اوراق بدهی در بورس چیست؟ از اوراق بدهی چه می‌دانید؟

اوراق بدهی در بورس چیست

در بازار سرمایه بورس و اوراق بهادار ایران، همان‌طور که احتمالاً شما هم می‌دانید، کالاهای خاص و برخی از اوراق بهادار مورد معامله قرار می‌گیرد! یکی از طرفین فروشنده و طرف دیگر خریدار است، به صورتی که در این زمینه لازم است که حتماً شما به‌عنوان یک‌طرف خریدار یا فروشنده فعالیت داشته باشید.

جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین انواع بازار سرمایه اوراق بهادار، اوراق بدهی است، اما اوراق بدهی چیست؟ بهترین اوراق بدهی در بورس کدم‌اند؟
اگر شما هم به دنبال جواب این سؤال‌ها هستید، کافی است امروز تا انتهای این مقاله همراه ما باشید! امروز تمام سعی خود را می‌کنیم که کامل‌ترین جواب‌های این سؤال‌ها را برای شما آماده و کمک کنیم که خودتان به‌عنوان یکی از افراد ماهر در زمان شناسایی اوراق بدهی در بورس فعالیت خود را آغاز کنید. آیا آماده هستید؟

بهترین اوراق بدهی بورس
اوراق بدهی چیست – انواع اوراق بدهی

انواع اوراق بهادار در بورس را بهتر بشناسید!

همان‌طور که احتمالاً شما هم بارها شنیده‌اید، انواع بازار بورس اوراق بهادار وجود دارند که باید آن‌ها را شناسایی کرد! انواع اوراقی که کاملاً جدید هستند و باید بر اساس یکسری ویژگی‌های خاص آن‌ها را مورد معامله قرارداد! در این زمینه شما باید بهترین روش ورود و سرمایه‌گذاری در بورس ایران را ابتدا یاد گرفته و بررسی کنید سپس به دنبال این اوراق قرضه یا بدهی بروید.(پیشنهاد میکنم مقاله پول هوشمند در بورس و  بایننس چیست و سود مرکب را هم مطالعه کنید)

برای این‌که از بحث اصلی دور نشویم، بهتر است که تمامی انواع اوراق بهادار موجود در بازار بورس ایران را باهم بررسی کنیم! این اوراق به ترتیب عبارت‌اند از:

• اوراق بدهی یا اوراق قرضه
• اوراق حقوق صاحبان سهم
• ابزارهای مشتقه

در حال حاضر در بازارهای سرمایه تمامی این انواع حقوق مورد معامله قرار می‌گیرند و به فروشنده و خریدار داده می‌شوند! در این زمینه شرکت بورس اوراق بهادار ایران، سعی می‌کند که با نظارت صحیح بر روند اجرای بازار، قیمت‌گذاری‌ها و … سعی کند که سود حاصل از این پروژه‌ها را بررسی کند و بهترین روش‌ها را به افرادی که به دنبال کسب درآمد از این راه هستند، پیشنهاد کند، اما اوراق بدهی در بورس چیست؟ چرا باید به اوراق بدهی در بورس ایران توجه کنیم؟ بهترین اوراق بدهی بورس کدام‌اند؟

[irp posts=”18888″ name=”محاسبه کارمزد بورس، کارمزد خرید سهام و بورس چقدر است؟”]

اوراق بدهی در بورس چیست؟

اوراق بدهی همان‌طور که در مبحث بالایی اشاره کردیم از انواع اوراق بهاداری است که در بازار سرمایه یافت می‌شود و مورد معامله قرار می‌گیرد. در این بازار شما باید، به صورتی نوین، انواع اوراق بدهی، انواع اوراق قرضه و … را بشناسید. در این رابطه به‌عنوان‌مثال، لازم است که بدانید، اوراق بدهی یا قرضه نوعی از ابزارهای مالی هستند که توسط شرکت‌های صادرکننده آن‌ها، تضمین می‌شوند و در قبال مبلغی که از خریدار دریافت می‌کنند، ضمانت می‌کنند که هزینه‌ای در آینده را پرداخت کنند.(در ادامه مقاله تضمین سرمایه‌ گذاری در بورس را بخوانید)

شرکت‌های صادرکننده، باید این تعهد و تضمین را ارائه کنند که پس از پایان زمان مشخص و فرارسیدن سررسید، حتماً اصل مبلغ پرداختی را به خریدار بازگردانند و سود و بهای تعیین‌شده را هم بپردازند. در اینجا نکته مهمی که وجود دارد که معمولاً توسط مردم به آن توجه نمی‌شود و آن این است که در این اوراق بهادار، صاحب سهام هیچ‌گونه مالکیتی در شرکت‌هایی که اوراق قرضه آن‌ها را خریداری می‌کند، ندارد!

