از اصول اولیه بیت کوین چه میدانید؟ آشنایی با 7 حقیقت در مورد بیت کوین

اصول اولیه بیت کوین

امروز دیگر سرمایه‌گذاری یک راهکار خوب برای رسیدن به موفقیت نیست، بلکه یک نیاز اساسی است. ازاین‌روست که بسیاری از ما به دنبال کشف بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری هستیم. به‌طور سنتی ابزارهایی مانند ارز، طلا، مسکن و بورس معمولاً جزو اولین انتخاب‌های سرمایه‌گذاران بوده‌اند؛ اما امروز ما نام بازار دیگری به نام بازار ارز دیجیتال را نیز در کنار این‌ها می‌شنویم. بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال چندان جذاب شده است که بسیاری دوست دارند اصول اولیه بیت کوین را سریع بدانند و وارد این بازار شوند.

یکی از اصول اولیه بیت کوین این است که بازار کاملاً تازه و نوپا هست. همین اصول اولیه بیت کوین باعث شده است که سرمایه‌گذاران نگاه بلندمدت به آن داشته باشند. همه سرمایه‌گذارهای حرفه‌ای به‌خوبی می‌دانند که اگر بیت کوین سال‌های دیگر حضورداشته باشد، مسلماً قیمتی چند ده برابری قیمت امروز را خواهد داشت؛ اما چرا؟ پاسخ این سؤال را می‌توانیم در مقاله امروز و لابه‌لای اصول اولیه بیت کوین پیدا کنید. با ما همراه باشید.

اصول اولیه بیت کوین چه چیزهایی هستند؟

1. نوپا بودن بازار از اصول اولیه بیت کوین

همان‌طور که در بالاتر گفتیم، نوپا بودن بازار را می‌توان از اولین اصول اولیه بیت کوین دانست. درواقع بیت کوین در سال 2008 رسماً به دنیا عرضه شد اما در آن سال‌ها نه‌تنها استقبالی از آن نشد، بلکه کاملاً هم از حضور آن در مجامع مختلف جلوگیری به عمل آمد. در آن سال‌ها بسیاری از اقتصاددان‌ها معتقد بودند که قدرت گرفتن بیت کوین یعنی حذف نظام پولی و مالی که قرن‌هاست پایه‌گذاری شده است. با توجه به اتفاقات چند سال گذشته به نظر می‌رسید که پیش‌بینی آن‌ها درست از آب درآمدهاست و کم‌کم باید شاهد تغییرات اساسی و بنیادی در نظام پولی و بانکی باشیم.

مسئله مهمی که در مورد اولین اصول اولیه بیت کوین باید گفت این است که در سال‌های ابتدایی حضور بیت کوین عملاً قیمت آن بسیار نازل و پایین بود و کمتر کسی حاضر می‌شد بر روی این بازار سرمایه‌گذاری کند. این موضوع سال‌ها ادامه‌دار شد و عملاً می‌توان گفت که بازار اصلی ارزهای دیجیتال و بیت کوین از سال 2018 موردتوجه قرار گرفت.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که در سال 2010 یک فرد با پرداخت 10 هزار بیت کوین، دو پیتزای پپرونی سفارش دارد! این دو پیتزا را شاید بتوان گران‌ترین غذای جهان بنامیم!

[irp posts=”21540″ name=”آموزش تبدیل بیت کوین به ریال، چگونه بیت کوین خود را تبدیل کنیم؟”]

اصول اولیه بیت کوین، غیرقابل لمس
آیا استخراج بیت کوین قانونی است

2. اصول اولیه بیت کوین، غیرقابل لمس

از مهم‌ترین اصول اولیه بیت کوین و تفاوت آن نسبت به سایر ارزهای موجود در جهان این است که عملاً شما بیت کوین را نمی‌توانید به‌صورت فیزیکی لمس کنید. در کلام ساده‌تر از اصول اولیه بیت کوین ماهیت رمزنگارانه آن است. درواقع شما با خریدوفروش بیت کوین در حال خریدوفروش کد رمز یکتا و هش هستید. این کد رمز چیزی نیست که بتوانید آن را در دست بگیرید و مانند ارزهای رایج با آن برخورد کنید.

اصول اولیه بیت کوین، استخراج بیت کوین
آموزش اولیه بیت کوین – آشنایی با بیت کوین

3. اصول اولیه بیت کوین، استخراج بیت کوین چگونه است؟

از اصول اولیه بیت کوین که بسیار می‌تواند جالب و مهیج باشد این موضوع است که بیت کوین توسط هیچ گروه یا فرد خاصی ساخته یا تولید نمی‌شود. بلکه این طلای الکترونیکی توسط خود سیستم و کاربران سیستم از دل خود سیستم استخراج می‌شود. به این سیستم بلاک چین یا زنجیره‌ای از بلوک‌ها گفته می‌شود. این بلوک‌ها می‌تواند حامل هر چیزی باشد که در حال حاضر بیشترین استفاده از بلاک چین توسط بیت کوین صورت می‌گیرد. همچنین اگر شما میخواهید با کاربرد بلاک چین در اموزش آشنا شوید توصیه میکنم این مقاله را بخوانید.

