اتریوم 100 برابر مقیاس‌پذیرتر می‌شود

اتر یوم 100 برابر مقیاس‌پذیرتر می‌شود

ویتالیک بوترین که خالق اتر یوم به‌حساب می‌آید در آخرین صحبت‌های خود اعلام کرده است که تا پایان توسعه شاردینگ، شبکه‌ی اتر یوم برای دسته‌بندی تراکنش‌ها از زنجیره‌های جانبی استفاده خواهد کرد که می‌تواند مشکل مقیاس‌پذیری را تا حد قابل‌ملاحظه‌ای برطرف کند. طبق گزارش کوین تلگراف، خالق اتر یوم با حاضر شدن در پادکست تیم فریس اعلام کرد که شبکه این رمز ارز در حال بهبود و افزایش مقیاس‌پذیری است به‌طوری‌که پس‌ازاین به‌روزرسانی، اتر یوم تا 100 برابر مقیاس‌پذیرتر خواهد شد.

 

[irp posts=”25015″ name=”اتریوم برای پولدارهاست اما به‌زودی این ارز دچار مشکل می‌شود!”]

 

وی در بخشی از حرف‌های خود اشاره کرد که توسعه‌دهندگان در حال تلاش برای تلفیق اتر یوم 2 و اتر یوم هستند. همچنین بوترین گفت مطمئن است که تا توسعه و تکمیل شاردینگ، راهکار لایه دوم می‌توانند مشکلات را برطرف کنند. او در ادامه گفت:

قابلیت دسته‌بندی تراکنش‌ها به‌زودی در اتر یوم اجرا می‌شوند. کاملاً مطمئنیم آن زمانی که مقیاس‌پذیری بیشتری نیازمان شود، مدت‌هاست که کار [توسعه] شاردینگ تمام‌شده است.

درباره راهکار لایه دوم چه می‌دانیم؟

توسعه‌دهندگان اتر یوم تصمیم گرفته‌اند که از دسته‌بندی تراکنش‌ها به‌عنوان یک راهکار لایه دوم استفاده کنند. در این روش، تراکنش‌ها را در یک زنجیره ی جانبی مشخص پردازش می‌کنند و سپس در همان زنجیره ذخیره می‌شود. با تکمیل یک دسته (شامل چند تراکنش) به شبکه اصلی اتر یوم ارسال می‌شود. درصورتی‌که اخبار هفته‌های گذشته را پیگیری نکرده‌اید، خوب است بدانید که شبکه‌ی اتر یوم بسیار شلوغ شده بود و درنتیجه‌ی آن به علت پر شدن پهنای باند، کارمزد تراکنش‌ها بسیار بالا رفته و همچنین سرعت بسیار پایین آمده بود. درنتیجه‌ی این مشکلات، بسیاری از کاربران ابراز نارضایتی کرده بودند و حتی تعدادی از افراد و سرمایه‌گذاران مشهور در این رابطه اظهارنظر کردند.

به عقیده‌ی بوترین، اجرای این راه‌حل تا 100 برابر بازدهی تراکنش‌ها بالا می‌رود و در این رابطه گفت:
باید به یادداشت که اگر قابلیت دسته‌بندی داشته باشید ولی شاردینگ نداشته باشید، همچنان مقیاس‌پذیری شما ۱۰۰ برابر بیشتر می‌شود. همچنان این قابلیت را به بلاک چین می‌دهید که بین 1000 تا 4000 تراکنش در ثانیه تأیید کند. این میزان به پیچیدگی تراکنش‌ها بستگی دارد.

[irp posts=”34084″ name=”اتریوم به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد”]

 

خالق اتر یوم می‌گوید تا یک ماه دیگر قابلیت دسته‌بندی برای ماشین مجازی اتر یوم ارائه می‌شود. وی همچنین نوید دسته‌بندی تراکنش‌ها توسط آربیتروم را نیز داد. درباره این پروژه خوب است بدانید که گفته می‌شود پروژه‌های بزرگ دیفای مانند سینتتیکس، آوی و نسخه جدید یونی سواپ دسته‌بندی تراکنش‌ها را اضافه می‌کنند.

ویتالیک بوترین در ادامه‌ی صحبت خود گفت:

انواع ساده‌تر قابلیت دسته‌بندی هم بودند که فقط قابلیت پردازش تراکنش‌های ساده دارایی‌ها را داشتند؛ مثل لوپرینگ (Loopring) و زی‌کی‌سینک (zkSync). این نمونه‌ها یک سال است که فعالیتی باثبات دارند؛ پس قابلیت دسته‌بندی تراکنش‌ها فقط روی کاغذ نیست. تقریباً یک سال است که این قابلیت‌ها برای تعداد کمی از کاربران به‌عنوان یک راهکار اجرایی مقیاس‌پذیری عملیاتی شده‌اند.

به نظر می‌رسد اتر یوم برای آن‌که بتواند در آینده همچنان توان رقابت با دیگر رمز ارزها را داشته باشد، در حال بهبود مشکلات شبکه‌ی خودش است و این کار می‌تواند تا حد زیادی اعتماد کاربران و سرمایه‌گذاران را جلب کند.

 

[irp posts=”20641″ name=”اتریوم چیست؟استخراج و فروش اتریوم در 5 دقیقه”]

 

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات درباره قوانین ارز دیجیتال در ایران و ثبت نام بیت کوین رایگان هستید،توصیه میکنم حتما این مقاله ی کامل را بخوانید 🙂

 

لینک منبع: https://arzdigital.com/solution-to-scale-ethereum-100x-is-imminent/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.