متاورس چیست ؟ همه چیز درباره متاورس و زندگی در فضای مجازی

آشنایی با جهان دیجیتال

آشنایی با متاورس یعنی آشنایی با دنیای جدیدی که تنها در فیلم های تخیلی نمونه هایی از آن را می توانستیم ببینیم. مارک زاکربرگ مالک شرکت فیسبوک که پلتفرم های واتساپ و اینستاگرام را نیز در اختیار دارد از تابستان امسال اعلام کرد که به دنبال خلق تجربه ای جدید در فضای مجازی است. او در هفته گذشته با تغییر نام ” فیسبوک ” به ” متا ” عملا شروع فناوری متاورس یا همان Metaverse را کلید زد. حالا میخواییم بدونیم متاورس چیه و قراره یکسری تحقیق در مورد متاورس انجام دهیم و برای شما بازگو کنیم که بدانیم با چه چیز رو به رو شویم؟

 

همه چیز در مورد متاورس، از تخیل تا واقعیت

 

احتمالا تا کنون فیلم های علمی – تخیلی را دیده باشید. یک پایه اساسی این فیلم ها فناوری های جالب و عجیب است که باعث می شود که عملا جذابیت فیلم چند برابر شود. فناوری هایی که عمدتا بر پایه تکنولوژی های کامپیوتری و مجازی سوار است و باعث می شود کارها سریع تر، ساده تر و دقیق تر انجام شود. به نظر می رسد قرار است در آینده ای نه چندان دور این خیال بشریت را به چشم ببینیم و به آن وابسته شویم.

در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که دنیا سریع تر از چیزی که تصور می کنیم در حال تغییر است و ما دقیقا در دل این تغییرات زندگی می کنیم.
چه کسی در ابتدای مسیر ارزهای دیجیتال و شنیدن نام بیت کوین در ابتدای کار باور می کرد که روزی این احتمال وجود دارد که بیت کوین جای تمامی ارزها را بگیرد و دولت ها بخواهند با آن مقابله کنند؟!

مسئله تکنولوژی دقیقا همین است. این بار زاکربرگ سعی کرده به یکی از تصورات و خیالات بشر رنگ واقعیت بپوشاند. خیالاتی که عملا باور کردن آن چندان کار ساده ای نیست. در واقع به نظر می رسد قرار است طی سال های آینده با مفاهیمی رو به رو شویم که دنیا را به طور کامل تغییر دهد عملا مفاهیمی مانند زمان و مکان و … را از بین ببرد. در ادامه بیشتر از باب آشنایی با متاورس صحبت خواهیم و بیشتر ویژگی های معرفی شده از این تکنولوژی را بیان می کنیم.

 

متاورس چیست ؟ همه چیز درباره زندگی در فضای مجازی
ارز متاورس – Metaverse

آشنایی با متاورس یعنی آشنایی با جهان دیجیتال

 

مارک زاکربرگ در روز جهانی اینترنت ( 29 اکتبر ) فیلمی کوتاه از ویژگی های متاورس منتشر کرد. قبل از این که بخواهیم به ویژگی های گفته شده از متاورس در این فیلم اشاره کنیم. بهتر است کمی از دید کلی به این ماجرا نگاه کنیم.

نکته بسیار مهمی که در این جا وجود دارد آشنایی با جهان دیجیتال است. در واقع با وجود این که به نظر می رسد عصر امروز، عصر دیجیتال و وسایل دیجیتالی است. اما این تصور در برابر آن چیزی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد کمی خنده دار است. در واقع این تصویر شبیه به این است که مردمان دوره اسب و درشکه معتقد بودند که در دوره سرعت زندگی می کردند!!

در واقع تکنولوژی هنوز شروع نشده و ما هیچ چیز از دنیای بزرگ آن نمی دانیم. ارزهای دیجیتال شاید اولین قدم واقعی برای جدا شدن از دنیای گذشته و رفتن درون دنیای جدید تکنولوژِ محسوب شود. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، ما هنوز وارد جهان دیجیتال نشده ایم.

ما هنوز به شکل سنتی زندگی می کنیم و جالب اینجاست که حضور چند ساعته در صفحات مجازی و خرید اینترنتی را تمام آن چیزی می دانیم که در دنیای جهان دیجیتال وجود دارد. اما دنیای دیجیتالی چیزی بسیار فراتر از این است.