مفهوم استخراج بیت کوین به‌عنوان اصول اولیه بیت کوین تبدیل به یکی از کسب‌وکارهای دوست‌داشتنی در دنیا شده است. چراکه شما با در اختیار گذاشتن سخت‌افزار سیستم خود در خدمت بلاک چین باعث می‌شوید که بخشی از یک کد جدید بیت کوین ساخته شود و همچنین تراکنش‌هایی که صورت می‌گیرد تائید شود. از طرفی سیستم به‌پاس این خدمت شما بیت کوین استخراج‌شده را بین کسانی که در این معدن‌کاوی (ماینینگ) حضور داشتن تقسیم می‌کند. پس عملاً بدون این‌که شما کاری انجام داده باشید می‌توانید درآمد خوبی به دست بیاورید. این را می‌توان یکی از اصول اولیه بیت کوین که بسیار شیرین و دل‌چسب است دانست!

روش بیت‌کوین ماینینگ روی گوشی تلفن همراه را در این مقاله توضیح داده ایم.

تعداد بیت کوین‌های استخراج‌شده
عرضه اولیه بیت کوین

4. اصول اولیه بیت کوین، غیرقابل ردگیری

همان‌طور که در بالاتر گفتیم بیت کوین بر اساس استخراج کد هش توسط کاربران سیستم ساخته‌وپرداخته می‌شود. این کد در دل بلوکی از اطلاعات قرار می‌گیرد که توسط همان کاربران ساخته‌شده است؛ بنابراین عملاً هرکسی بخواهد به این بلوک‌ها دسترسی داشته باشد باید تمام بلوک‌های بعدی و قبلی را خودش بسازد تا بتواند آن را معتبر جلوه دهد؛ اما این عملاً ممکن نیست، مگر این‌که بتواند بیش از نیمی از بلاک چین را در اختیار داشته باشد.

این را می‌توان اصول اولیه بیت کوین در مسئله امنیت دانست. غیرقابل ره‌گیری بودن و همچنین غیرقابل دسترسی به اطلاعات بیت کوین و داشتن امنیت بالا از مهم‌ترین اصول اولیه بیت کوین است.

اصول اولیه بیت کوین

5. اصول اولیه بیت کوین، تعداد بیت کوین های استخراج شده

احتمالاً برایتان جالب باشد که بدانید طبق الگوریتم استخراج و اصول اولیه بیت کوین تنها و تنها 21 میلیون بیت کوین می‌توانیم داشته باشیم. طبق همین اصول اولیه بیت کوین و قوانین استخراج این عدد در سال 2040 تکمیل می‌شود و عملاً آخرین بیت کوین دنیا نیز استخراج می‌شود؛ اما مسئله جالب‌تر این است که تعداد بیت کوین های استخراج شده تاکنون حدود 19.5 میلیون بوده است؛ یعنی نهایتاً 1 و نیم میلیون بیت کوین برای 20 سال آینده قرار است استخراج شود.

این موضوع ما را به یکی دیگر از مفاهیم مهم و اصول اولیه بیت کوین می‌رساند. مسئله‌ای به نام افزایش سختی استخراج شد. در سال‌های ابتدایی حضور بیت کوین هر فرد با هر نوع سیستمی می‌توانست ده ها بیت کوین استخراج کند اما با گسترش شبکه بلاک چین و افزایش کاربران و هم‌چین با به‌کارگیری افزایش سختی که هر چهار سال اتفاق می‌افتد رفته‌رفته استخراج بیت کوین سخت و سخت‌تر شد. در کلام ساده‌تر هر چهار سال امکان استخراج بیت کوین به نصف تقلیل پیدا کرد. این موضوع تا سال 2040 ادامه‌دار خواهد بود. این را می‌توان از اصول اولیه بیت کوین مهم برای ماینرها دانست.

 

[irp posts=”29576″ name=”ایلان ماسک بار دیگر قیمت بیت کوین را تغییر داد”]

 

اصول اولیه بیت کوین، ارزش نیمی از بازار ارزهای دیجیتال

6. اصول اولیه بیت کوین، ارزش نیمی از بازار ارزهای دیجیتال

برای یک سرمایه‌گذار اهمیت دارد که بداند در هر بازار سهم‌های سنگین و تأثیرگذار چه سهم‌ها یا چه کالاهایی است. در بازار ارزهای دیجیتال بیش از نیمی از ارزش بازار برای بیت کوین است؛ بنابراین طبق این اصول اولیه بیت کوین شما اگر بخواهید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری موفق داشته باشید به نظر باید در بیت کوین نیز حضورداشته باشید.

