قیمت ها مواجه شده است. بیت کوین با سقوط نزدیک به ده درصدی در کانال 35 هزار دلار قرار گرفته است. شاخص بورس آمریکا نیز با سقوط 500 واحدی مواجه شده است.

[irp posts=”51966″ name=”منچسترسیتی در متاورس توپ می زند”]

با تشدید تنش ها میان روسیه و اوکراین و شروع حمله روسیه به اوکراین بازارهای اقتصادی و سرمایه ای دستخوش تغییرات مهمی شده اند. اگر بخواهیم از منظر اقتصادی به این جنگ نگاه کنیم متوجه می شویم که اساسا بازار نفت و گاز مهمترین هدف و ابزار این قدرت نمایی محسوب می شود. پیش بینی می شود طی روزهای آینده نفت به قیمت های بالایی صعود کند. اما نکته مهم تر بازار سرمایه ای طلاست.

 

[irp posts=”51940″ name=”مشکلات قانونی بایننس”]

طلا به عنوان سنتی ترین بازار سرمایه ای جهان همواره در شرایط بحرانی و رکود اقتصادی به عنوان یک بازار مطمئن عمل کرده و محل پذیرش بسیاری از سرمایه های ترسیده و فرار کرده محسوب می شود. در شرایط کنونی که بیت کوین و سایر بازارها دچار سقوط شدید قیمتی شده اند، طلا و انس با افزایش 2 درصدی به بالاترین قیمت طی 8 ماه گذشته خود رسیده است.

 

[irp posts=”51931″ name=”اوکراین هم به جمع حامیان ارزهای دیجیتال پیوست”]

 

آینده مبهم تنش ها میان روسیه و اوکراین یا بهتر بیان کنیم با ادامه تنش ها میان روسیه و غرب و مبهم بودن آینده این جنگ به نظر می رسد شاهد فرار سرمایه گذاران از بازارهای سرمایه ای مانند ارزهای دیجیتال و بورس آمریکا و فارکس خواهیم بود. اگر پایه کشورهای عضو ناتو به جنگ باز شود و یا آمریکا بخواهد اقدامی علیه روسیه انجام دهد به نظر می رسد اروپا و به طور کلی جهان وارد مرحله ای جدید از جنگ سرد خواهد شد. همین احتمالات باعث می شود طلا به عنوان بهترین محل سرمایه گذاری محسوب شود. بر این اساس احتمالا طی روزهای آینده شاهد افزایش قیمتی قابل توجهی در بازار طلا و سکه ایران نیز خواهیم بود.

منبع:
https://news.bitcoin.com/geopolitical-risk-and-ukraine-worries-shake-equities-cryptocurrencies-gold-soars-higher/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.