 

[irp posts=”24699″ name=”آخرین اخبار بیت‌کوین: این ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری طلا خریداری می‌کند!”]

 

دنیای دیجیتال می تواند تمام زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد و همه چیز ما شود. در واقع زمانی می توانیم ادعا کنیم که در عصر دیجیتال زندگی می کنیم که عملا در ابزارهای دیجیتال ی غرق شویم و آن ها زندگی ما را بسازند. این که ما بخواهیم بین زندگی واقعی و مجازی تفاوت قائل شویم و برای هر کدام برنامه ریزی کنیم نشان می دهد که ما هنوز در دنیای سنتی و واقعی خودمان زندگی می کنیم. دنیایی که قرار است به واسطه متاورس تغییر کند.

در واقع Metaverse چیزی نزدیک به دنیای بلاکچین است. متاورس یک ابزار یا گجت هوشمند نیست. بلکه یک دنیای جدید با قوانین جدید است که نیازهای خاص خودش را دارد. همانطور که انواع بلاک چین دنیای خاص خودش را طراحی کرد، زاکربرگ نیز در متاورس دنیای دیجیتالی طراحی کرده است که در آن همه چیز می تواند بر عهده کاربر باشد. به بیان ساده تر به نظر می رسد که زاکربرگ واقعا در حال تحقق رویای رسیدن به بی نهایت انسان است.

پس این مسئله در آشنایی با متاورس یادتان باشد، شما در متاورس با یک برنامه یا پلتفمرم سر و کار ندارید. بلکه شما در این جا دنیایی را قرار است لمس کنید که می تواند دنیای شما را تحت الشعاع قرار دهد. شما با گجت هوشمند طرف نیستید. شما با یک دنیای جدید رو به رو هستید. دنیایی که می تواند دروازه ورود بشر به جهان تکنولوژی و دیجیتالی باشد.

 

Metaverse
ارزهای متاورس – تحقیق درباره متاورس

همه چیز درباره متاورس و آشنایی با متاورس و ویژگی های آن

 

مهمترین ویژگی که باید در ذهن داشته باشید این است که متاورس یک برنامه، پلتفرم یا گجت هوشمند نیست. متاورس مجموعه ای از پلتفرم ها، تکنولوژی ها و گجت های هوشمند است. در واقع در آشنایی با متاورس باید بدانید که با یک دنیای جدید طرف هستید. اما ویژگی های این دنیا چیست؟

به نماد نام ” متا ” نگاه کنید. این نماد به شکل یک علامت بی نهایت است که به شکل سه بعدی طراحی شده است. همین نماد می تواند مفاهیم و ویژگی هایی از متاورس را برای ما مشخص کند.
متاروس دنیایی است که شما در آن به صورت سه بعدی در دنیای مجازی به بی نهایت می رسید. در واقع شما در این دنیا هر آن چیزی را که می خواهید به دست می آورید و می توانید مفاهیم به ظاهر تغییر ناپذیر را برای خودتان تغییر دهید. این ارمغانی است که متاورس برای شما به همراه دارد.

شما در این دنیای جدید از بعد زمان و مکان آزاد خواهید شد و می توانید بدون توجه به قوانین دنیای واقعی، قوانین دنیای خودتان را بسازید و از آن لذت ببرید.
اگر بخواهیم کمی تخصصی تر توضیح دهیم، متاورس دنیایی با استفاده از تکنولوژی واقعیت توسعه یافته است. تا اینجا با گجت های واقعیت افزوده بسیاری آشنا شده ایم. تکنولوژی هایی مانند var و … به نوعی سعی کردند برای ما واقعیت سه بعدی را تصویر کنند. اما هیچکدام از این ها دنیای جدیدی برای ما نمی ساخت.

متاورس یک دنیای جدید مجازی با امکانات بی نهایت است که به شما این امکانات را می دهد که بتوانید در آن هر کاری انجام دهید و هر گونه که دوست دارید زندگی کنید. این دنیای جدید می تواند با دیگران به اشتراک گذاشته شود و احتمالا بستر مناسبی برا کسب و کارهای آینده خواهد شد.