چراکه هر اتفاقی اگر قرار است در این بازار رخ بدهد ابتدا در بیت کوین خودش را نشان می‌دهد و سپس تأثیرش را در تناوب در بازار می‌گذارد؛ بنابراین می‌توانیم به‌سادگی بگوییم که بیت کوین یعنی بازار ارزهای دیجیتال و بازار ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین و این یکی از مهم‌ترین اصول اولیه بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال است.

اصول اولیه بیت کوین

7. اصول اولیه بیت کوین، ارزش واقعی بیت کوین چیست؟

بسیاری می‌خواهند بدانند که بر اساس اصول اولیه بیت کوین و بنیاد بیت کوین چه قیمت‌گذاری را می‌توانیم برای آن در نظر بگیریم. این طلای الکترونیکی در ابتدای سال 2021 میلادی توانست به رقم‌های حیرت‌انگیز 50 هزار دلاری برسد؛ بنابراین عملاً یک عدد بیت کوین برابر با یک کیلو طلای 24 عیار شد. این اولین بار در تاریخ نظام پولی و مالی است که در یک بازار ارزش یک‌چیز به ارزش طلا می‌رسد و حتی آن را رد می‌کند.

همین موضوع باعث شد که به این سؤال فکر کنیم، آیا واقعاً بر اساس اصول اولیه بیت کوین ارزش بیت کوین را می‌توان باارزش طلا مقایسه کرد و آن‌ها را برابر دانست؟ واقعیت امر این است که بر اساس نوپا بودن بازار و استقبال تازه و جدید سرمایه‌گذاران و حضور سرمایه‌گذاران عمده در این بازار می‌توان این نتیجه را گرفت که ارزش بیت کوین می‌تواند خودش را در رقم‌های بالاتری تثبیت کند. از طرف دیگر هنوز بسیاری از بخش‌های بازارهای جهانی خودشان را با بیت کوین تطبیق نداده‌اند و تنها چند فروشگاه بزرگ اینترنتی مانند آمازون و چند تولیدکننده بزرگ و مطرح مانند تسلا محصولات خودشان را با بیت کوین به مشتریان خود عرضه کرده‌اند.

اگر این عرضه و تقاضا در بازار به‌واسطه بیت کوین صورت بگیرد عملاً می‌توان بیت کوین را به یکی از باارزش‌ترین‌های جهان تبدیل کند و رقم آن احتمالاً در سال‌های بعدی در قله‌های چند صد هزار دلاری خواهد بود. البته اگر بیت کوین بتواند این مراحل را عبور کند. تازه بودن و نوپا بودن بیت کوین مهم‌ترین عامل و اصول اولیه بیت کوین است که نمی‌گذارد نظر قطعی در مورد آن صادر کنیم.

اصول اولیه بیت کوین

پایان سخن از اصول اولیه بیت کوین

ما در این مقاله سعی کردیم به‌صورت کلی و اجمالی اصول اولیه بیت کوین را بیان کنیم. بیت کوین بازار تازه و نوپایی است و هنوز می‌تواند در سال‌های آتی به این اصول اولیه بیت کوین اضافه کند. به‌هرحال بسیاری از اقتصاددان‌ها به بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال امیدوار هستند و برخی دیگر مانند بیل گیتس چندان دل‌خوشی از بیت کوین ندارند.

به‌هرحال آن چیزی که بلاک چین و اصول اولیه بیت کوین برای ما به همراه داشت باعث شد که پروتکل‌های اداری زیر سؤال برود و عملاً نقل‌وانتقال ثروت بدون حضور دولت‌ها و حکومت‌ها شکل بگیرد. همین موضوع باعث شده است بسیاری بیت کوین را آینده دنیا بدانند، چراکه چیزی که مردم آن را استفاده کنند هیچ‌گاه از بین نمی‌رود.

پس در نظر داشته باشید از مهم‌ترین اصول اولیه بیت کوین این است که این ارز در حال معامله و ردوبدل شدن است. از طرفی این استفاده هرروز در حال گسترده شدن است. پس به نظر بعید می‌آید که بیت کوین به این زودی‌ها بخواهد دست از دنیای اقتصاد بردارد. مگر این‌که معجزه‌ای رخ بدهد!

استاد بوربور تحلیل بنیادین بیت کوین را برای شما قرار داده اند،شما با مراجعه به این برنامه میتوانید از اطلاعات و تحلیل های ایشان بهره ببرید و همچنین برای پاسخ به سوال آیا بیت کوین قانونی است ؟ به این مقاله مراجعه نمایید.
برای مقایسه بیت کوین و اتریوم میداس سرمایه مقاله ای تهیه کرده که با مطالعه ی آن میتوانید اطلاعات خوبی کسب نمایید، پس حتما به آن سری بزنید 🙂

[irp posts=”24998″ name=”استخراج اتریوم پرسودتر از بیت کوین است”]

و در آخر اگر میخواهید بدانید هر واحد بیت کوین چقدر است و وایت پیپر چیست این مقاله را بخوانید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.