برای این‌که بهتر متوجه این موضوع شوید، بگذارید برای شما یک مثال در دنیای واقعی بزنیم تا مفهوم اوراق بدهی در بورس را بهتر درک کنید و بدانید که اوراق بدهی بورس چیست و چرا شرکت‌ها به داشتن آن‌ها علاقه نشان می‌دهند!(پیشنهاد میکنم مقاله مفهوم لات lot راهم مطالعه نمایید)

فرض کنید که شما صاحب یک شرکت هستید و قصد دارید که وارد بازارهای جدید شوید و یا فعالیت خود را به طرز عجیب‌وغریبی گسترش دهید. در این زمینه لازم است که شما ابتدا اقدام به تأمین منابع مالی برای گسترش فعالیت‌های خود کنید. شاید می‌پرسید که چطور باید این کار را انجام دهد؟ آیا باید به‌جای این‌که از وام‌های دولتی استفاده کنم، سهام شرکت خود را به مردم عادی بفروشم؟ آیا روشی وجود دارد که بدون دادن اختیارات کسب‌وکارم، قادر باشم که سرمایه موردنیاز خود را تأمین کنم؟

[irp posts=”19351″ name=”شاخص بورس چیست؟ از نمودار شاخص بورس چه می‌دانید؟”]

اوراق بدهی در بورس
نحوه خرید اوراق بدهی

در اینجاست که بحث اوراق بدهی مطرح می‌شود! اوراقی که شما می‌توانید به فروشندگان ارائه کنید و به آن‌ها بگویید که در سررسیده‌ای مشخص نه‌تنها اصل پولشان را برمی‌گردانید بلکه به‌مرور به آن‌ها سود هم می‌دهید، اما آن‌ها نمی‌توانند هیچ ادعای مالکیتی در پروژه‌های فعلی و جدید شما داشته باشند.(در ادامه مقاله مقایسه کارگزاری مفید و آگاه را هم بخوانید)

نتیجه‌گیری: آیا باید اوراق بدهی در بورس را خریداری کنم؟

حالا که متوجه مفهوم کلی اوراق قرضه شدید و دانستید که اوراق بدهی در بورس چیست، نوبت آن رسیده که تصمیم بگیرید که آیا شما هم باید اقدام به خرید اوراق بدهی کنید یا خیر؟ آیا این اوراق می‌توانند پرسود باشند؟ در این زمینه می‌توانید با کمک گرفتن از افراد فوق حرفه‌ای درزمینه بورس، سعی کنید که بهترین بازدهی را برای منابع مالی خود ایجاد کنید..(حتما مقاله سبد سهام را هم مطالعه کنید)

در این زمینه نظر شما چیست؟ چه اطلاعات دیگری راجع به این اوراق دارید؟ شما می‌توانید در بخش نظرات، تجربیات، سؤالات و … خود را با ما و دیگر افرادی که به دنبال کسب سود و سرمایه هستند به اشتراک بگذارید.

برای کسب اطلاع بیشتر در مورد سازمان بورس ایران و بورس اوراق بهادار تهران کلیک کنید.

[irp posts=”19369″ name=”بهترین کارگزاری بورس در ایران | معرفی 15 کارگزاری برتر بورس ایران”]

 

در صورتی که میخواهید درباره صندوق های سرمایه گذاری اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما این مقاله را بخوانید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
زهرا
2 سال قبل

میشه بفرمایید اوراق بدهی چیست

ممنون از مقاله خوبتون

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  زهرا

اگر بخواییم یک تعریف کلی از اوراق بدهی چیست بگیم، این میشه که انواع اوراق بهاداری است که در بازار سرمایه یافت و مورد معامله قرار می‌گیرد.
درود بر شما

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  زهرا

اگر بخواییم یک تعریف کلی از اوراق بدهی چیست بگیم، این میشه که انواع اوراق بهاداری است که در بازار سرمایه یافت و مورد معامله قرار می‌گیرد.
موفق باشید

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.