در ادامه مقاله سرمایه گذاری در متاورس را بخوانید

آشنایی با متاورس
ارز متاورس چیست

 

[irp posts=”24161″ name=”سرمایه‌گذاری در بورس یا ارز دیجیتال کدام‌یک بازده بیشتر دارد؟”]

 

نقش ارزهای دیجیتال در متاورس چيست

 

اما نکته بسیار مهم دیگری که باید بدانید این است که متاورس از نظری وابسته به ارزهای دیجیتال است. در واقع همانطور که در آشنایی با متاورس بیان کردیم با دنیایی طرف هستیم که همه چیز در آن در اختیار خودمان است. مسئله ای که وجود دارد این است که هر دنیایی چندین پایه ثابت و اساسی دارد. یکی از این پایه ها مسئله اقتصادی است.(اگر نمیدانید چگونه ارزهای دیجیتال را بخریم یا بفروشیم؟ این مقاله حتما به شما کمک میکند)

در واقع متاورس مانند دنیای خودمان می خواهد امکان خرید و فروش و مبادله را برای کاربران خود فعال کند. این موضوع زمانی امکان پذیر است که ارزی برای مبادله مشخص شود. خب در یک دنیای جدید و مجازی چه انتخابی بهتر از ارزهای دیجیتال می تواند باشد؟

در واقع این احتمال وجود دارد که متاورس تبدیل به دنیایی شود که نمونه هایی از آن را در سریال ” بلک میرور ” می بینیم. در این دنیا ها نماد های مجازی از هر فرد در دنیای مجازی زندگی می کنند و عملا شروع به خرید فروش می کنند و با یک دیگر ارتباط برقرار می کنند. حال باید دید که این نیازها تا چه اندازه قرار است در زندگی واقعی انسان تاثیر گذار باشد.

 

متاورس چیست ؟ همه چیز درباره زندگی در فضای مجازی
متاورس چیست؟

سوالات متداول

1- متاورس چیست؟ 
همانطور که در آشنایی با متاورس بیان کردیم، متاورس یک دنیای جدید است. در واقع متاورس یک برنامه، پلتفرم یا کجت هوشمند نیست. بلکه یک دنیای جدید مانند بلاک چین است. به نظر می رسد دنیا سریعتر از آن چیزی که تصورش را می کردیم در حال تغییر است.

2- ارزهای دیجیتال در متاورس Metaverse چه نقشی دارند؟
متاورس دنیای مجازی و غیر واقعی است که می خواهد خرید و فروش و تبادل و … را برای کاربران خود فراهم کند. به نظر می رسد بهترین انتخاب برای این دنیای مجازی استفاده از ارزهای دیجیتال است. در بیان بهتر تا کنون چالش اصلی این بود که چگونه قرار است ارزهای دیجیتال در دنیای واقعی ما حضور موثر داشته باشند. حال به نظر می رسد که به نوعی قرار است دنیایی مجازی برای این ارزها ساخته و پرداخته شود. دنیایی که در آن همه چیز در اختیار خودمان است و ما می توانیم با تمام قدرت آن را در اختیار خودمان قرار دهیم.

3- واکنش دولت ها به این موضوع چه خواهد بود؟
هنوز هیچ دولت یا نهاد دولتی واکنش خاصی به این موضوع نشان نداده است. اما به نظر می رسد که در ابتدای کار دولت ها چندان نظر خوشی به این مسئله نداشته باشند. اما بعید است که بتوانند جلوی گسترش آن را بگیرند.

 

چگونه وارد متاورس شویم؟

تا به اینجا دانستیم که متاورس چیست و چگونه عمل می کند. اما از این جا به بعد بهتر است کمی عملی تر با متاورس آشنا شویم. اولین سوالی که در ذهن کاربران وجود دارد این است که چگونه وارد متاورس شویم؟ اگر کمی دقیق تر مطالب بالا را خوانده باشید می توانید به این سوال پاسخ دهید.

در واقع متاورس یک پلتفرم یا یک برنامه نیست، بلکه یک شبکه یا دنیای مجازی جدید است. به عبارت ساده تر پرسش ” چگونه وارد متاورس شویم؟ ” از نظر تکنیکالی شبیه به پرسش ” چگونه وارد بلاکچین شویم؟ ” یا ” چگونه وارد اینترنت شویم؟ ” است. در واقع عملا متاورس، بلاکچین یا اینترنت هیچکدام پلتفرم یا برنامه خاصی محسوب نمی شوند که شما بخواهید با استفاده از روش یا فرمول خاصی از آن استفاده کنید.

