اتریوم جای بیت کوین را می گیرد؟

اتریوم جای بیت کوین را می گیرد؟

سلطه بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال طی سال گذشته به پایین ترین حد خود رسیده است. این در حالی است که اتریوم توانسته تسلط خود در بازار را افزایش دهد. حال این سوال مطرح است که آیا اتریوم می توان تسلط بیت کوین در بازار را از بین ببرد؟

 

[irp posts=”50811″ name=”دوج کوین و اتریوم مورد توجه ترین ارزها در سال گذشته”]

قبل از شروع سال 2021 میلادی تسلط بیت کوین بر بازار نزدیک به 70 درصد بود. اما در انتهای سال جاری – 2021 – شاهد این هستیم که تسلط بیت کوین به حدود 33 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده است. در سال 2018 نیز بیت کوین این اتفاق را تجربه کرد و با کمترین درصد تسلط ممکن به مسیر ادامه داد.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که در سال 2018 اتریوم به عنوان رقیب اصلی بیت کوین مطرح نبود و تسلط چندانی در بازار نداشت. اما امروز تسلط اتریوم در بازار بیش از 20 درصد است. بنابراین فاصله بین تسلط بیت کوین و اتریوم چیزی حدود 10 درصد است. این فصاله نسبتا کم می تواند در ادامه برای بیت کوین دردسر ساز شود.

 

[irp posts=”50786″ name=”هند، در نقش مخالف ارزهای دیجیتال”]

علت اصلی این موضوع را می توان عدم توانایی بیت کوین در اثبات کارایی و توجه سرمایه گذاران به میم کوین ها و آلت کوین ها ایجاد شده بر روی شبکه اتریوم است. با توجه به این که آینده دنیا در اختیار برنامه هایی مانند متاورس و … است به نظر می رسد بسیاری از سرمایه گذاران به آینده میم کوین ها و آلت کوین های طراحی شده در شبکه اتریوم امیدوار شده اند.

 

[irp posts=”50756″ name=”کودتا علیه بیت کوین!”]

 

از این رو این موضوع باعث افزایش کارایی اتریوم و در نهایت افزایش ارزش آن شده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این مسئله در نهایت باعث جا به جایی مهمترین ارز دیجیتال جهان می شود یا خیر؟ آیا بیت کوین بعد از سال ها برای اولین بار رده اول بازار را از دست خواهد داد؟

منبع:
https://u.today/bitcoin-market-value-share-drops-to-2018-low-ethereum-gains-higher-ground

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.