بلکه این ها هر کدام یک دنیا یا یک شبکه مجزا محسوب می شوند که پلتفرم ها و برنامه های مختلف بر روی آن ها ایجاد و اجرا می شود. شما در دل شبکه اینترنت می توانید از تماشای آنلاین مسابقات لذت ببرید. بنابراین شما با تماشای مسابقات آنلاین توسط اینترنت، وارد اینترنت شده اید!

اگر میخواهید درباره پول های دیجیتال متاورس بیشتر بدانید حتما این مقاله را بخوانید.

چگونه وارد متاورس شویم؟
همه چیز درباره متاورس

همین اتفاق نیز در دنیای متاورس رخ می دهد. شما قرار نیست کار خاصی بکنید یا روش خاصی انجام دهید. تنها کافی است از برنامه ها یا پلتفرم هایی استفاده کنید که بر اساس متاورس کار می کنند. با توجه به نوپا بودن متاورس تعداد این برنامه ها و پلتفرم ها چندان زیاد است.

البته خود زاکربرگ به عنوان مالک و موس متاورس معتقد است که برای راه اندازی کامل این دنیای جدید به 5 تا 10 سال زمان نیاز است. اما به هر حال امروز شما می توانید بر اساس پلتفرم های بازی دسنترالند یا اکسی اینفینیتی عملا از دنیای جدید متاورس لذت ببرید. بنابراین ما به واسطه پلتفرم های غیر متمرکز دسنترالند یا اکسی دانستیم چگونه متاورس بازی کنیم.

بنابراین مفاهیمی مانند ” نحوه خرید متاورس ” یا ” وارد شدن به متاورس ” از نظر تکنیکالی مفاهیم چندان درستی نیستند. همانطور که شما هیچگاه نمی توانید بخشی از اینترنت را خریداری کنید و یا درصدی از یک شبکه بلاکچین را برای خود کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که بتوانید متاروس را بخرید. اما شما می توانید مانند خرید اینترنتی، در متاورس خرید کردن را تجربه کنید. اما در متاورس چه چیزهایی خرید و فروش می شود؟

 

چگونه در متاورس زمین بخریم
نحوه خرید زمین در متاورس – بازار متاورس

چگونه در متاورس زمین بخریم؟

 

متاورس یک گام جلوتر از اینترنت و شبکه بلاکچین است. همانطور که در بالاتر بیان کردیم، متاورس یک دنیای مجازی مبتنی بر واقعیت افزوده خواهد بود. بنابراین ما انتظار داریم علاوه بر این که تمامی اتفاقات دنیای واقعی در متاورس امکان پذیر باشد، امکانات بیشتری نیز داشته باشیم.

بنابراین انتظار می رود در متاورس امکان تمامی معاملات دنیای واقعی وجود داشته باشد. اما امروز متاورس شبیه به کشوری است که تازه تاسیس شده است و هنوز هیچ نشانه ای از تمدن به خود ندیده است. بنابراین اولین اقدام در این کشور، ساخت و ساز و ایجاد پلتفرم های مختلف مجازی است. از این رو این روزها بحث خرید و فروش زمین مجازی در متاورس بسیار داغ است. زیرا بسیاری از شرکت ها از جمله مایکروسافت و … شروع به خرید زمین مجازی در متاورس کرده اند.

این سرمایه گذاری ها عمدتا بر اساس پلتفرم دسنترالند صورت می گیرد. البته احتمالا پلتفرم های دیگری نیز کم کم وارد عرصه شوند و سعی کنند با جذب مخاطب و سرمایه گذار زمین های مجازی خودشان را به فروش بگذارند. در واقع همانند مسئله بازی و ورود به دنیای متاورس، در اینجا نیز مسئله خرید و فروش زمین و … نیز وابسته به پلتفرم هایی است که بر اساس متاورس فعالیت می کنند.

حال نحوه خرید زمین در متاورس بر اساس عملکرد هر پلتفرم متفاوت خواهد بود. البته برخی از سرمایه گذاران بزرگ دنیای اقتصادی به صورت مستقیم بر روی شبکه متاورس سرمایه گذاری کرده اند و به نوعی می توان گفت این سرمایه گذاران سهامداران عمده زمین های فروخته شده در این دنیای مجازی محسوب می شوند. اما شما نیز می توانید بر اساس این که در چه پلتفرمی بخواهید فعالیت کنید اقدام به خرید و فروش زمین های مجازی کنید. حال هر قدر پلتفرم انتخاب شده شما جذاب باشد امکان بالا رفتن قیمت زمین خریداری شده توسط شما بیشتر می شود.

 

چگونه وارد متاورس شویم؟
متاروس چیست – متاورز چیه

یک مثال از نحوه خرید زمین در متاورس

احتمالا تا کنون بازی محبوب ” کلش آف کلنز ” را بازی کرده باشید و یا حداقل تا حدودی با این بازی آشنا باشید. بیایید فرض کنیم این بازی بر روی شبکه متاورس قرار گرفته باشد. شما با وارد شدن به این بازی و پرداخت هزینه مورد نیاز به واسطه لیست ارزهای متاورس ( در ادامه توضیح خواهیم داد ) عملا می توانید یک زمین در این بازی خریداری کنید!

از این به بعد قلعه شما در این زمین به واقع برای شما خواهد بود و شما مالک واقعی آن هستید. پس دفاع از قلعه و زمین خودتان در این بازی به معنی دفاع از سرمایه واقعی خودتان است. همچنین شما می توانید با حمله به زمین ها و قلعه های دیگران سرمایه خوبی برای خود دست و پا کنید! از طرف دیگر شما با گسترش زمین خود و بهبود آن می توانید در نهایت آن را به فرد دیگری واگذار کنید. البته به شرطی که خریداری برای زمین شما در این بازی وجود داشته باشد.

در واقع این زمین تنها در کلش آف کلنز دارای ارزش است و شما تنها به کاربران این بازی امکان فروش زمین خودتان را خواهید داشت. پس در صورتی می توانید از فروش زمین خود در متاورس سودآوری داشته باشید که بر روی پلتفرم های محبوب سرمایه گذاری کنید و از دل آن ها خرید و فروش خودتان را انجام دهید. هنوز برای این که کدام پلتفرم می تواند محبوب باشد و کدام پلتفرم می تواند انتخاب مناسبی برای خرید و فروش زمین باشد کمی زود است. فعلا باید منتظر ماند و دید که در این بین چه اتفاقاتی رخ می دهد.

 

لیست توکن های متاورس
آموزش متاورس – همه چیز در مورد متاورس

بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری

حال نوبت به سوال مهم دیگر رسید. چگونه در دنیای متاورس می توان دست به خرید و فروش زد؟ همانطور که در بالاتر بیان شد در این دنیا این ارزهای دیجیتال هستند که حکمرانی می کنند. به عبارت ساده تر شما به واسطه لیست توکن های متاورس امکان خرید و فروش در این دنیای مجازی – واقعی را پیدا می کنید.

بگذارید کمی ساده تر توضیح دهیم. اگر متاورس را مانند کره زمین تصور کنیم. هر کشور را می توانیم یک پلتفرم یا برنامه خاص بدانیم. همانطور که در دنیای واقعی هر کشور در کره خاکی پول و ارز ملی خودش را دارد در دنیای متاورس نیز هر پلتفرم بر اساس توکن و ارز دیجیتال خودش کار می کند.

در این دنیا احتمالا بیت کوین بتواند نقش دلار را بر عهده بگیرد و به عنوان یک ارز قابل مبادله در تمامی پلتفرم ها شناخته شود. اما هنوز بیت کوین به دنیای متاورس وارد نشده است و تنها بر اساس پلتفرم هایی که در متاورس ایجاد شده می توان لیست توکن های متاورس را مشخص کرد. برخی از این توکن ها عبارتند از:

· دیسنترالند (Decentraland)
· اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)
· انجین (ENJ)
· سندباکس (The Sandbox)
· بلاک توپیا (Bloktopia)
· ایم‌میوتبل ایکس (Immutable X)
· و …

همانطور که مشاهده می کنید تا امروز بسیاری از این توکن ها مربوط به پلتفرم های بازی است. حال بسته به این که کدام پلتفرم بتواند مخاطب بیشتری جذب کند، توکن آن با ارزش تر می شود. نکته پایانی که باید به آن اشاره کنیم این است که اکثر این پلتفرم ها قبل از شروع متاورس نیز در بازار حضور داشته اند.

اما بعد از ظهور متاورس این پلتفرم ها سریع خودشان را با این دنیای جدید تطبیق دادند و همین امر باعث ارزشمندتر شدن توکن آن ها شد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا دنیای متاورس می تواند بر اساس چیزی که ادعا می شود پیش برود؟

(برای خرید و فروش بیت کوین و کسب اطلاعات در مورد صنعت رمز ارزها این مقاله به شما کمک خواهد کرد)

 

[irp posts=”42947″ name=”0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال (کاملا اختصاصی)”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازی
نازی
2 سال قبل

سلام- وقت بخیر- خوب اینکه این بازیه چیه یجورایی مشخصه- ولی خوب چه ارزی میده؟ چقدر میده؟ رو هیچی نگفتین!!!

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  نازی

سلام وقت بخیر
مقاله آپدیت شده و میتوانید اطلاعات بهتری در اینباره کسب کنید.
موفق باشید

رومینا
رومینا
2 سال قبل

ممنون میشم بفرمایید ارز متاورس چیست؟

علی خدایی
علی خدایی
2 سال قبل

چگونه وارد متاورس شویم

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  علی خدایی

سلام وقت بخیر
مقاله را ما با عنوان “چگونه وارد متاورس شویم؟”آپدیت کرده ایم لطفا یکبار دیگر مقاله را بخوانید جواب سوال تان را پیدا خواهید کرد

نیلوفر حسینی
نیلوفر حسینی
6 ماه قبل

از خواندن مطالب شما همیشه لذت می‌برم. به نظرم اگر در موضوع متاورس ملی نوشته‌هایی ارائه دهید، خیلی جذاب خواهد بود.

بهرام نوروزی
بهرام نوروزی
3 ماه قبل

با سلام و تشکر از مقاله فوق‌العاده جذاب “متاورس چیست ؟ همه چیز درباره متاورس و زندگی در فضای مجازی“. این مقاله نه تنها یک راهنمای جامع برای درک مفهوم متاورس است، بلکه توانسته است با ارائه اطلاعات جامع و قابل فهم، مخاطبان را به دنیای جذاب متاورس و زندگی در فضای مجازی هدایت کند.
تشکر از تیم تدوین مقاله برای ارائه مفاهیم ابتدایی تا پیشرفته متاورس، تأثیر آن بر زندگی روزمره، و ارائه مطالب جذاب در حوزه فناوری و ارتباطات. این مقاله فراتر از توضیح مفاهیم ابتدایی رفته و ما را به سمت مفهوم عمیق‌تری از متاورس هدایت می‌کند.
با کمال میل می‌پذیرم که این مقاله نقطه شروعی عالی برای افرادی است که تازه وارد دنیای متاورس رنگ شده‌اند و همچنین برای افرادی که می‌خواهند درک عمیق‌تری از این مفهوم را پیدا کنند. ارتباط مستقیم با مفاهیم متاورس ملی و نحوه تأثیر آن بر جوانب مختلف زندگی، از جمله اقتصاد، فرهنگ، و حتی حوزه سلامت، تجربه مطالب را برای مخاطبان فراشگر کرده است.
تیم تدوین بهترین توانایی را در تسلیح خوانندگان با مفهوم متاورس و نحوه ارتباط آن با زندگی روزمره از خود نشان داده است. این مقاله به واقعیت ارزش چندگانه متاورس پرداخته و بر خوانندگان اثر مثبتی بر جهت‌گیری و دیدگاهشان ترک می‌گذارد.
امیدوارم که مقالات آینده شما نیز با توجه به این تأکید بر اطلاعات جذاب و جامع، جامعه را در زمینه تکنولوژی و دنیای متاورس رنگ هدایت کند. با اراده شما در ارتقاء دانش کاربران، این مقالات به عنوان منبع معتبری در این زمینه شناخته می‌شوند.

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.